Reizen / Vakantie (Deel 1)

Waarom wil je een pakketreis? Ik zou alles los boeken

Ik boekte vroeger altijd alles los, maar vind tegenwoordig zo’n pakketreis wel fijn, zeker als het een zwembadvakantie is. Heerlijk om verder niets te hoeven regelen. Ik sta op dit moment onder veel stress in het dagelijkse leven en als ik vakantie neem wil ik even nergens aan hoeven denken. Het kan er even mentaal niet meer bij of zo. Ik voel me ook een stuk geruster qua terugbetaling als het geannuleerd zou worden door corona (hier in BelgiĆ« zijn daar goede regels rond bij pakketreizen - ik heb vorig jaar veel miserie gehad om mijn hotel dat ik los geboekt had terugbetaald te krijgen toen mijn reis geannuleerd werd).

6 likes

Ah zo, begrijpelijk! Ik zou echt even kijken hoeveel het scheelt als je los boekt en of je dat het waard vindt. Inmuddels zijn luchtvaartmaatschappijen ook wel goed met hun annuleringsvoorwaarden en kan je via booking makkelijk iets boeken wat je kort van tevoren nog kan cancellen. Of wachten op goedkope last minutes maar dat is evht een gok…

1 like

Ik zit hier nog steeds mee (KLM is telefonisch niet te bereiken, dus heb nu maar via whatsapp bericht gestuurd), dus wil ff een poll maken.

Welke vlucht zou jij boeken? Hou het in achterhoofd dat het voor mij weinig uitmaakt of ik vanaf Schiphol of Dusseldorf vlieg, want allebei is ongeveer even ver rijden vanaf hier. Bij beide opties heb ik 1 grote koffer al ingerekend.

• Vlucht Dusseldorf - Lexington. Kost € 779,50. 2 tussenstoppen (waarvan 1 in Amsterdam), in totaal heenvlucht 17:15 uur onderweg, terugvlucht 13 uur.
  • Vlucht Amsterdam - Lexington. Kost € 1089,50. 1 tussenstop, in totaal heenvlucht 12:44 uur onderweg, terugvlucht 10:44 uur

0 stemmers

Ik neig zelf nu naar Amsterdam - Lexington omdat ik het idee van 1 overstap eigenlijk wel heel fijn vind en dan ben ik natuurlijk gewoon minder lang onderweg (want bij die 17 uur vanaf Dusseldorf zit het 1,5 uur rijden en 2 uur rijden natuurlijk niet eens ingerekend), maar aan de andere kant voel ik me dan ook weer een beetje een dief van eigen portemonnee?

Ik vind 300 wel zo’n groot verschil dat ik het er wel voor over zou hebben. Stel je voor wat je daar allemaal van kan eten als je eenmaal op bestemming bent :heart_eyes:

2 likes

Ja aaaaah dat is zeker waar. En kan er heel veel borduurgaren van kopen (dat daar uberhaupt maar 60 cent kost).

Het is echt afhankelijk van je budget. Ik zou zeker voor de optie met 1 overstap gaan, 12 uur of 17 uur reizen vind ik echt een groot verschil.

Edit: maar dat is ook omdat ik weet dat ik prima 300euro extra kan betalen.

Hoe lang ben je daar?

2 weken. Denk dat ik maar gewoon die vanaf Dusseldorf moet doen, want de vluchttijden die ik nu heb geselecteerd zijn als volgt:

Dusseldorf
ma 15 nov. 2021 06:10 - 17:24
ma 29 nov. 2021 15:46 - 10:55(+1 dag)

Amsterdam
ma 15 nov. 2021 09:35 - 16:19
ma 29 nov. 2021 15:46 - 08:20(+1 dag)

Dus op de 15e moet ik dan heel vroeg er zijn, maar dan kan ik misschien beter nachtje doorhalen en in de vlucht van Amsterdam naar Detroit slapen. Qua aankomsttijd verschilt t niet gek veel. En terugvlucht ben ik dan wat later thuis maarja dat doet het hem natuurlijk ook niet gek veel…

Vorige week uit Spanje terug gekomen. Nergens hoeven laten zien. Had hem voor de zekerheid wel uitgeprint meegenomen.
Maar in de app kun je ook de tekst versie laten zien.

