Reizen / Vakantie (Deel 1)

Iemand weleens een camper gehuurd in NL en naar Portugal, Spanje etc. gereden?

23.00 op de dag voor vertrek

2 likes

@broodjepindakaas dit dus! Wij hebben dat formulier dus nergens hoeven laten zien (aten ook telkens buiten op het terras), maar het is echt een heel kleine moeite om er wel elke dag 1 te doen als het nodig zou zijn.

Inmiddels 36u verder, nog steeds geen pcr binnen. Raad het niemand aan.

Iemand naar de UK op vakantie (geweest)?

1 like

Balen joh! Waar ben je geweest?

Zeker. Wat voor tips wil je?

Heb al de uitslag binnen! Wel echt een aanrader om hier te gaan, gewoon binnen 13 uur de uitslag

Bij mij heeft het ook 32 uur geduurd. Als er nog een volgende keer komt ga ik commercieel testen of een antigeen doen. Liever betalen dan zo veel stress dat die test nooit meer komt.

1 like

50 uur!
Echt de pcr testen ik snap het maar soms is het echt niet haalbaar wat een land eist :sweat_smile:

Lead healthcare services. Zo blij dat we gewoon extra nog een antigeentest hebben gedaan. Anders had ik echt stress gehad.

Een antigeen hoeft niet naar het laboratorium (pcr moet eerst een paar uur in de koelkast en wordt dan vermenigvuldigt m) en antigeen is gewoon hetzelfde als een thuistest dus zo heel lang kan het niet duren. Moeten ze het wel direct invoeren natuurlijk in het systeem.

Ik ga vanmiddag voor de antigeen, beetje zenuwachtig maar :joy::crossed_fingers:

Maar commercieel is ook aangesloten bij testen voor je reis. Dus qua tijd zou dat geen verschil moeten maken (dus net zo lang ook al betaal je ervoor)

Ik hoor daar overal over dat zij wel snel uitslag hadden, dus geen idee hoe dat dan precies zit.

Nadeel van antigeen is. Als je met de auto gaat dan red je het vaak niet binnen de tijd.

Ik hoef tot nu toe nog steeds niet te testen omdat ik 1 keer ben gevaccineerd en woensdag de tweede krijg. En dit is voldoende voor de autorit naar Duitsland.

Hopelijk blijft dit zo. Want ik hoor echt slechte verhalen over de pcr testen

Hoezo zou je met antigeen het niet redden? Of bedoel je PCR? Met antigeen juist wel voldoende tijd. Test is 24uur geldig voor o.a Frankrijk. Vanmiddag 16:00 uur testen en morgen om 12:00 hebben we de grens van Frankrijk gepasseerd dus zit je ruim binnen de tijd.

1 like

Omdat als wij naar Kroatiƫ rijden doen we er langer over. :rofl:

Dan zit je vaak met een overnachting

Oh dat is wel een stuk verder voor je bij de grens bent inderdaad! Misschien ergens onderweg nog een test doen?

Ja tot nu toe hoef ik niet te testen. Als de regels aanscherpen dan testen we onderweg in Duitsland wel. Daar kun je overal goed testen.

Is er hier al iemand met het vliegtuig geweest met 1 vaccinatie Ʃn een eerdere besmetting? Ging dat zonder problemen? Ik heb gewoon een internationale QR-code kunnen maken, maar ben zo bang om alsnog geweigerd te worden ofzo

2 likes