Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik ben het vliegtuig ingestapt zonder dat er überhaupt naar een bewijs gevraagd is

4 likes

Nou eigenlijk de tip of het slim is om te gaan nu. Ben er al meerdere malen geweest maar qua info ivm met corona en brexit…

Riga en Vilnius zijn wel leuke steden. In Vilnius ben je wel snel klaar, maar er is nog een kasteel in de buurt (Trakai). Riga is ook niet heel groot, maar vond ik wel wat levendiger dan Vilnius.
Vlakbij Riga heb je nog een aardig stuk kust (Jurmala). Volgens mij was / is dat geliefd bij Russen, iig tien jaar geleden, was wel leuk voor een middagje. Het water is wel heel koud daar, haha.

En je noemde Duitsland niet, maar geef toch een ongevraagde tip: Rügen. Heel mooi, en historisch ook interessant, er staat een enorm hotel dat Hitler heeft laten bouwen.

1 like

Oh, dat was me even onduidelijk. Nee, sindsdien ben ik niet geweest. Een vriend wel hierheen met de trein, maar de regels zijn ondertussen wel aangepast.

1 like

Geen idee, sorry.

Maar als je leuke tips hebt, mag altijd hoor :partying_face:. Ben ondertussen miljoenen keren in Londen geweest, Manchester en Liverpool. Willen nu een treinreis doen tussen Birmingham en Edingburgh.

Nottingham en Brighton vind ik leuke steden. Birmingham was echt de teleurstelling van de eeuw, er is daar niks behalve een grote shopping mall.

1 like

Ik vond birmimgham wel leuk! En ik ben naar black Country living museum geweest en dat vond ik echt heel leuk!

2 likes

Gister bij de grens hebben we bij slovenie alleen moeten laten zien dat we uberhaupt een paspoort hadden. Ze heeft ze niet eens aangepakt of goed bekeken. Bij de grens van kroatie zat letterlijk niemand dus we konden zo door rijden. Maar binnen 48u red je toch wel? Wij hebben zaterdagavond getest en kwamen hier maandag om 19:00 incl kapotte auto, wegslepen en huurauto regelen.

1 like

Oh ik dacht dat het 24 uur was.

dat red ik wel. Maar voor nu hoef ik nog steeds niet te testen. Duimen dat het zo blijft.

1 like

En in Duitsland? Of is het daar als je doorreist allemaal niet nodig?

Duitsland mag je doorheen reizen

Mijn antigeen van daar kwam met twintig minuten!

2 likes

Ooo heerlijk, veel plezier!

1 like

Niks gezien of gecheckt met doorreizen. Zag wel dat ze vanuit oostenrijk naar duitsland in de file stonden bij de grens. Bij onze overnachting in oostenrijk is ook niks gecheckt, maar was ook heel kleinschalig.

Vandaag moeten we terug naar slovenie om de huurauto in te leveren en onze eigen auto op te halen. Hoop zo dat we op de terugweg geen gedoe krijgen want onze testen zijn niet meer geldig….

1 like

Dankjewel!! Jeetje wat een ellende met jullie auto, had je onderweg pech gekregen? Sterkte en hopelijk krijgen jullie geen problemen!

1 like

Heeft iemand nog tips voor een leuke plek voor 2 nachtjes aan de oostkant van Zwitserland of westkant van Oostenrijk en dan het liefst een beetje midden of noorden van het land i.v.m. doorreizen (grofweg tussen Luzern en Innsbruck)?

Bij de laatste 40 min konden we niet meer verder rijden en hebben we de anwb moeten bellen. Maar is allemaal goed gekomen! Auto staat weer op de camping plek gelukkig :slight_smile:

1 like

Voor hoeveel personen en wanneer? Ik weet wel een hele leuke AirBnb in Luzern voor 2 pers. Maar ze zit wel al bijna vol zag

Voor 2 personen in augustus (exacte data zijn we nog flexibel in).

1 like