Reizen / Vakantie (Deel 1)

Leeeuuukkk!! Dat wordt echt mooi verwacht ik.

1 like

@Ketel @George @Max @Dazed
Ah ik word helemaal enthousiast van jullie gesprek over campings in Italië. Ik zoek er nu een voor de regio Toscane. Ik vind het wel jammer dat ik dan niet aan het water kan staan. De twee kleine campings die ik nu op het oog heb, hebben gelukkig wel een klein zwembad om verkoeling in te zoeken.

3 likes

Ik weet niet wanneer je gaat, maar misschien gaan we wel weer naar rood ipv donkerrood nu de daling is ingezet. En anders is de flixbus nog een optie.

1 like

Ik ben vorige week met BlaBlaCar bus geweest. Hele lange zit, wel prima te doen opzich. En via de app Omio kun je makkelijk alle optie qua bus/trein zien.

1 like

Ik zie geen verschil in de maatregelen die vanaf 27 juli gaan gelden? :face_with_monocle:

Een vaccinatiebewijs, negatieve test of herstelbewijs toch? Of lees ik het helemaal verkeerd en moet je zonder vaccinatie of herstel altijd in quarantaine, zelfs ondanks een negatieve test??? Wij vertrekken dinsdag naar Duitsland…

Als ik het goed begrepen heb, moet je volledig gevaccineerd zijn of een herstelbewijs van corona hebben. Met alleen een negatieve test moet je 5 dagen in quarantaine.

1 like

Auto huren? Via snapcarr bijv? Wel echt kut zeg :frowning:

Shit, ja, daar lees ik dat inderdaad ook op die manier… in de Reisapp lijkt het nu alsof testen voor vertrek ook nog steeds volstaat. Bovenste stuk staat onder maatregelen vanaf 27 juli:

Maar inderdaad, als je het onderste stuk tekst daar los van leest ben ik bang dat alleen volledige vaccinatie of herstel voldoende is :weary:

1 like

Ja had ik ook gezien inderdaad, heel onduidelijk!

Ik heb ook nog vage plannen, maar geen idee of ik voor de Duitse regels volledig ben gevaccineerd… 1 Pfizer + corona gehad en in de Nederlandse app gewoon een qr-code voor volledig gevaccineerd. Maar ik weet niet of ik daarmee in de problemen kom daar.

Ik ben as we speak alles aan het omboeken zodat we maandagavond in Duitsland zijn i.p.v. donderdag, maar ik vind de treinprijzen nog wel meevallen (ok we moeten wel een nachtje doorhalen, maarja)!

1 like

Dat is toch goed? 1 vaccinatie en herstel is toch volledig gevaccineerd? Het vreemde is dat bij mijn internationale qr code dosis 2 van 2 staat, terwijl ik alleen mijn eerste heb gehad.

Oh wat gek!

Ja in principe wel, maar Nederland is volgensmij wel de enige die dit hanteert. Verder moet je overal gewoon 2x Pfizer. Dus ben een beetje bang dat ze dan moeilijk gaan doen. Maarja, staat verder nergens dus zal wel gewoon goed gaan.

Het staat er nu wel duidelijk

Pffff echt balen

Gezien alle veranderingen steeds in regels en voorwaarden hebben wij besloten in Nederland te blijven. Nu hebben we voor volgend weekend een aantal nachten geboekt in een hotel aan het Veluwemeer bij Putten. Tips voor activiteiten/dagjes weg om daar in de buurt te doen?

Ik vind Harderwijk en Elburg leuk om doorheen te wandelen. Ik weet niet of je ook met de auto op pad wilt, maar de ANWB heeft wel een leuke route om te rijden. Nationaal Park de Hoge Veluwe ligt ook op een half uurtje rijden en is ook heel mooi!

Er is trouwens ook een Weg in eigen land topic, daar staan misschien ook nog wel tips in!

@o0Lin0o

Ja de nieuwe boulevard in Harderwijk is ook erg mooi geworden. In Harderwijk zitten ook een aantal goede restaurants!

Dagje Amersfoort is ook leuk, mooie oude binnenstad waar je bijvoorbeeld een rondvaart kan maken. Ook veel mooie natuurgebieden in de buurt.

Strandjes daar zijn ook wel leuk, zoals strand Nulde. Je kan vanaf daar heel leuk langs het water naar Harderwijk fietsen.

Als je van wandelen houdt, google dan eens naar Klompenpaden. Dit zijn leuke wandelpaden door boerenlandschappen. Soms gezellig tussen de koeien door.

1 like

Oh wow, ik zou over een week naar Dinant gaan, maar ik zie nu net die beelden van het water daar :flushed:

1 like

Is hier iemand recent vanuit Duitsland (Düsseldorf international) naar een ander land gevlogen?

Ik ga pas over 8 weken haha maar ik kan eigenlijk nergens op internet vinden of ik ergens rekening mee moet houden? Dingen voor het land waar ik heen ga vind ik wel, maar niet of het Duitse vliegveld nog andere/aanvullende eisen stelt. Ben sowieso volledig gevaccineerd.

Ik zag ze ook op Facebook voorbijkomen. Echt niet normaal wat een hoeveelheid water er daar staat, veel auto’s meegesleurd enzo… Ik vrees dat het volgende week nog niet allemaal opgeruimd zal zijn.

Ik vlieg komende week vanuit daar! Dus ben ook benieuwd. Kan je daarna in elk geval mijn ervaringen vertellen.

1 like