Reizen / Vakantie (Deel 1)

Bij ons verblijf moesten wij ook de gele boekjes laten zien en die werden gekopieerd. Verder nergens wat hoeven laten zien van qr code.

1 like

Ik heb een week in de Vogezen geboekt begin november, iemand nog tips qua natuur?

1 like

Een screenshot van m’n internationale qr code, gewoon uit de app. Dat was het enige wat het deed toen.

1 like

Het zelfs gedaan als @anon50301661 ook handmatig alles ingevuld.

2 likes

Bij mij werkte een screenshot van de coronacheck app qr code niet dus heb toen op mijn computer via de website van de overheid om je qr code te printen mijn qr code opgezocht en vervolgens gescand met die spTH app. Dit ging zonder problemen.

Heb je je volledige naam aan het begin ingevoerd? Ik had dat niet gedaan en toen kreeg ik ook die melding. Toen ik m’n namen zoals op m’n paspoort had gewijzigd, toen pakte ie hem.

1 like

:rofl::rofl:

Edit: ik lach nu nog maar ga over 3 weken ook naar Spanje dus lees alvast even mee haha

2 likes

Ik kon gewoon een screenshot van de internationale QR-code uploaden (iPhone)! Hoorde dat het “veel werk was”, maar was paar minuten werk.

Ik probeer nu korting te vragen aan KLM voor Amsterdam - Lexington maar jeeee wat zijn zij moeilijk te bereiken. Had maandag geappt en daar kreeg ik heel snel reactie op (het is idd niet mogelijk om de vlucht vanaf Dusseldorf over te slaan en in Amsterdam dan op te stappen voor het lagere tarief), en toen heb ik dus een vraag gesteld of het mogelijk is om dat korting te krijgen op Amsterdam - Lexington, maar geen reactie meer. Gisteren gevraagd of ik misschien een antwoord kon krijgen, vandaag dezelfde nog maar een keer gestuurd, nog steeds niks. Nu sta ik al 11 minuten in de wacht aan de telefoon (is al beter dan maandag, maandag werd na paar minuten de lijn verbroken). En heb al tig keer “dank u voor het wachten” gehoord, maar hoe vaker ik dit hoor hoe irritanter het wordt. Ik hoor nog liever 10 minuten niks dan om de 15 seconden “dank u voor het wachten”

edit: heb na 32 minuten de hoorn erop gegooid, dan maar via dusseldorf

@ de Spanje gangers: ik kom net uit Spanje (wacht op Schiphol op mijn trein nu haha), en er is NIKS gecontroleerd, in zowel Spanje als NL. Geen QR-code, niet dat gezondheidsformulier
 Echt raar haha.

Op de heenweg wel controle overigens, maar pas nadat we geland waren in Spanje. In NL alleen boarding pass moeten laten zien (we hadden wel online ingecheckt)

Haha serieus? Soms is geen antwoord ook een antwoord. En het prijsmodel in de luchtvaart werkt nu eenmaal zo, dat hoe aantrekkelijker (lees; korter) een vlucht is, je hiervoor ook betaalt. De goedkoopste vluchten naar Azië gaan via twee overstappen en duren 40 uur. Kun je van alles van vinden, ook met betrekking tot milieu en arbeidsvoorwaarden van het personeel, maar dat principe gaan ze echt niet even loslaten omdat jij een paar mailtjes stuurt naar de klantenservice.

6 likes

Ja nee dat begrijp ik ook heus wel hoor, maar in dit geval heb je een overstap op dezelfde plek waar het ook een startplek is, en dan is 't gewoon heel krom dat de ene reis 300 duurder is (naar mijn mening). En van een maatschappij als KLM verwacht ik persoonlijk een iets betere klantenservice.

1 like

Nee dat is niet krom, want België is een andere markt dan Nederland en de extra overstap is extra reistijd, en een minder aanlokkelijke reis is goedkoper. Dat past juist precies in de logica van het systeem.

Edit; en als je een klantenservice van een willekeurige webshop meermaals zou gaan mailen om korting te vragen, verwacht je dan ook een antwoord? Ik vind het echt bijzonder

2 likes

Snap niet wat België hier mee te maken heeft. Maar goed, je hoeft het ook niet met mij eens te zijn? Ik vind het wel krom.

Ja ook dan zou ik een antwoord verwachten, want negeren is gewoon niet netjes.

Canarische eilanden in november, iemand ervaring mee? Met Lanzarote of Tenerife bijv? Hoe was het weer toen :sunny::sun_behind_rain_cloud:

1 like

Wij zijn in de eerste week van januari naar Fuerteventura geweest en konden toen gewoon in korte broek overdag en in bikini zonnen. ‘s Avonds koelde het wel af, dus lange broek en vest.

1 like

Ik ben zelf heel vaak met kerst naar gran canaria geweest en dan in het zuiden (meloneras). Ik vond dat altijd heerlijk! Overdag gewoon naar het strand of zwembad en in de avond wel even vestje aan.

1 like

Ik ben met een vriendin in oktober geweest! Wij hebben destijds een vergelijking gemaakt tussen camper en autohuur inclusief overnachtingen, uiteindelijk zijn we voor een auto gegaan. We hebben denk ik 1/3 van de tijd gekampeerd en de rest van de tijd in goedkope hotels/motels geslapen.

Wij hadden heel veel zonnige dagen! Daar hadden we echt wel geluk mee. In bijvoorbeeld Bryce Canyon was het wel redelijk koud in de nacht waardoor we dus soms niet hebben gekampeerd maar toch een hotel hebben geboekt.

2 likes

Zelfde ervaring en maand maar dan op Lanzarote :blush:

1 like

Oh wat heerlijk zeg. Nu even kijken wat handig is met kind en boeken :heart_eyes::heart_eyes:

1 like