Reizen / Vakantie (Deel 1)

Over twee weekjes mogen wij (als alles zo blijft qua maatregelen voor het reizen zoals hoe het nu is haha) naar Lanzarote. Hoewel het ons doel is om zo min mogelijk te doen, willen we toch ook wel wat zien van het eiland dus huren we lekker een paar dagen een auto. Ik vroeg me af of er misschien mensen zijn die tips voor ons hebben wat we echt moeten zien en bijvoorbeeld restaurantjes waar we echt moeten eten? Alvast bedankt!!

Haha, will do! Heb al veel leuke tips gekregen hier in het topic vind ik :smiley:

Wij willen graag met onze dochter van bijna 2 in oktober naar een all inclusive hotel. Ik heb nu Maspalomas Princess in gran canaria gevonden. Iemand ervaringen met dit hotel? Bedankt alvast!

Lang geleden dat ik met handbagage heb gevlogen. Moeten je vloeistoffen nog steeds in zoā€™n diepvrieszakje van 1l of maakt het niet uit als het maar hersluitbaar is?

En werd zoā€™n cheap scheermes er nou wel/niet uitgevist?

Nu overigens al weer spijt van de keuze voor het vliegtuig ivm de 100 formulieren die ik voor mijn gevoel moet regelen, maar het is het vast waard

Het zakje hangt heel er af van het vliegveld. Jn Nederland kon ij mijn eigen zakje gebruiken maar in Engeland moest er die van de luchthaven zijn omdat de mijne te groot was.

Scheermes kun je meestal goed vinden om de site van het vliegveld danwel de maatschappij waarmee je vliegt.

Hmm dan ga ik het maar niet gokken op groter haha. Zie dat de AH geen 1l verkoopt dus van de week maar even wat supermarkten af. Ik ga even online kijken, thnx!

Wij willen naar phantasialand met vrienden en er een lang weekend van maken. In welke regio zoek ik best in Duitsland/Nederland als ik max een uur naar daar wil rijden.
Die functie moeten ze echt toevoegen aan boekingsites.

Ik heb ze gisteren bij de Jumbo gekocht! 40 stuks in een doosje dus kan even vooruit :rofl:

1 like

Keulen!

1 like

Bij de etos heb ik ze een paar x gratis gekregen aan de kassa toen ik er om vroeg.

Nu ik erover nadenk; waarom doen ze dat gratis.
Maar ja wel fijn.

Overigens had mijn ma op Schiphol alles supernetjes ingepakt in zoā€™n ziplock zakje dus en kreeg ze een bijdehand antwoord dat het niet meer hoefde?? Ik hoorde het die gast via de telefoon, was zo verbaasd.

Nee ik lees inderdaad dat op sommige vliegvelden ze een nieuwe vloeistoffenscanner hebben en dat je zelfs grote verpakkingen mee mag nemen in je handbagage! Maar op Schiphol werd nog wel dat zakje aangeraden

En toen ging ik helemaal enthousiast het vliegveld van bestemming/terugvlucht checken, maar daar zijn het nog gewoon de oude regels haha

Bij Schiphol hoefde ik gister mā€™n zakkie met vloeistoffen er niet uit te halen Ć©n mochten gewoon mijn 2x volle halve liter waters mee door de douane

Zijn jullie al terug :relaxed:? Wij vertrekken binnenkort namelijk

We zijn er nog! Moet wel lachen om je post, want de hittegolf is hier nu ook beland, 37 graden it is en alle trails zijn daardoor afgesloten. Jullie hebben denk ik ook een auto dan? Rondom de Teide zijn echt heel veel trails, wij hebben in ieder geval die rond de MontaƱa Samara gelopen (Ā± 2 uur) en wilden er gisteren nog een lopen maar dat ging niet door de hitte en gevaar voor branden. Er zijn echt heel veel plekken om te wandelen/hiken, ook in het Tenogebergte en Anagagebergte! Maar rondrijden is ook al heel leuk (rondom de Teide, route langs Masca, door Anagagebergte). Het is wel echt een prachtig eiland, heel afwisselende natuur.

Waar zitten jullie? Wij zitten nu de 2e week in toeristisch gebied (Los Cristianos) en dat vind ik wel wat minder. Playa de la Arena en Playa del Duque vind ik wat leuker dan de stranden hier.

Oh en doe een boottochtje vanaf Los Gigantes, dolfijnen en walvissen spotten! Echt heel tof.

Qua restaurants enz heb ik niet echt tips, we hebben 2x een huisje met keuken dus zijn nog zo heel veel uit eten geweest.

Oh en nog een aanvulling Garachico en La Orotava waren allebei echt leuke stadjes.

Dank je!!! Wij zitten in Costa Adeje, volgens de weerapp haha wordt het vanaf vrijdag wat cooler als wij er zijn! Dus fingers crossed, fijn om te horen dat je het zoā€™n mooi eiland vindt

1 like

Ja ik moet zeggen dat we het hier tot nu toe ook niet echt mega warm hebben gehad hoor. Zelfs nu valt het nog wel mee en deze warmte is er nu inderdaad maar 3 daagjes.

Ja we hebben echt van het eiland genoten! Nog 2 dagen te gaan.:grin:

Edit: okƩ 44 graden, het is toch wel heel warm nu.

Ter aanvulling op alle andere tips, hou er rekening mee dat als je een huurauto huurt de kans op inbraak relatief groot is. Ben er zelf 4 jaar terug geweest en toen is er bij ons in de buurt van El Teide ingebroken.

Sprak net iemand die er nu is en helaas bij hun ook ingebroken en het verhuurbedrijf gaf aan dat ze al de 8ste waren die week :frowning:

Verder heel erg genoten van Tenerife maar hou daar rekening mee.

Edit: bij ons en hun lag er niks in de auto maar nieuwe auto regelen kost helaas wel tijd

2 likes

Pienza is ook een super leuk dorpje om te bezoeken!

2 likes

Pff echt een domper is dat. Wij hebben een all in deal van s.unnyc.ars dus dat is wel goed om te weten

1 like

Voor wie nog naar Zuid-Belgiƫ gaat en een dierentuin wil bezoeken: Pairi Daiza.
Echt de mooiste dierentuin waar ik ooit ben geweest!

4 likes