Ik vond generator hostel heel chill en op een fijne locatie!
Haha mijn tip is ook generator Stockholm!
Ik was er maar 2 dagen en vond het erg mooi maar vooral heel duur haha. Museum fĂŒr Gestaltung vond ik tof, en daarna heb ik gegeten bij Restaueant Viadukt, daar is een toffe buurt met winkeltjes, horeca, evenementen (hoewel ik niet weet hoe dat per seizoen zit). Rice up is zoân tentje met rice bowls waar je kan eten, is wat meer fast food achtig maar wel lekker vond ik. Ik had gelezen dat de Uetliberg en Japanse of botanische tuin ook leuk waren om naartoe te gaan maar ben er zelf niet geweest. Aan het water zitten in de buurt van bijvoorbeeld Burkliplatz geeft je ook mooi uitzicht als je even gewoon wilt zitten
Ohhh jongens de VS gaat waarschijnlijk begin november open! Vriendin van mij is er in augustus naartoe geĂ«migreerd dus ik hoop eigenlijk er eind november naartoe te kunnen. De prijzen voor de tickets zijn nu wel absurd maar ik hoop dat die nog zakken (volgens mij zijn er veel airlines die vluchten gecanceld hadden, hopelijk komen die vluchten terug?)âŠ
Ik ben in Athene geweest en vond dat echt leuk! Heb destijds ook hier op het forum tips gevraagd en @syntagma heeft toen echt veel genoemd!
Ik ben vandaag teruggekomen van Athene, Andros en Mykonos dus het is duidelijk wat ik zou kiezen hahhaa
Ja, ik lees het net via NOS;
Zou echt top zijn!
Ja zo fijn! Wij zouden april 2020 gaan, toen verzet naar eind november⊠Vind het nog spannend. Ik heb dus wel Astra zenica gehad, hopelijk keuren ze die nog goed.
Ik zou eigenlijk een weekendje weg naar Spanje gaan met vriendinnen volgende week (vliegen), maar door omstandigheden gaat dat niet. We willen nu naar iets op rij- of treinafstand (bijv. 3-4-5 uur met de trein of rijden). Opties die ik al had bedacht zijn: Brussel, Antwerpen, Parijs of een huisje ergens aan de kust. Berlijn zijn we vorig jaar al geweest.
Wie heeft nog dĂ© tip voor een leuke stedentrip? We houden van lekker eten en drinken, shoppen, museaâŠ
Superleuk, naar welke staat ga je?
Ik ga eens onderzoeken of ik nog in december kan, en dan vlak voor kerst terug! Voorkeur naar een staat met
Naar Washington DC en New York! We zouden eigenlijk naar mân schoonbroers bruiloft gaan, die zijn intussen al 1,5 jaar getrouwd haha. Hoop voor je dat het lukt! Ik ben zelf ooit in de zomer in New York geweest, hopelijk maak ik nu de kerstsfeer mee.
Zoals ook @nello al zei: Luik! Vond ik verrassend leuk voor een weekendje weg. Al blijft Antwerpen natuurlijk dé stad der steden .
Superleuk! Hoop voor je dat het gaat lukken! Fijn om je (schoon)familie dan te zien
Ik zou Parijs doen, vanwege het moment. Normaal zijn daar heel veel Amerikaanse een Aziatische toeristen, en die zijn er nu vrijwel niet. Het is wat dat betreft dus een stuk rustiger dan normaal, er zijn minder meutes, maar het is er nog wel gewoon âgrote stadâ druk.
Voor Brussel en Antwerpen is het verschil denk ik minder groot. Ik zou er gebruik van maken.
Iemand verstand van vliegtickets? Ik kijk naar vliegtickets naar Lexington. Vanaf Amsterdam kost dat met 1 tussenstop op die dag dat ik wil retour 935 ex bagage kosten. Toen dacht ik, DĂŒsseldorf is ongeveer net zo ver, hoe duur zal dat zijn. Ik kijken⊠DĂŒsseldorf Lexington met 2 tussenstops, waaronder Amsterdam kost 660 ex bagage. Dat is nogal een verschil??? Iemand enig idee hoe dat zit?
Kan ik bijv ook die eerste vlucht skippen en in Amsterdam inchecken? Iemand ervaring met dit soort situaties en bijv KLM gebeld of zij niet gewoon die vlucht Amsterdam Lexington voor minder kunnen aanbieden?
Zelfde geldt trouwens voor als ik Brussel naar Lexington bekijk. Dan heb ik ook een tussenstop in Amsterdam maar kost 't totaal 677 ipv 935. Is toch gek?
Is zeker gek! Maar helaas werkt het toch echt zo dat je de hele reis moet doen en niet halverwege kunt instappen⊠tenminste, dat was zo toen ik 2 jaar geleden naar de VS ging!
Tja dat heeft met zoveel dingen te maken, lokale belastingen, kosten van het vliegveld, aanbod op de route, aantal verkochte tickets, vraag etc.
Je kunt niet in Amsterdam opstappen met zoân ticket. Het wordt verkocht als 1 ticket, als je het eerste gedeelte niet gebruikt wordt je ook voor de rest gezien als no-show.
Op de terugweg zou je eventueel kunnen uitstappen op Schiphol als je met alleen handbagage vliegt. Sommige maatschappijen kunnen een boete geven als je het laatste gedeelte niet gebruikt, dus lees het goed na in de voorwaarden. Gebeurt niet vaak, maar toch jammer als je pech hebt.
Ah jeetje wat gek zeg en ook zonde van mân tijd (Schiphol is tussenstop die 3 uur duurt) en zoân onnodige vlucht. Dan wacht ik nog maar ff of de prijzen vanaf Schiphol rechtstreeks nog iets omlaag gaan.
Ik heb een reis geboekt bij een reisbureau en de vliegtickets op een andere dag. Voor de annuleringsverzekering moet ik aangeven op welke dag ik de reis geboekt heb. Gaat het dan om de reis via het reisbureau of de vliegtickets of gewoon wat zich als eerste voor deed?