Reizen / Vakantie (Deel 1)

Wij zijn gearriveerd op Tenerife! Het allerbelangrijkste van deze reis: de aparte Spaanse QRcode (SpTH), die moesten we zowel bij het inchecken, op het vliegveld hier en bij accommodatie laten zien.

4 likes

En weet je al waar je naar toe gaat? Wij hebben hiervoor een ruime week bij het idromeer gestaan, op een hele fijne camping waar je direct het water inloopt vanaf je plekje. Was echt heerlijk rustig zwemmen ook, met allemaal bergen om je heen. Om het meer kun je wandelen en fietsen, maar om eerlijk te zijn vond ik die wandelpaden niet heel super, veel in het bos weinig uitzicht, veel klimmen. En voordat je in de dolomieten bent ben je ook wel anderhalf uur verder. Wel echt een hele toffe wandeling gemaakt daar in een vallei wat net een bob ross schilderij was. Oh en canyoning gedaan, dat was ook heel tof!

Twee jaar geleden zat ik hier trouwens en dat is ook heel goed bevallen! https://www.corones.com/ leuke camping , en goede uitvalsbasis voor de drei zinnen wandeling (tip! Echt heel indrukwekkend) of een andere wandeling rondom een schilderachtig meertje.

Echt mooi zwemmen is het daar trouwens niet, maar je bent binnen drie uur in het gardameer. Dus je zou het ook nog kunnen combineren!

1 like

Ik ben in iseo geweest, erg relaxt daar. En in sestri levante (??) en van daaruit naar de cinque terre

1 like

@VanderWoodsen @Max @DoeMaar Dankjulliewel! We blijven nog een extra nachtje waar we nu zijn en gaan alles even goed bekijken :relaxed:

2 likes

Ik ben nu ook in Kroatiƫ. Regio Zadar. Ze zijden hier op de camping dat het nog nooit zo druk was geweest. Veel dubbele boekingen bij campings en appartementen en mensen die geen overnachting kunnen krijgen.

De oorzaak was vooral dat Sloveniƫ 15 augustus weer op slot gaat. Dus ze willen allemaal nog even weg.

Plus de rest die hier zitten :rofl:

Er is zowel een site als een app die SPtH heet. Ik heb de app en dat ging prima! Je uploadt dan je vaccinatiebewijs (of herstelbewijs of test). Voor de zekerheid de QRcode geprint. Ik las vooraf best veel dat mensen gingen reizen zonder enige controle maar in ieder geval gold dat voor ons naar Spanje dus niet.

1 like

Huh gaat Sloveniƫ 15 augustus op slot? Waar heb je dat vandaan?

Ze gaan niet op slot, maar vanaf 16/08 moeten alle passagiers (dus ook de mensen die op doorreis zijn) volledig gevaccineerd zijn/herstelbewijs/negatieve test hebben

1 like

Zo noemde de camping eigenaar het. Maar zou inderdaad het volledig vaccineren en testen dan wel zijn. Het was in ieder geval de reden dat het nu zo druk was

1 like

Aaah zo! Dankje!

1 like

Dat was toch al? Het testen of volledig gevaccineerd? Wij waren 1.5 week geleden in Slovenie en toen was dit in ieder geval ook al.

T.a.v drukte; wij reizen op de bonnefooi en hebben telkens bij de 1e of 2e camping raak in Kroatie dus ik vind het nog wel goed te doen! Vorig jaar in Cote D’azure moesten we soms wel 4 campings af voordat we plekje vonden.

Per 15 augustus veranderd er wel wat. Maar geen idee wat dan :sweat_smile:

Hmm ik kan het ook nergens vinden op internet… Wij willen namelijk ook weer terug gaan via Slovenie en daar paar dagen weer verblijven.

Iemand die nog plekken/dingen in Zürich weet die ik gezien moet hebben? Uetliberg beklimmen heb ik al geprobeerd

Ik ben dus in Frankrijk op vakantie en dacht echt dat het hier mega streng was qua controles. Ik ben nog geen een keer gevraagd naar mijn coronabewijs :woman_shrugging:

Vindt het echt bizar dat ik daar best wel stress van heb gehad… Ja de mondkapjes zijn er wel, maar op het terras zitten kan gewoon.

Gelukkig maar! De nieuwe regels wat betreft horeca etc is verplaatst naar 9 augustus ipv 1 augustus.

2 likes

Wij komen uit KroatiĆ«. Alleen mondkapjes in winkels en supermarkten. Kwamen de grenzen erg makkelijk over. Alleen de terug weg werden er auto’s uitgepikt bij de grens in Oostenrijk.

Overnachting in Duitsland gehad. Moesten laten zien dat we gevaccineerd zijn. En mondkapjes op en handschoenen aan bij het ontbijt. Super streng warme ze daar. Maar we mochten dan wel weer zwemmen daar.

Al met al heeft Corona de vakantie echt niet verpest. Echt heerlijk om even weg te zijn en niet al die Corona ellende te horen :grinning:

1 like

Vrienden van ons gaan volgende week naar Zwitserland(code geel), ze zijn beide volledig gevaccineerd maar als zij terugkomen zijn de twee weken nog niet voorbij. Moeten zij zich wel of niet laten testen in Zwitserland voor de terugreis naar Nederland? Ze gaan overigens met de auto.

Ik heb zelf al veel gezocht ook via wijsopreis maar er staat enkel gevaccineerd zijn en aangezien de regels vandaag zijn veranderd ben ik echt even in de war. :sweat_smile:

Ja

Maar hoezo kunnen ze dit zelf niet opzoeken dan? Is met een druk op te knop te vinden

2 likes

Als de twee weken nog niet om zijn ben je nog niet volledig gevaccineerd, dus dan moet je gewoon de regels aanhouden voor niet gevaccineerden.

2 likes