Dank jullie wel voor de info.
@Pax , je geeft aan dat mensen op Kos zonder vaccinatie er wel uit werden gehaald, maar je kunt toch niet vliegen zonder vaccinatie?
Dank jullie wel voor de info.
@Pax , je geeft aan dat mensen op Kos zonder vaccinatie er wel uit werden gehaald, maar je kunt toch niet vliegen zonder vaccinatie?
Met negatieve test of herstelbewijs mag je volgens mij ook naar Griekenland vliegen.
Ja kan met herstelbewijs of test. De precieze regels kan je ook vinden in de reisapp van de overheid.
Ja dus waarom kregen die mensen dan nóg een pcr test? Als ze al een negatieve test hadden
Wij zijn met TUI gevlogen en daar vond ik het heel duidelijk op de website staan.
Wij hadden dat formulier van de Spaanse overheid, waarvan je een QR code krijgt. Die hebben we een paar keer moeten laten zien op het vliegveld heen en terug. Dan een formule voor RIVM Nederland, die hebben we ook moeten laten zien. En onze vaccinatiebewijs hebben we voor de terugreis één keer moeten laten zien.
@Pantalones Las zojuist iets over de luchthaven van Oslo en vroeg me nog af hoe het was gegaan met je overstap? 

Haha ben je echt verbaasd? Er wordt toch ontzettend veel gefraudeerd met die negatieve bewijzen
Ik ben vooral verbaasd dat er dan aanvullend opnieuw getest moet worden. Ik had bijvoorbeeld voor Spanje een spoed pcr test gedaan a 180€pp. Als ik dan vervolgens op de lunchthaven weer getest wordt omdat ze me niet geloven zou ik me wel een beetje genaaid voelen
Weet niet waar in Nederland je woon maar Luxemburg is heel mooi en niet zo ver. OV is in het hele land gratis, dus je als je een grenskaartje koopt zit je goed. Ik ging vanaf Rotterdam naar Luxemburg stad met een overstap in Brussel, duurde volgens mij 6 uur.
Ontbijt/lunch bij the hungry biker! En fietstocht van Baja bikes met elektrische fiets is ook erg leuk.
Eet geen francesinha en wel pastel de nata. En ga eten bij Tapabento achter het station!
say whaaat , wat cool!
Uiteindelijk is het Lille geworden, maar goede tip van dat OV in Luxemburg. Wist ik niet. Leuk voor een volgende 
De rest van het land is teringduur dus dat compenseert weer 
Oké heb nu via http://www.easyterra.nl een auto geboekt zonder eigen risico en met een kantoor direct bij het vliegveld. Dus hoop dat dat chill is. En nja sowieso zoals altijd proberen geen schade te rijden 
Wat een verhaal!
Vervelend dat je je zo rot gevoeld hebt, maar fijn dat je het uiteindelijk gered hebt!
Hoi! Ik heb een vraagje hier. Een vriendin van me gaat op wereldreis binnenkort (ja echt) en nu hadden een andere vriendin en ik het plan bedacht om haar in Costa Rica te gaan opzoeken rond oud en nieuw. Maaaar dat land is hartstikke oranje. We zijn wel allemaal gevaccineerd. En ik zag dat nu nog maar 25% van de hele bevolking daar volledig is gevaccineerd.
Weten jullie wat dan de risico’s zijn? Dat het land op rood gaat en je niet meer kunt vliegen of zo en dat niet vergoed wordt? Dat je daar toch ziek wordt (en het virus misschien onverhoopt overdraagt?)? Ik wil alles even goed op een rijtje krijgen. En zouden jullie dat doen?
Ik denk dat het heel lastig is om daar nu iets over te zeggen. Ik bedoel de kans is best wel groot dat het reisadvies nog zo vaak verandert, dan wel in jullie nadeel of voordeel, tegen de tijd dat jullie kunnen. Reizen naar een oranje land zou ik btw niet direct afschrijven omdat het oranje is, een beetje je gezond verstand gebruiken mag natuurlijk ook wel. Maar de lage vaccinatiegraad daar zou me wel een beetje doen twijfelen als het land al op oranje staat