Superleuk! Hoop voor je dat het gaat lukken! Fijn om je (schoon)familie dan te zien
Ik zou Parijs doen, vanwege het moment. Normaal zijn daar heel veel Amerikaanse een Aziatische toeristen, en die zijn er nu vrijwel niet. Het is wat dat betreft dus een stuk rustiger dan normaal, er zijn minder meutes, maar het is er nog wel gewoon āgrote stadā druk.
Voor Brussel en Antwerpen is het verschil denk ik minder groot. Ik zou er gebruik van maken.
Iemand verstand van vliegtickets? Ik kijk naar vliegtickets naar Lexington. Vanaf Amsterdam kost dat met 1 tussenstop op die dag dat ik wil retour 935 ex bagage kosten. Toen dacht ik, Düsseldorf is ongeveer net zo ver, hoe duur zal dat zijn. Ik kijken⦠Düsseldorf Lexington met 2 tussenstops, waaronder Amsterdam kost 660 ex bagage. Dat is nogal een verschil??? Iemand enig idee hoe dat zit?
Kan ik bijv ook die eerste vlucht skippen en in Amsterdam inchecken? Iemand ervaring met dit soort situaties en bijv KLM gebeld of zij niet gewoon die vlucht Amsterdam Lexington voor minder kunnen aanbieden?
Zelfde geldt trouwens voor als ik Brussel naar Lexington bekijk. Dan heb ik ook een tussenstop in Amsterdam maar kost 't totaal 677 ipv 935. Is toch gek?
Is zeker gek! Maar helaas werkt het toch echt zo dat je de hele reis moet doen en niet halverwege kunt instappen⦠tenminste, dat was zo toen ik 2 jaar geleden naar de VS ging!
Tja dat heeft met zoveel dingen te maken, lokale belastingen, kosten van het vliegveld, aanbod op de route, aantal verkochte tickets, vraag etc.
Je kunt niet in Amsterdam opstappen met zoān ticket. Het wordt verkocht als 1 ticket, als je het eerste gedeelte niet gebruikt wordt je ook voor de rest gezien als no-show.
Op de terugweg zou je eventueel kunnen uitstappen op Schiphol als je met alleen handbagage vliegt. Sommige maatschappijen kunnen een boete geven als je het laatste gedeelte niet gebruikt, dus lees het goed na in de voorwaarden. Gebeurt niet vaak, maar toch jammer als je pech hebt.
Ah jeetje wat gek zeg en ook zonde van mān tijd (Schiphol is tussenstop die 3 uur duurt) en zoān onnodige vlucht. Dan wacht ik nog maar ff of de prijzen vanaf Schiphol rechtstreeks nog iets omlaag gaan.
Ik heb een reis geboekt bij een reisbureau en de vliegtickets op een andere dag. Voor de annuleringsverzekering moet ik aangeven op welke dag ik de reis geboekt heb. Gaat het dan om de reis via het reisbureau of de vliegtickets of gewoon wat zich als eerste voor deed?
Ik zou de datum van het eerste dat je hebt geboekt doen. Het maakt denk ik niet zoveel uit nu, maar in het geval van corona was er toen het begon wat gedoe met mensen die wilden annuleren, maar hadden geboekt op een datum dat ze redelijkerwijs konden weten dat de reis niet door zou gaan.
Tenzij je nu naar La Palma een reis hebt geboekt, ben je wel safe, welke datum je ook invult.
Okay dankjewel! Het gaat om een reis volgend jaar pas haha. Kreeg toevallig net ook een email terug van mijn verzekerings bedrijf en die zeggen hetzelfde :ā) Echt typisch weer dat zodra ik het op het forum vraag, ik opeens wel antwoord krijg haha. Maar goed dan weet ik wat ik moet doen
Tips voor leuke horeca in Lissabon? Zojuist geboekt voor de herfstvakantie
Iemand tips voor waar je vakanties kan boeken (liefst pakketreizen) zonder single toeslag?
Ik vind het zo kut dat alleen op reis gaan bijna evenveel kost als voor 2 personenā¦
Waarom wil je een pakketreis? Ik zou alles los boeken
Ik boekte vroeger altijd alles los, maar vind tegenwoordig zoān pakketreis wel fijn, zeker als het een zwembadvakantie is. Heerlijk om verder niets te hoeven regelen. Ik sta op dit moment onder veel stress in het dagelijkse leven en als ik vakantie neem wil ik even nergens aan hoeven denken. Het kan er even mentaal niet meer bij of zo. Ik voel me ook een stuk geruster qua terugbetaling als het geannuleerd zou worden door corona (hier in BelgiĆ« zijn daar goede regels rond bij pakketreizen - ik heb vorig jaar veel miserie gehad om mijn hotel dat ik los geboekt had terugbetaald te krijgen toen mijn reis geannuleerd werd).
Ah zo, begrijpelijk! Ik zou echt even kijken hoeveel het scheelt als je los boekt en of je dat het waard vindt. Inmuddels zijn luchtvaartmaatschappijen ook wel goed met hun annuleringsvoorwaarden en kan je via booking makkelijk iets boeken wat je kort van tevoren nog kan cancellen. Of wachten op goedkope last minutes maar dat is evht een gokā¦
Ik zit hier nog steeds mee (KLM is telefonisch niet te bereiken, dus heb nu maar via whatsapp bericht gestuurd), dus wil ff een poll maken.
Welke vlucht zou jij boeken? Hou het in achterhoofd dat het voor mij weinig uitmaakt of ik vanaf Schiphol of Dusseldorf vlieg, want allebei is ongeveer even ver rijden vanaf hier. Bij beide opties heb ik 1 grote koffer al ingerekend.
- Vlucht Dusseldorf - Lexington. Kost ⬠779,50. 2 tussenstoppen (waarvan 1 in Amsterdam), in totaal heenvlucht 17:15 uur onderweg, terugvlucht 13 uur.
- Vlucht Amsterdam - Lexington. Kost ⬠1089,50. 1 tussenstop, in totaal heenvlucht 12:44 uur onderweg, terugvlucht 10:44 uur
0 stemmers
Ik neig zelf nu naar Amsterdam - Lexington omdat ik het idee van 1 overstap eigenlijk wel heel fijn vind en dan ben ik natuurlijk gewoon minder lang onderweg (want bij die 17 uur vanaf Dusseldorf zit het 1,5 uur rijden en 2 uur rijden natuurlijk niet eens ingerekend), maar aan de andere kant voel ik me dan ook weer een beetje een dief van eigen portemonnee?
Ja aaaaah dat is zeker waar. En kan er heel veel borduurgaren van kopen (dat daar uberhaupt maar 60 cent kost).
Het is echt afhankelijk van je budget. Ik zou zeker voor de optie met 1 overstap gaan, 12 uur of 17 uur reizen vind ik echt een groot verschil.
Edit: maar dat is ook omdat ik weet dat ik prima 300euro extra kan betalen.
Hoe lang ben je daar?
2 weken. Denk dat ik maar gewoon die vanaf Dusseldorf moet doen, want de vluchttijden die ik nu heb geselecteerd zijn als volgt:
Dusseldorf
ma 15 nov. 2021 06:10 - 17:24
ma 29 nov. 2021 15:46 - 10:55(+1 dag)
Amsterdam
ma 15 nov. 2021 09:35 - 16:19
ma 29 nov. 2021 15:46 - 08:20(+1 dag)
Dus op de 15e moet ik dan heel vroeg er zijn, maar dan kan ik misschien beter nachtje doorhalen en in de vlucht van Amsterdam naar Detroit slapen. Qua aankomsttijd verschilt t niet gek veel. En terugvlucht ben ik dan wat later thuis maarja dat doet het hem natuurlijk ook niet gek veelā¦
Vorige week uit Spanje terug gekomen. Nergens hoeven laten zien. Had hem voor de zekerheid wel uitgeprint meegenomen.
Maar in de app kun je ook de tekst versie laten zien.
Alleen bij aankomst moesten we het Spaanse gezondheidsformulier laten zien, daarvan had ik alleen de qr code digitaal.