Reizen / Vakantie (Deel 1)

Voor hoeveel personen en wanneer? Ik weet wel een hele leuke AirBnb in Luzern voor 2 pers. Maar ze zit wel al bijna vol zag

Voor 2 personen in augustus (exacte data zijn we nog flexibel in).

1 like

@iedereen die zo snel een antigeen uitslag heeft, was dat ook gewoon via testenvoorjereis? Of betaald? Ik ga met de auto weg en heb op de ochtend van de dag van vertrek een antigeentest gepland dus als dat inderdaad zo snel gaat zou ik heel gelukkig zijn haha (ga naar Italië en daarvoor is een antigeentest van max 48 uur oud voldoende)

1 like

Ik had m’n antigeentest inderdaad via testenvoorjereis. De uitslag had ik binnen 20 minuten. Locatie was in de randstad.

1 like

@moet oh superchill, dankjulliewel! Omdat je van alle kanten hoort dat het chaos is was ik even bang dat de vertraging ook deels in het verwerken van de uitslagen zou zitten en antigeen daardoor ook veel langer zou duren. Maar dat is dus niet zo! :relaxed:

2 likes

95u later en ik heb de uitslag. Wel negatief gelukkig maar wat een aanfluiting, ding is niet eens meer geldig :joy:

2 likes

Ik zou met een vriendin op reis gaan, maar dit gaat niet door. Nu is mijn PCR test nog geldig tot morgenochtend en zijn er twee opties: Alicante of Mallorca. Iemand een idee? Ik ga nu dus alleen reizen!

Die zijn allebei oranje en alleen bereisbaar voor noodzakelijke reizen. Ik zou wat anders zoeken.

5 likes

@crazyplantlady en @lisaanna tot hoe laat was de horeca open in Berlijn?

Geen idee, in ieder geval geen clubs open gezien. Maar dit kun je denk ik wel googelen/ op de website van gemeente berlijn opzoeken

2 likes

Oh ik weet het eerlijk gezegd ook niet. Ik weet alleen dat het café/bar naast het hostel in het weekend tot 01.00 of 02.00 open was. En van de clubs had ik inderdaad het idee dat het niet open was.

1 like

@crazyplantlady thanks! Willen als het kan terrasjes pakken en gewoon uit eten.

Dat kan sowieso, wij hebben tot wel uur of 9 a 10 bij een restaurant (buiten) gezeten

Ooh nicee

Wow !
Ik ga hem straks afzeggen. Tot nu toe voldoe ik aan 1 vaccinatie en alle eisen. En anders testen we in Duitsland voor een antigeen.

Horeca is gewoon open, buiten zonder test/vaccinatiebewijs, binnen in principe met. Er zijn wat open air dingen, maar de clubs zijn (terecht) nog dicht.

Je hebt ook een negatieve test nodig (<24 uur) of je moet volledig gevaccineerd zijn, anders moet je in quarantaine.

(En nee, dat wordt niet per se gecontroleerd als je niet met het vliegtuig komt, maar alsnog, please houd je hieraan, het gaat hier in tegenstelling tot in Nederland nu nog relatief goed, en dat willen we graag zo houden :sweat_smile: )

Musea alleen met van tevoren gekocht entreebewijs met timeslot, en met (FFP2/medisch) mondkapje. Ook in winkels en OV is mondkapje nog verplicht, in OV sowieso FFP2, in winkels mag geloof ik nu zo’n gewoon medisch masker ook weer, maar pin me er niet op vast.

EDIT: En je moet dit invullen voor je het land inkomt: Digitale Einreiseanmeldung

2 likes

Jaaa, hebben we gedaan. Snap ook wel dat het nodig is, als je ziet hoe het er in Nederland nu aan toe gaat.

1 like

Heeft een van jullie recente ervaring met naar Italië vliegen? (Specifiek naar Sardinië of Sicilië) hoe zijn de maatregelen daar rondom het reizen? Ik vind de website van het ministerie van buitenlandse zaken niet mega duidelijk hierover

Ik weet niet precies wat je wil weten maar ik vind de website van de Italiaanse overheid ook best overzichtelijk!
https://www.salute.gov.it/travellers

1 like

Ik zit nu in Italië, ben wel met de auto gegaan. Maar je moet minimaal 14 dagen geleden volledig gevaccineerd zijn, een negatieve test van max 48 uur tonen, of een herstelbewijs van niet ouder dan 6 maanden hebben. Verder draag je hier in alle binnenruimtes een mondkapje en eventueel ook op straat als het druk is (bv. op de markt).

1 like