Reizen / Vakantie (Deel 1)

Denk dat het afhangt of je door de landen wil reizen of gewoon telkens een beperkt gedeelte van het land wil zien. Ik ben in ieder geval 2 keer in thailand geweest, zowel in steden (bangkok) als op eilanden, en het is echt za-lig! Zou zo weer een derde keer teruggaan en normaal hou ik niet eens van 2x naar zelfde plaats op vakantie gaan :smiley:
Maleisiƫ ben ik 1x kort geweest en heb ik ook goede eerste indruk van gehad!
Misschien weet je dit al, maar geen kraantjeswater drinken, zelfs van het flessenwater wordt ikzelf nog wel eens misselijkā€¦
Naar waar was je van plan om te gaan? :slightly_smiling_face:
Verder kan het in juli ook nog wel eens stormen dus zorg ervoor dat je zeker voorzien bent op zware regenbuien of tropische stormen!

1 like

Wij zaten in Tivoli Sintra. Voor mij een prima hotel. Het was midden in het centrum, ruime kamer en een heel mooi uitzicht vanaf het balkon. Ik kan me herinneren dat het toen heel lastig was om een parkeerplek te vinden. Dus het kan zijn dat je even moet zoeken. Hoe lang wil je weg? Anders zou je Sintra en Lissabon kunnen combineren.

1 like

Dan zeker eens uit eten gaan in koutouloufari en oud cherso.

Verder is het leuk om een auto te huren en De Lassithihoogvlakte te doen. Je hebt ook nog Eem hippie dorpje matala. Dit is ook leuk en mooi.

1 like

Ik wil denk ik 4/5 dagen gaan, echt mini tripje. We gaan niet met de auto dus dat scheelt. Weet niet welle van de twee leuker is. Of idd een dagtripje maken naar een andere plek.

Sintra is geschikt als dagtrip maar zou et zelf minimaal 2 daagjes doen! Wij zitten in een mooie Airbnb naast Quinta de Regaleira maar we zijn met zn 9-en dus voor 2 personen is dat niet echt de moeite waard. Het is hier wel iets frisser dan Lissabon door een microklimaat dus een vest is wel fijn.

Ja, daarom neig ik meer naar Lissabon. Is toch een soort mini huwelijksreis en weet niet of dat net wat dynamischer is voor wat langer dan 2 dagen.

Wel leuk dat je met een groep gaat!

Heeft iemand ervaring met boeken via natuurhuisje.nl?

@Bunnyslippers Ik zou dan inderdaad voor Lissabon kiezen en Sintra misschien als dagtrip doen. Vooral PalƔcio de Pena is wel een must-see vind ik maar als een soort mini huwelijksreis dan toch echt Lissabon <3. En ja, het is het waard om in de rij te staan voor Pasteis de BelƩm haha!

1 like

Ik sta graag in de rij voor lekker eten

:grin:

1 like

een paraplu :wink:

1 like

Misschien is dit helemaal geen nuttige info voor je, of wist je het al, maar als je een iPhone hebt en je gebruikt ā€˜Mapsā€™, dan kun je hem op ā€˜transportā€™ zetten (ipv map of satellite) en dan zie je de metro op je map!

5 likes

Ik ben laatst in Lissabon geweest en daar vandaan is Sintra prima te bereiken! Het is zoā€™n 40 min met de trein en is heel goedkoop, wel ā‚¬ 4,50 retour. Was goed te combineren!

2 likes

Waar op het eiland zit je ergens? Ik heb zelf in Rethymno gezeten en dat vond ik een super leuk plaatsje. Vanuit daar de dorpjes in om rond te wandelen en een dag naar Heraklion vond ik ook heel leuk. En Knossos natuurlijk voor de oude stenen :blush:

2 likes

Ik zit in rethymnon!
Knossos ga ik eens opzoeken, bedankt voor de tip!

2 likes

@anon76889665 @tuula @Namorada
Ik wil deze zomer graag naar Portugal, maar ik kwam er nog niet helemaal uit. Ik zat de afgelopen dagen toevallig ook naar Sintra te kijken want het ziet er zooo mooi uit <3
Is het volgens jullie noodzakelijk om een auto te huren? Ik zag dat het strand in de zomer wel te bereiken is met ov namelijk. En hebben jullie tips qua verblijf? We zijn redelijk laat met boeken, maar hopelijk kunnen we nog iets leuks vinden voor eind juli, augustus.

Er is een heel sloom oud trammetje dat je voor 3 euro kunt nemen naar het strand :slight_smile:

1 like

@Sax ik weet niet zeker of je het beste een auto kunt huren. Wij hadden het omdat we een hele rondreis deden. We zijn toen vanuit sintra wel met de bus naar palacio de Pena geweest etc. Heb het nog even nagevraagd bij mijn man maar die weet ook niet helemaal zeker of je om je er handig te verplaatsen echt een auto nodig hebt. Nutteloos verhaal dit, sorry :see_no_evil:

1 like

Iemand tips voor een zo goedkoop mogelijk hotel in/om parijs, goed bereikbaar met de metro, waar we de auto ook kunnen parkeren voor een schappelijk bedrag? Voor een dubbeltje op de eerste rang, I know maar we slapen er toch alleen maar. En 40 euro betalen voor een dag parkeren (wat ik serieus voorbij heb zien komen) wordt me toch een beetje te gek XD

Ligt er een beetje aan. Wij hebben vorig jaar Lissabon - sintra - ericeira - porto gedaan, alles gewoon met OV. is goed te doen en niet duur. Dus je HOEFT geen auto. Echter waren we dit jaar weer een weekje in ericeira en vanuit daar met de auto de omgeving verkend en dat was wel super leuk en chill!

Als je echt Lissabon etc gaat bezoeken en alleen ff naar sintra of naar t strand wil is een auto niet per se nodig

1 like

Iemand die wel eens met een single/groepsreis is gaan skiƫn/snowboarden?

2 likes