Reizen / Vakantie (Deel 1)

Voor welke van deze opties zouden jullie gaan?

• Hamburg - Kopenhagen - Malmö - Oddense
  • Berlijn - Krakau - (Boedapest) - Praag

0 stemmers

Ik ga alleen, met de bus/trein vanaf Rotterdam en slaap in hostels. In Berlijn of Hamburg ben ik wel eens geweest dus daar blijf ik niet megalang, denk 1 of 2 dagen. En in totaal wil ik ongeveer 10 dagen wegblijven. Oh en ik heb een vaccinatiebewijs dus geen problemen met inreisbeperkingen.

Ik weet echt niet meer wat ik leuker vind en twijfel zo over Boedapest. Ben bang dat het te veel lange bus- en treinritten worden dan in 10 dagen. Wat dat betreft is de andere optie weer fijner.

1 like

Ik vond Comomeer echt fantastisch - niet echt een tip voor een camping

2 likes

Oe geen tip omdat we zelf net gearriveerd zijn in Kroatie; tips voor campings? Zijn nu in Istrie op een meega camping, niet zo ons ding… konden niets leukers vinden.

3 likes

Wij gaan ook naar Krk en plitvice. Lig nu net op een camping vlakbij Zagreb en dan gaan we daarheen en waarschijnlijk een of andere berg beklimmen. In Duitsland en Oostenrijk hebben we steeds maar 1 tussen overnachting gedaan

1 like

Misschien iets op Mali Losinj? Het is echt prachtig daar

1 like

Budapest is wel echt prachtig, maar inderdaad wel een stukje reizen vanaf de andere steden. Op dezelfde route kan ik ook Brno aanraden! Heb ooit in één vakantie Krakau, Budapest, Bratislava, Brno en Praag bezocht en vond Brno toen juist heel fijn, wat kleiner en een stuk minder toeristisch, maar daardoor hadden we voor dezelfde prijs een veel leukere verblijfplaats. En er zijn ook echt wel bijzondere dingen te zien!

1 like

Weg

1 like

Wij zitten nu ook op massa campings maar vind het stiekem wel een keertje lekker haha!

Oeeeh ziet er heel mooi uit! Ik ga er nog wat dieper in kijken, dankje!

1 like

Ben je nog opzoek naar een auto? Ik heb vorig jaar voor 20 dagen €600 betaald in het hoogseizoen, bij een local verhuurder! Stuur maar een bericht, dan stuur ik z’n bedrijf door.

1 like

Jullie mogen naar de UK komen als je volledig gevaccineerd bent! Woop woop!

3 likes

Jaa graag :relaxed:

Ze zitten op Olbia AirPort en omdat ze local zijn en niet veel auto’s hebben, zijn er geen lange rijen. Ik zie dat ze volgeboekt zijn t/m 15 augustus.

Gegevens verhuur bedrijf

1 like

Die eerste is precies de route die @fifo en ik hebben geinterraild in 2 weken

2 likes

Doen jullie boodschappen voor jullie kampeervakantie en zo ja, wat staat er (ongeveer) op het lijstje? Het wordt voor mij de eerste keer dus ik ben er nog niet handig in.

Sowieso een pak pannenkoekenmix om een avondje pannenkoeken te bakken. Vergeet niet om een kom en garde mee te nemen (spreek uit ervaring).
Verder olijfolie om in te bakken, uien en knoflook, wat kruiden, hagelslag (haha).

1 like

Naast wat @Ladyhawke al noemt neem ik ook altijd dingen in blik mee voor een snelle maaltijd. Zoals zalm of tonijn, quinoa (dat is verrassend lekker uit blik!), kikkererwten. Een pak pasta. Koffie! Houdbare melk. Havermout. En de afgelopen keer namen we ook nutella mee om op een croissantje te smeren, dat was ook wel een topper.

Wij nemen altijd alleen een pot pindakaas mee.
Maar wij zitten meestal in een mobile home. Weet niet of dat anders is. In huisjes is niks qua eten of drinken aanwezig. Wel apparatuur enzo. Maar wij nemen niks qua eten of drinken mee. Geen zin in om over na te denken eigenlijk van tevoren haha, maar koken ongeveer 10 van de 14 dagen zelf, 4x uit eten!

En ter info: 2 volwassenen en 3 kinderen :slight_smile:

Krentenbollen, die blijven lang goed en kan je zo zonder beleg eten

Ja wij nemen altijd paar dingen uit Nederland mee die we graag eten en buitenland soms minder heeft, bijv smart bars als tussendoortje & maak altijd een bus granola en bananenbrood. Verder lekkere, goede wijn haha. Rest kopen we alles op vakantie, al gaan we wel heel vaak uiteten maar meer voor ontbijt en soms bbq en wat lekkere campingrecepten (pinterest, miljushka, paar instagram accounts die ik volg en waar ik inspiratie opdoe).