Reizen / Vakantie (Deel 1)

Tips Kreta: kreta is erg groot je kunt bijna niet van de ene kant naar de andere kant.
Wij zaten in Kreta centraal. Koutouloufari is een erg leuke plaats om te eten. Vooral bij atrium. Wij hebben geen kloof gedaan omdat dit best wel veel klim werk was en het vrij warm was.
Wel zijn we met de auto naar het plateau geweest. Dit was erg mooi!
Als er mensen tips willen voor Kreta centraal hoor ik het wel!

Ik zit in rethymnon. Geen idee of dat onder centraal Kreta valt of niet haha.

Bedankt voor je andere tips. We gaan sowieso een dag een auto huren dus ga even kijken of dat te doen is.

2 likes

Wij zitten in malia, redelijk centraal. Hoor graag tips!

Aah thanks voor je uitgebreide antwoord en tips, super fijn :blush: Juist door de geschiedenis willen we er heen dus dat klinkt goed. Hoeveel dagen zou je aanraden om er te verblijven?

Vraag: In september ga ik 10 daagjes met mijn vriend op vakantie, maaaar waar naartoe? We twijfelen zo erg.
We willen in ieder geval:

  • lekker weer (25+ als het even kan)
  • Europa
  • strand
  • lekker eten, levendigheid als in barretjes en terrasjes etc
  • eventueel een beetje leuk winkelen, of een stad in de buurt waar we een dagje kunnen shoppen

Vorig jaar zijn we door Andalusië vakantie gaan vieren en dat was echt top!

Wij gaan met de auto naar Slovenië en Kroatië, echt zo’n zin in! :star_struck:
Vorig jaar zijn we met de auto naar Italië geweest, en dat was ons zo goed bevallen dat we gewoon nog eens met de auto op reis gaan :smiley:

1 like

Heee dat ga ik ook doen, ik vertrek volgende week zaterdag!

4 likes

Top, dankjewel :hugs::+1:

Heeft hier iemand toevallig tips voor hotels/airbnb in Lissabon? :blush:

Hmm wij zaten toen in een zijstraat van de grote winkelstraat, wat opzich wel prima was omdat het centraal lag. Maar ik vond alle afstanden in en om het centrum goed te belopen dus ik denk dat er wel leukere plekken zijn om te verblijven. Old town is al een stuk sfeervoller in ieder geval!

Ik heb trouwens ook een ghost tour en een graveyard tour gedaan, als je houdt van spookverhalen of geïnteresseerd bent in lugubere details over de geschiedenis van de stad kan ik dat ook heel erg aanraden. Je komt dan ook in de oude ondergrondse straten waarboven nu de echte straat ligt.

1 like

Ik wilde Krakau zeggen maar daar heb je helaas geen strand

1 like

Ik ben in juli vier weken vrij en heb nog geen vakantiebestemming. Ik zat eraan te denken om een combinatie te doen van Thailand, Maleisië en Indonesië. Heeft er iemand tips? Is dit een goed idee of is het teveel voor vier weken.

Heeft iemand andere tips voor een combinatiereis?

1 like

Geinfluenced door esf haha?

Dit is een tip: https://www.airbnb.com/rooms/2931577

Was alleen wel dik €40 per nacht goedkoper toen ik er verbleef…

Ik ben nu al aan het brainstormen over waar ik volgend jaar heen wil.
Ik ga nu echt een verre en vooral dure reis maken, dus volgend jaar denk ik dat ik richting het Oostblok ga.

God waar je je al niet druk over kunt maken

2 likes

Heeft iemand tips voor Bologna?

@Krabsalade ik verbleef in het Ibis hotel op South Bridge (straat) in Edinburgh. Vond ik qua locatie echt top, maar zoals @176-716 al zei is het allemaal heel goed te belopen.
Ik zou ook een dag uit de stad gaan en meer van het land bekijken, want Schotland is echt heel mooi! Je hebt tours waarop je in één dag met een bus heel veel ziet. Leek mij van tevoren echt niks, maar achteraf toch blij dat we dat gedaan hebben. Daardoor hebben we zoveel moois kunnen zien. Anders had ik het land echt tekort gedaan. Dus als je geen andere mogelijkheid hebt en wel meer wil zien dan alleen Edinburgh is dat zeker een overweging waard.


Mijn vriend is in augustus jarig en ik wil hem verrassen met een weekendje Londen. Hij is een enorme Chelsea fan dus het draait ook wel een beetje om het bezoeken van een wedstrijd. Alleen het speelschema voor het nieuwe seizoen komt pas in juni :pensive: Maak mij een beetje druk dat tegen die tijd alle goedkope hotels al volgeboekt zijn. Iemand tips voor leuke budget slaapplekken? Het liefste heb ik een prive toilet, maar sta ook wel open voor gedeeld.

En ben nu op Ibiza dus mocht iemand daar nog tips voor hebben :stuck_out_tongue:

1 like

Ik wil dus in juni nog een paar dagen weg. Lissabon, Sevilla en Barcelona spoken door m’n hoofd. Ben bang dat Sevilla heel heet is dan, en Barcelona is wel wat duurder, dus we neigen naar Portugal. Al lees ik nu hier dus ook. Over sintra. Iemand tips? En vooral over goede hotels? Ben wel een luxe poes als het daarop aankomt, beetje fancy en vooral heel schoon is echt een must.

1 like

Heeft iemand tips voor Milaan? Ik ga deze zomer een rondreis maken door Italië met m’n vriend en dit is onze eerste stop :slight_smile: We zijn er maar 1 dagje dus wat mogen we absoluut niet missen?

1 like

Leuk, ik ga het allemaal opschrijven! Bedankt! :smile:

2 likes

Heeft er iemand tips voor Düsseldorf? We gaan vooral winkelen!

1 like