Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik zou de datum van het eerste dat je hebt geboekt doen. Het maakt denk ik niet zoveel uit nu, maar in het geval van corona was er toen het begon wat gedoe met mensen die wilden annuleren, maar hadden geboekt op een datum dat ze redelijkerwijs konden weten dat de reis niet door zou gaan.

Tenzij je nu naar La Palma een reis hebt geboekt, ben je wel safe, welke datum je ook invult. :wink:

1 like

Okay dankjewel! Het gaat om een reis volgend jaar pas haha. Kreeg toevallig net ook een email terug van mijn verzekerings bedrijf en die zeggen hetzelfde :’) Echt typisch weer dat zodra ik het op het forum vraag, ik opeens wel antwoord krijg haha. Maar goed dan weet ik wat ik moet doen :blush:

Dank allemaal voor de tips! @nello @Mees Luik is idd ook wel een goeie, daar ben ik alleen een paar jaar terug nog geweest. Dus het wordt Parijs uiteindelijk, goeie van de toeristen idd @LaPetiteRobeNoire !

@Calypso jaaa juĆ­st berlijn met deze interesses! Echt bakken historie over WOII en de koude oorlog. Je ziet overal in berlijn nog de kogelgaten in de muren zitten! En ik vind het ook een leuke stad om doorheen te lopen: vrij grungy en industrieel soms (overal zit graffiti op bijv, en Berlijners zien er enorm hipster uit) maar dat maakt het juist weer bijzonder

3 likes

Tips voor leuke horeca in Lissabon? Zojuist geboekt voor de herfstvakantie :smiley:

Jaa maar het is ook niet allemaal beton hoor! Daar denk je idd wel snel aan bij Berlijn, maar je hebt er ook hele sfeervolle buurten en mooie gebouwen:

Even wat kiekjes van mijn tripje begin zomer:

10 likes

Iemand tips voor waar je vakanties kan boeken (liefst pakketreizen) zonder single toeslag?
Ik vind het zo kut dat alleen op reis gaan bijna evenveel kost als voor 2 personen…

Waarom wil je een pakketreis? Ik zou alles los boeken

Ik boekte vroeger altijd alles los, maar vind tegenwoordig zo’n pakketreis wel fijn, zeker als het een zwembadvakantie is. Heerlijk om verder niets te hoeven regelen. Ik sta op dit moment onder veel stress in het dagelijkse leven en als ik vakantie neem wil ik even nergens aan hoeven denken. Het kan er even mentaal niet meer bij of zo. Ik voel me ook een stuk geruster qua terugbetaling als het geannuleerd zou worden door corona (hier in BelgiĆ« zijn daar goede regels rond bij pakketreizen - ik heb vorig jaar veel miserie gehad om mijn hotel dat ik los geboekt had terugbetaald te krijgen toen mijn reis geannuleerd werd).

6 likes

Ah zo, begrijpelijk! Ik zou echt even kijken hoeveel het scheelt als je los boekt en of je dat het waard vindt. Inmuddels zijn luchtvaartmaatschappijen ook wel goed met hun annuleringsvoorwaarden en kan je via booking makkelijk iets boeken wat je kort van tevoren nog kan cancellen. Of wachten op goedkope last minutes maar dat is evht een gok…

1 like

Ik zit hier nog steeds mee (KLM is telefonisch niet te bereiken, dus heb nu maar via whatsapp bericht gestuurd), dus wil ff een poll maken.

Welke vlucht zou jij boeken? Hou het in achterhoofd dat het voor mij weinig uitmaakt of ik vanaf Schiphol of Dusseldorf vlieg, want allebei is ongeveer even ver rijden vanaf hier. Bij beide opties heb ik 1 grote koffer al ingerekend.

• Vlucht Dusseldorf - Lexington. Kost € 779,50. 2 tussenstoppen (waarvan 1 in Amsterdam), in totaal heenvlucht 17:15 uur onderweg, terugvlucht 13 uur.
  • Vlucht Amsterdam - Lexington. Kost € 1089,50. 1 tussenstop, in totaal heenvlucht 12:44 uur onderweg, terugvlucht 10:44 uur

0 stemmers

Ik neig zelf nu naar Amsterdam - Lexington omdat ik het idee van 1 overstap eigenlijk wel heel fijn vind en dan ben ik natuurlijk gewoon minder lang onderweg (want bij die 17 uur vanaf Dusseldorf zit het 1,5 uur rijden en 2 uur rijden natuurlijk niet eens ingerekend), maar aan de andere kant voel ik me dan ook weer een beetje een dief van eigen portemonnee?

Ik vind 300 wel zo’n groot verschil dat ik het er wel voor over zou hebben. Stel je voor wat je daar allemaal van kan eten als je eenmaal op bestemming bent :heart_eyes:

2 likes

Ja aaaaah dat is zeker waar. En kan er heel veel borduurgaren van kopen (dat daar uberhaupt maar 60 cent kost).

Het is echt afhankelijk van je budget. Ik zou zeker voor de optie met 1 overstap gaan, 12 uur of 17 uur reizen vind ik echt een groot verschil.

Edit: maar dat is ook omdat ik weet dat ik prima 300euro extra kan betalen.

Hoe lang ben je daar?

2 weken. Denk dat ik maar gewoon die vanaf Dusseldorf moet doen, want de vluchttijden die ik nu heb geselecteerd zijn als volgt:

Dusseldorf
ma 15 nov. 2021 06:10 - 17:24
ma 29 nov. 2021 15:46 - 10:55(+1 dag)

Amsterdam
ma 15 nov. 2021 09:35 - 16:19
ma 29 nov. 2021 15:46 - 08:20(+1 dag)

Dus op de 15e moet ik dan heel vroeg er zijn, maar dan kan ik misschien beter nachtje doorhalen en in de vlucht van Amsterdam naar Detroit slapen. Qua aankomsttijd verschilt t niet gek veel. En terugvlucht ben ik dan wat later thuis maarja dat doet het hem natuurlijk ook niet gek veel…

Vorige week uit Spanje terug gekomen. Nergens hoeven laten zien. Had hem voor de zekerheid wel uitgeprint meegenomen.
Maar in de app kun je ook de tekst versie laten zien.

Alleen bij aankomst moesten we het Spaanse gezondheidsformulier laten zien, daarvan had ik alleen de qr code digitaal.

Is iemand hier wel eens naar Canada geweest in mei? De prijzen zijn echt flink omhoog geschoten voor volgend jaar juni en we denken er nu over om in mei te gaan, maar ben benieuwd of het weer en de beren dan mee zitten :slight_smile:

Waar in Canada?

Ik moest mijn qr code laten zien en werd er daarna uitgepikt, moest toen mijn gele boekje/vaccinatiebewijs laten zien. Dit was in Spanje. Eigenlijk moest mijn man zijn vaccinatiebewijs laten zien maar de communicatie was niet heel goed waardoor hij moest door lopen en ik gecontroleerd werd. Hij heeft Janssen en ik heb moderna.

Ik ben vanmorgen aangekomen in Spanje en had aan mijn mobiel genoeg. Had het voor de zekerheid wel uitgeprint, je weet maar nooit. Er stonden zelfs mensen in de rij zonder Spaanse QR code, die konden even snel een papiertje invullen :joy:

1 like