Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ja wij hebben sowieso repen meegenomen in onze koffer en volgens mij ook ontbijtgranen. En dan regelmatig brood en skyr halen bij de supermarkten.

Qua route hebben wij ook tegen de klok in het eiland rond gereden. Zo’n mooi land, zou graag nog eens gaan :heart_eyes:

Als landmannalaugar op je planning staat, houd er dan rekening mee dat de weg er naar toe heeel slecht is. Kun je je vast mentaal op voorbereiden, vond het echt heftig. En zonder 4x4 ook niet te doen (volgens mij ook niet toegestaan). Wel erg mooi daar.

1 like

@Amandelbloesem ik heb het idee dat je altijd tijd tekort komt in IJsland, maakt niet uit hoe lang je gaat haha. Wij hebben ook zoveel dingen die we willen zien, denk dat het ook niet gaat lukken in 16 dagen :see_no_evil:. Maar we pakken wel mooi de hoogtepunten mee.

Ik bedoelde trouwens de Fagradalsfjall vulkaan in de Geldingadalur vallei, deze is momenteel actief! Je kunt de uitbarsting dus bekijken door naar de vallei te wandelen. Ik hoop dat ie nog even actief blijft zodat wij hem ook mee kunnen pikken. Maar de tour die jij gevonden had klinkt ook heel leuk, maar wel heel duur idd!

@Takkie oh mooi, ik weet niet hoe streng ze zijn met het invoeren van etenswaren. Gedroogde producten mogen sowieso wel denk ik, zal het tegen die tijd ook nog even verder uitzoeken. Landmannalaugar kunnen we helaas niet doen. We hebben geen 4x4 en qua tijd vinden we het nu al krap. Maar het ziet er wel onwijs mooi uit, dus wie weet de volgende keer. Heb namelijk zo’n vermoeden dat dit idd een land is waar je nog wel eens naar terug wilt gaan.

1 like

Waar zouden jullie van hier naar Toscane, Italië een tussenstop met overnachting maken? Ik wil graag onderweg al ergens sightseeen, maar ik weet nog niet wat de moeite waard is.

aan een meer in Zwitserland!

1 like

Welk formaat koffer is fijn om mee te nemen voor 1 persoon voor een week vakantie? Geen handbagage koffer het liefst, wel iets groter maar ook niet mega. Lastig :sweat_smile:

@Twijfelaar jaaa Luzern bijv? Prachtige stad!

1 like

Ik ben nu in Slowakije maar ik kan deze hitte echt niet aan. Ik ben op interrail en wil nu ergens heen waar het niet zo enorm warm is, of iets aan de kust. Heeft iemand tips voor bestemmingen die binnen een dag te bereiken zijn met de trein? Ik ben helemaal gevaccineerd dus ik kan in principe overal heen.

Slowakije is trouwens prachtig. Nitra is een heel relaxed plaatsje met leuke cafés en bars. Maar ik ben echt te tatta voor deze temperaturen icm heuvels.

3 likes

Nou, daar zat ik vanmiddag nav het bericht van @macchiato dus naar te kijken. Ben jij er geweest?

Misschien richting de bergen in Oostenrijk? Richting Innsbruck? Zo jaloers op je interrail. 3 jaar gedaan en nu 2e jaar niet.

Wenen is ook leuk (zie mn hamster) maar denk t ook wel warm. Onder wenen heb je een groot meer, de neusiedlersee. Daar zal t ook warm zijn maar is wel plat en t meer waar je in kan zwemmen maar misschien niet genoeg te doen tenzij je van fietsen, vogels en grondeekhoorns houd.

Ja! Wel al 6 jaar (?) geleden ofzo. Maar toen iets van 4 dagen daar geweest en was echt heeerlijk. Had toen wat tips gekregen van een vriendin die daar woonde:

Summary

If the weater is good you should go swimming at the “Richard-Wagner Museum” or at “Schloss Meggenhorn” (best to go by boat). If you want to go hiking there is mount Pilatus or Mt. Rigi.

In the city you should maybe see the famous Kappell-Bridge (you can’t miss it), the Lion monument and the ‘Musegg-Mauer’ (ancient city wall you can walk on and the view is great), if you’re into trains, go to the Swiss Museum of Transport; if you’re into art, there is the KKL and the Rosengart Museum.

Bars/Restaurants:

  • Neubad
  • Parterre
  • Alpineum
  • Nachbar
  • Chills
  • Buvette / Voilière
  • Mardi Gras
  • Salü
1 like

Leuk. Wij zitten daar nu ook vlakbij. Nîmes is een leuk stadje! Sommières ook, maar wel veel kleiner. Wel erg gezellig. We zijn ook in Montpellier geweest, dat was ook een mooie leuke stad!

Vandaag bij Pont du Gard geweest, ook een leuk tripje.

En deze week gaan we nog ergens op een rivier (bij Hérault) kajakken/kanoën, dat kun je daar vast ook wel in de buurt.

1 like

Langres vonden wij leuk om te stoppen. Is een oud dorpje. Als je via Luxemburg rijd een mooie plek om te stoppen omdat het noordelijk in Frankrijk is (hadden wij een paar jaar geleden gebruikt als eerste stop plek, nu is dat met kinderen anders en moet je vaker stoppen natuurlijk). Is een groot meer in de buurt, oude stad wat leuk is om even doorheen te lopen, met een lift een stadsmuur geloof ik op? Dan heb je een waanzinnig uitzicht!
Verder als je van wijnen houdt is het ook leuk om te stoppen in Bourgondië. Wij waren gestopt net onder Beaune (die stad schijnt ook een prima stop te zijn). Maar daar in de buurt zijn veel oude dorpen waar het “platte land” zowat alleen maar bestaat uit wijngaarden. Vonden wij leuk om te zien, maar we hebben daar ook een rondleiding gedaan bij een wijnboer omdat wij dat wel leuk vonden haha.
En verder een tip als je bij Orange bent en wijn wel interessant vind. Bij Carpentras zit Domaine de Marotte. Is een Nederlands stel welke naar Frankrijk zijn geëmigreerd een daar nu wijnboer zijn. Kan je een leuke rondleiding doen maar wat wij het aller leukste vonden was de lunch bijna op de wijngaard met uitzicht op mont Ventoux.

1 like

We zijn aan het kijken om een auto te huren in Sardinie, we landen op Olbia. De prijs is nu voor zo’n 12dagen ongeveer 1200euro… is dit een normale prijs? Of kunnen we beter pas in Sardinie wat gaan huren? Het gaat om de laatste twee weken van augustus.

Twee jaar geleden huurde ik nml in Portugal een auto voor 5dagen voor maar 170euro, nogal een verschil

Ik heb 3 jaar geleden (ook tijdens de zomer vakantie) €400 betaald voor het huren van een auto op Sardinië voor 8 dagen.

Was dit al in NL geregeld of in sardinie zelf? En weet je ook nog hoe t bedrijf heette haha

Het bedrijf heet S.unnycars en ik heb het in NL geregeld ongeveer een maand van te voren.

1 like

wij huren ook altijd via sunny cars. Betrouwbaar en via anwb soms korting.

3 likes

Ja wij vorig jaar ook maar bij sunnyc.ars is het zelfs 1500! euro voor 12dagen en nog een mega kleine auto ook :joy:

das wel echt duur. of is alles daar zo duur qua autohuur?

Ja het is volgens mij allemaal wel wat duurder, vandaar dat we dus denken of het niet beter is om pas in Sardinie wat te regelen. Maarja, weet niet zo goed wat de opties daar zijn :joy: