Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik zit nu in Italië, ben wel met de auto gegaan. Maar je moet minimaal 14 dagen geleden volledig gevaccineerd zijn, een negatieve test van max 48 uur tonen, of een herstelbewijs van niet ouder dan 6 maanden hebben. Verder draag je hier in alle binnenruimtes een mondkapje en eventueel ook op straat als het druk is (bv. op de markt).

1 like

We hebben op de valreep nog een paar dagen een camping geboekt bij het Lauwersmeer. Speciaal omdat het een dark sky park is, maar we moeten overdag natuurlijk ook wat haha. Iemand nog leuke tips?

4 likes

Je hebt gelijk. Mijn enthousiasme nam het even over van mijn gezond verstand.

1 like

Gaan er denken jullie nog dingen veranderen als Nederland vandaag helemaal donkerrood kleurt op de Europese kaart. Duimen dat we zaterdag in Kroatië zitten. Die onzekerheid vind ik echt vervelend.

2 likes

Ik ben eind Juni naar Sardinië gevlogen. Antigeen test is voldoende, dus geen PCR. Al werd deze bij ons niet eens gecontroleerd.

Wel belangrijk dat je dit formulier invult van tevoren, want het overgrote deel had dat niet gedaan en het was daardoor echt chaos voor de vlucht: EU Digital Passenger Locator Form (dPLF)

1 like

Vind 't spannend, wij willen maandag met de caravan weg en wilden vanavond boeken. Maar misschien nog ff wachten waar we heen mogen. Als we een veld met wc gebouw hebben is 't goed

2 likes

Voordeel is wel met de auto is de kans een stuk groter dat we wel kunnen gaan.
Onze auto is inmiddels klaar voor vertrek. Vandaag nog even werken en dan gaan :clap:t2:

3 likes

Geen antwoord op je vraag, maar een vraag over de app. Misschien weet iemand het hier:

Bij mij staat vaccinatie dosis 2 van 2 met de datum van mijn eerste en tot nu toe enige vaccinatie. Bij mijn vriend die wel al volledig gevaccineerd is staat ook 2 van 2, met datum van de 2e prik. En bij iemand die ik ken die corona heeft gehad en daarom maar 1 vaccinatie neemt staat 1 van 1. Ik had verwacht dat bij mij 1 van 2 zou staan?!

Ik heb 1 dag voor vertrek volgende week een PCR test gepland staan. Ik twijfel nu wel, omdat ik hier veel lees over hoe lang de uitslag op zich laat wachten…

Ik heb mijn pcr afgezegd. Want ik voldoe nog aan de eisen. Mocht het nu nog veranderen dan test ik morgen vroeg onderweg in Duitsland wel
Ik las ook alleen maar slechte verhalen.

@Dazed ik hoop dat je het goed vind dat ik je hier tag, want volgens mij ben jij wel vaker met de auto en de tent op de bonnefooi door Italië gereisd toch? Hoe vind jij meestal leuke campings? We doen het nu een beetje op Google maps maar aanbod vind ik zwaar tegenvallen. En na drie uur langs het gardameer rijden langs alleen maar volle campings had ik er spijt van dat ik het niet eerder had uitgezocht :sweat_smile:

We zitten nu aan het gardameer, maar voel me hier niet zo op mijn plek helaas. Denk dat we morgen naar het iseomeer of idromeer rijden (zag in in het YouTubetopic voorbijkomen haha)

Nee geen probleem, klopt! Ik doe meestal ook gewoon via maps zoeken en op basis van de foto’s inschatten of het me wat lijkt, maar moet zeggen dat ik het Gardameer ook wel een van de lastigste plekken vind qua leuke campings vinden in Italië. Over het algemeen groter / toeristischer = veel wat duurdere en minder leuke campings, naar mijn idee. Als ik merk dat het echt druk is en dat veel dingen vol zijn bel ik meestal even vooruit, of op de dag zelf of een dag van tevoren ofzo, dat scheelt dan ook een hoop! Maar als je m niet zo voelt daar zou ik inderdaad gewoon lekker ergens anders heen rijden, denk dat iseo en idromeer al een stuk beter te doen gaan zijn :relaxed:

2 likes

Ah, ook niet zoveel speciaals dus! Ik zat ook al op de site van de anwb te kijken,maar dat navigeert heel vervelend. Ja oef ,we zitten uiteindelijk wel op een prima camping nu,maar ik ben hier 2jaar geleden ook al geweest dus het voelt heel erg in herhaling vallen. En het gardameer is zo druk,met die weg eromheen.

Gelukkig is de tent zo ingepakt!

Nee inderdaad niks speciaals haha, soms ook wel eens op goed geluk een bordje volgen maar die moet je ook maar net tegen komen haha. En ja ik ben zelf alleen in mei bij het Gardameer geweest en toen vond ik het eigenlijk al aan de drukke kant :sweat_smile: maar precies, dat vind ik dan ook weer net het fijne aan niks boeken! Hoop dat je wat leuks vindt morgen!

1 like

Camping Nanzel is een aanrader! Vlakbij Limone. Als je van kleine campings en rust houdt. Geen animatie, weinig kinderen (geen zwembad). Maar wel pal met je tentje aan het water. Vorig jaar hebben we hier een week gestaan en ik zou zo weer terug willen.

3 likes

Misschien een ongevraagde tip maar wij zijn een paar jaar geleden in het hoogseizoen op de bonnefooi naar het iseomeer geweest en hebben daar op een hele leuke camping gestaan. Ik denk dat het la Tesa is, het was namelijk ook een agriturismo. Het lag iets hoger, niet direct aan het meer. Vergeleken andere plekken waar we hebben gestaan was het een iets luxere camping en dat zag je ook aan het publiek. Rare omschrijving misschien maar wij waren de enige met een oude tent, oude auto en retro parasol. De mensen naast ons kwamen aangereden en zetten zo met de afstandsbediening de caravan op de plek en daar was ik ernstig jaloers op na 2 uur tent opzetten in de zon :sweat_smile:.

5 likes

Aan welke kant van het meer zit je nu? Ik ben nu zelf in Bardolino en ik vind deze kant van het meer altijd super leuk.

1 like

Wij zitten aan de zelfde kant, ten noorden van malcesine. Super mooi stadje, alleen vanaf de camping 40 minuten lopen, wat ik net teveel vind. Wij waren bijna naar Lazise doorgereden, maar ik was een beetje bang dat je daar veel megacampings had. Maar daar heb je ook mooie plekken dus ?

@Ketel ongevraagde tips zijn zeer welkom!! Die camping ziet er echt prachtig uit, en beetje luxe op z’n tijd is ook niets mis mee

@Ladyhawke oh die camping ziet er ook echt mooi uit joh. Ik vond sowieso Limone een leuk dorpje.

Haha ik lees nu reviews dat het sanitair wel wat beter kon dus zo luxe is het ook niet hoor ;). Was meer het publiek wat eropaf kwam maar het is dan ook een kleinschalige camping met een heel lekker restaurant.

Oh ja dat zou ik ook te ver vinden inderdaad! Ik heb als kind meerdere keren op een camping in Lazise gestaan, dat was destijds een leuke kleine camping, maar ik durf niet zo goed te zeggen of dat nu nog zo is. Amici di Lazise is het. Ik zit nu zelf in een appartement in Bardolino, dus ik kan je niet veel nuttigs vertellen over de campings hier. Maar de hoek van Lazise/Bardolino is echt ontzettend leuk. Ik zoek meestal een plekje op max 15 minuten lopen van het centrum, dat vind ik altijd wel een mooie afstand.

1 like

Jammer, deze zit voor de komende tijd vol! Helaas,anders waren we daarheen gereden