Alleen bij aankomst moesten we het Spaanse gezondheidsformulier laten zien, daarvan had ik alleen de qr code digitaal.

Is iemand hier wel eens naar Canada geweest in mei? De prijzen zijn echt flink omhoog geschoten voor volgend jaar juni en we denken er nu over om in mei te gaan, maar ben benieuwd of het weer en de beren dan mee zitten :slight_smile:

Waar in Canada?

Ik moest mijn qr code laten zien en werd er daarna uitgepikt, moest toen mijn gele boekje/vaccinatiebewijs laten zien. Dit was in Spanje. Eigenlijk moest mijn man zijn vaccinatiebewijs laten zien maar de communicatie was niet heel goed waardoor hij moest door lopen en ik gecontroleerd werd. Hij heeft Janssen en ik heb moderna.

Ik ben vanmorgen aangekomen in Spanje en had aan mijn mobiel genoeg. Had het voor de zekerheid wel uitgeprint, je weet maar nooit. Er stonden zelfs mensen in de rij zonder Spaanse QR code, die konden even snel een papiertje invullen :joy:

1 like

Oh sorry lekker dom haha, west Canada! Beginnen in Vancouver en eindigden in Calgary.

1 like

Ik ben daar een week geweest vanaf half mei. Had enorm geluk met het weer, eigenlijk alleen maar zon en warm genoeg om in een korte broek te lopen.

Maar niet alle trails waren open en ik kon bijvoorbeeld ook niet naar alle meren omdat de wegen dan onbegaanbaar waren door sneeuw.

Zou wel zo weer opnieuw in mei gaan, want het was qua toeristen heerlijk rustig en ik heb genoeg wildlife (inclusief beren) gezien. Dikke aanrader!

1 like

Ik heb dit 2 jaar geleden gedaan in mei, van Vancouver Island over Vancouver tot Calgary in 3 weken. Vancouver Island was best aangenaam qua weer, vooral in Victoria. Voornamelijk aan de oostkust en in het noorden was het wat frisser en druilerig, maar nog heel goed te doen.
In de Rocky Mountains waren vele wandelpaden nog afgesloten wegens de sneeuw, en enkele die wel open waren waren op sommige plekken moeilijk begaanbaar. We hebben ook enkele nachten gekampeerd en dat vond ik echt (te) koud, maar ik heb ook geen megagoede slaapzak ofzo.

Wat @Wish zegt hebben we ook wel ervaren, minder toeristen (al kan ik natuurlijk niet vergelijken want ben er maar 1 keer geweest), en ook genoeg beren (en andere dieren) gezien. En overdag heb ik inderdaad ook vaak in tshirt gewandeld.

1 like

& @Wish dank jullie wel! Hebben jullie het idee dat je veel hebt gemist doordat je sommige trails en wegen niet kon bereiken door de sneeuw?

Misschien moet dit in het opbiechttopic, maar ik ben niet zo tuk op sneeuw/eerder een beetje bang zelfs, dus ik was stiekem best blij dat ik niet door de sneeuw moest gaan ploeteren. Ik ben geen diehard hiker, dus ik ben heel blij met alle trails die we wel konden doen, maar ik denk dat als je wel meer een hiker bent je wel een paar dingen mist. Zo waren er rond Lake Louise wel een paar klassieke/typische trails gesloten, die we anders wel hadden gedaan.

Edit: maar alsnog hebben we de “hoogtepunten“ wel gezien en hele mooie trails gelopen. En de scenic route door de 2 parken waarvan ik nu niet op de naam kan komen, doe je toch vooral met de auto.

Edit2: @Baratheon Icefields Parkway bedoelde ik!

1 like

Hier ben ik het helemaal mee eens! Destijds was ik nog niet zo’n enorme wandelaar, dus had toen niet het idee dat ik iets heb gemist. Heb alsnog prachtige plekken gezien, zonder in een optocht van mensen te lopen of rijden.

Zou er wel heel graag nog een keer naar terug gaan, maar dat komt omdat het ƩƩn van mijn lievelingsplekken ooit is geworden. Ik vond Vancouver overigens ook echt een heel fijne stad, zo een waarbij je meteen het gevoel hebt dat je er wel zou kunnen wonen.

2 likes