Reizen / Vakantie (Deel 1)

Wij waren in de Voerstreek, net over de grens bij Zuid-Limburg en vonden dat heel mooi. Is wel vooral wandelen. Had een huisje geboekt via booking.c. Eifel is ook een aanrader, daar zat ik te kijken naar CenterParcs Eifel, je hebt er ook parken van landal en roompot.

1 like

Wij zijn vorig jaar naar een leuk appartement in Schmidt, Eifel geweest.
Appartement was basic, maar wel alles was er en ook bijv een wasmachine, bad en douche, kinderbedje.
Enige nadeel vond ik geen aparte toilet.

Verder mooie omgeving, genoeg te doen.

2 likes

Heeft iemand nog tips voor mooie plaatsen in Duitsland? Wij willen max 7 uur rijden vanaf de randstad en we zoeken een (kleine) stad dicht bij de natuur. We denken nu aan ergens bij het Zwarte Woud.

Wij waren in Bad Peterstal en Oberkirch

1 like

Klinkt goed! Heb je nog tips/ specifieke namen? Ook qua hotels? Ons budget is denk ik zo een 100 euro p nacht.

@Daelyss jij ook mss, jij woont niet ver van Lille/ Rijsel volgens mij.

1 like

Vind je Luxemburg nog een optie? Ik was daar vorig jaar (weliswaar zonder kind, want die heb ik niet :wink: ) maar denk dat dat ook een leuke bestemming is! We zaten in La Sapinière | - en hebben vanuit daar wat uitstapjes gemaakt. In Luxemburg zelf is alles goed te rijden, er ligt een groot zwemparadijs naast het vakantiepark (en er is daar een klein buitenzwembad) en ik kan me ook een speeltuintje herinneren, en een stuk bos om in te wandelen.

2 likes

Ga over 5 weken naar omgeving Montepulciano/Siena. Iemand nog leuke tips voor die omgeving? :clinking_glasses:

Ik ga enkel naar Rijsel om bij Sephora of Auchan te winkelen. Verder doe ik de gewone winkelstraten en stop ik bij Five Guys voor eten. Is op 45 minuten rijden en blijf nooit langer dan een dag. Sorry, kan je niet helpen.

1 like

Ah snap ik, alleen al Sephora klinkt goed haha.

Tips voor hotels heb ik niet. Heb er ooit in een appartement in het centrum geslapen maar dat zit er niet meer en daarna alleen dagtripjes gemaakt. Qua patisserie: Meert, de koffiebar is ook bijzonder ingericht. Ik wilde Patrick hermand tippen maar die is helaas weg zag ik :sob:. L’ogre de Carrouselberg is ook de moeite. Qua eten heb ik hele lekker Welsh rarebit gegeten bij Pancook. Beetje gek jaren 80 eten en een menu op het schoolbord wat ze naar je tafel rijden maar wel écht heel lekker. Le broc is een restaurant specifiek gericht op kaas. Verder: Bloempot, coffeemakers, epicerie madame, les frères pinard, bibovino.

1 like

Hey, die kant gaan wij ook op over twee weken. Toevallig nog tips voor een accommodatie? Al zal de kans klein zijn dat dat nu nog beschikbaar is.

Ja, zal nog wel wat zijn idd! Bedoelde dat de kans klein is dat nét de accommodatie die ik aan jou vraag nog beschikbaar zal zijn. Verder genoeg te vinden idd!
Bedoeling is 10-12 dagen fietsen daar, hoop dat het kind dat ook leuk vindt, anders komt er een plan b.

1 like

Ik zit het EU Digital Passenger Locator Form in te vullen voor mijn vakantie naar Italie. Wordt daar echt op gecontroleerd of is dat meer een formaliteit? Je moet o.a. je point of entry invullen maar ik ga met de auto en heb nog geen idee welke route ik neem en via welke grensovergang ik dus precies binnenkom. Maakt het uit als dat afwijkt van het formulier? Ik neem aan van niet maar vraag het toch maar even haha.

Ik ben halverwege juli naar Italië geweest en toen is er in ieder geval niet naar gevraagd. Zowel bij de grensovergang als bij de accommodatie niet. Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf waar je heen gaat in Italië en vanuit welke kant je komt, maar ik zou gewoon de meest voor de hand liggende grensplaats invullen voor jouw reis.

1 like

Je kan m sowieso nog wijzigen! Heb ik ook gedaan toen we onze camping nog niet wisten. Dan log je in op dat platform, verander je het en krijg je daarna een nieuw formulier in je mail.

Maar inderdaad nergens gecheckt. Wij zijn denk 10 keer een grens over gestoken (als het niet meer was, Italie/Oostenrijk/Slovenie/Kroatie) en alleen bij Duitsland eruit gepikt maar daar hoefden we niks te laten zien omdat we op doorreis waren.

1 like

Ik wil een paar dagen (ongeveer 5) naar Kroatië. Heeft iemand een idee wat leuker is om heen te gaan: Dubrovnik, Split of Pula? Ik ga alleen. En heeft iemand tips voor verblijf, lekker eten, leuke dingen om te doen?

1 like

Drie weken in Italië geweest en is me ook nooit naar gevraagd. Ook niet naar het vaccinatiepaspoort trouwens

Ik zou naar Pula gaan en het gebruiken als een uitgangspunt voor leuke plekjes in en rondom Istrië (Rovinj, Porec, Labin, Medulin, Motovun en iets verder Rijeka). Dubrovnik is best wel duur en de plekjes er omheen zijn mooier dan Dubrovnik zelf. Als je iets geheel anders wil: Mali Losinj is ook prachtig

2 likes

Ik heb toevallig net geboekt voor september haha, ben er al geweest maar was heel kort dus niet echt tips. Als jij er hebt na je trip mag je die zeker delen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Heel leuk allemaal! Ben nu een maand aan het rondtrekken in Kroatie en ik vond Split heel leuk qua vibe, restaurantjes etc. Heb je ook goede uitvalsbasis voor Krka national park bijvoorbeeld en dag naar Hvar met de catamaran (ongeveer uurtje varen).

3 likes