Ik heb weleens in Jordanië een auto gehuurd via een tussenbedrijf nog, maar de auto uiteindelijk opgehaald bij Dollar en in een andere plaats ingeleverd. Bij ons is alles helemaal goed gegaan en nergens klachten over! Vooraf net als jij ook alleen maar slechte reviews gezien, dus vond het ook wel spannend. Maar was uiteindelijk nergens voor nodig
Wij zitten in Wattwiller, vlakbij Cernay, een beetje tussen Colmar en Mulhouse. Vlakbij de Duitse grens.
Colmar is wel echt een bezoekje waard als je aan die kant zit. Echt heel mooi daar.
Mulhouse is een grote stad, kan je jezelf ook prima vermaken. We zijn ook een dag naar Europapark geweest, was maar een uurtje rijden vanaf onze camping.
In de Vogezen zelf zijn er veel wandel en hike routes en je kan ook altijd een fiets huren (of zelf meenemen) om een bergbeklimming te doen.
De natuur is hier, naar mijn mening, enorm prachtig en zeker de moeite waard om eens op vakantie te gaan
Heeft iemand nog (betaalbare) last minute tips die met ov bereikbaar zijn? Stond een tripje naar Koblenz op de planning, met de trein, maar vanaf donderdag staakt het treinpersoneel in Duitsland nogmaals dus dat wordt hem niet. Willen zaterdag tm dinsdag gaan… liefst mooie, natuurlijke omgeving
Is hier iemand onlangs zonder vaccinatie van en naar Griekenland gereisd?
Mijn collega naar Kreta. Op Schiphol werden ze er net uitgepikt en moesten ze testbewijs laten zien maar op Kreta was er helemaal geen controle en terugweg werden ze er niet uitgepikt.
Hangt er vanaf met wie je vliegt
Ah goed om te weten, dank je wel
Als je met het vliegtuig gaat ook een gezondheidsverklaring (via reisadviezen te downloaden), al is er niet naar gevraagd bij ons. Die qr-code van spth heb je trouwens wel echt nodig. Bij ons werd er op Schiphol al naar gevraagd en ook op het Spaanse vliegveld weer.
Oh en voor de terugweg je normale qr code. Ik dacht dat ze naar de Nederlandse zouden gaan vragen, maar moest de internationale laten zien.
Wij zijn nu in Griekenland en hebben net onze auto opgehaald bij GoldCar. Zowel ik als m’n vriend hadden een beetje een onderbuik gevoel dat ze wat aan het rommelen waren. Vraag het me over een week nog een keer haha
Sfogliatelle eten in Napoli! En voor pizza vond ik Da Michele het wachten 100% waard
Oh toevallig. En ai komt vast goed!! Haha. Ben benieuwd
@SemM ik ben afgelopen dinsdag naar Corfu gevlogen en ik herken “eruit pikken” niet: op Schiphol werd iedereen gecontroleerd, op vaccinatie- of herstelbewijs, of een negatieve testuitslag EN het plf formulier. Ik heb niemand gezien die aan de hand hiervan alsnog een sneltest ter plekke moest doen.
Dit zorgde dus wel voor lange rijen dus die 3 uur van tevoren die ze nu aanraden zou ik wel nemen
Op Corfu zelf controleerden ze met name op plf formulier maar dat leek niet inhoudelijk te gaan, meer of je het überhaupt had (er werd niet gescand bijvoorbeeld)
Er was wel een ‘rapid test lane’ maar die was op dat moment leeg
Ik heb ook nog niet gemerkt dat er bij restaurants naar een bewijs wordt gevraagd maar vanwege de warmte/het klimaat zijn veel restaurants voor het grootste deel al buiten natuurlijk
Dank jullie wel voor de info.
@Pax , je geeft aan dat mensen op Kos zonder vaccinatie er wel uit werden gehaald, maar je kunt toch niet vliegen zonder vaccinatie?
Met negatieve test of herstelbewijs mag je volgens mij ook naar Griekenland vliegen.
Ja kan met herstelbewijs of test. De precieze regels kan je ook vinden in de reisapp van de overheid.
Ja dus waarom kregen die mensen dan nóg een pcr test? Als ze al een negatieve test hadden
Wij zijn met TUI gevlogen en daar vond ik het heel duidelijk op de website staan.
Wij hadden dat formulier van de Spaanse overheid, waarvan je een QR code krijgt. Die hebben we een paar keer moeten laten zien op het vliegveld heen en terug. Dan een formule voor RIVM Nederland, die hebben we ook moeten laten zien. En onze vaccinatiebewijs hebben we voor de terugreis één keer moeten laten zien.
@Pantalones Las zojuist iets over de luchthaven van Oslo en vroeg me nog af hoe het was gegaan met je overstap?