Canarische eilanden in november, iemand ervaring mee? Met Lanzarote of Tenerife bijv? Hoe was het weer toen
Wij zijn in de eerste week van januari naar Fuerteventura geweest en konden toen gewoon in korte broek overdag en in bikini zonnen. ‘s Avonds koelde het wel af, dus lange broek en vest.
Ik ben zelf heel vaak met kerst naar gran canaria geweest en dan in het zuiden (meloneras). Ik vond dat altijd heerlijk! Overdag gewoon naar het strand of zwembad en in de avond wel even vestje aan.
Ik ben met een vriendin in oktober geweest! Wij hebben destijds een vergelijking gemaakt tussen camper en autohuur inclusief overnachtingen, uiteindelijk zijn we voor een auto gegaan. We hebben denk ik 1/3 van de tijd gekampeerd en de rest van de tijd in goedkope hotels/motels geslapen.
Wij hadden heel veel zonnige dagen! Daar hadden we echt wel geluk mee. In bijvoorbeeld Bryce Canyon was het wel redelijk koud in de nacht waardoor we dus soms niet hebben gekampeerd maar toch een hotel hebben geboekt.
Zelfde ervaring en maand maar dan op Lanzarote
Oh wat heerlijk zeg. Nu even kijken wat handig is met kind en boeken
Ik! In oktober. Enorme aanrader: in Las Vegas was het lekker warm, in Zion warmde het gedurende de dag op. Echt heeeerlijke herfstkleuren overal, niet normaal zo mooi. Ook in Bryce prachtig weer gehad. Voor yosemite is het denk ik te laat in het seizoen, wij zijn wel vijf dagen in Moab geweest. Dat was zooo gaaf: heerlijk outdoor stadje en je zit zo in bijvoorbeeld Arches NP. Als je wilt kan ik onze reis wel posten, wij hebben vooral heel veel hikes gemaakt.
Ik begreep dat het weer dan al erg slecht kan zijn? Of heb jij anders gevonden?
Oké hier volgt lang en hopelijk niet te wollig mini verslag
Las Vegas, 1 nacht hotel aan de oostkant. Volgende ochtend vroeg: Valley of Fire en Snow Canyon bezocht. Daarna doorgereden naar Zion NP, daar 3 nachten geslapen in Springdale. Vervolgens 1 nacht Bryce (cabin in het park). Onderweg naar Torrey hebben we Lower Creek Canyon Falls gelopen, heel mooi. 1 nacht daar geslapen en de volgende ochtend Capitol Reed NP bezocht. Toen onderweg naar Moab Little Wild Horse Canyon bezocht. Daarna 4 nachten Moab. Vervolgens 1 nacht Blanding, 1 nacht Monument Valley, 1 nacht Grand Canyon (kamer in het park, mega mooi en niet duur!), en afgesloten met 2 nachten Las Vegas.
Als ik het opnieuw zou doen zou ik 4 nachten Zion boeken, 2 nachten Bryce, 2 Capitol Reef, 4 Moab, Blanding overslaan, en dan de rest.
Lijkt heel snel reistempo maar wij waren iedere ochtend 05:30 op, en sliepen vaak om 21:30, dus waren vooral volle leuke dagen. Monument Valley vonden wij niet zo boeiend, enorm toeristisch
Samengevat
Amsterdam - Las Vegas
Las Vegas - via Valley of Fire -Zion NP
Zion NP
Zion NP
Zion NP - Bryce
Bryce - Capitol Reef
Capitol Reef - Moab
Moab
Moab
Moab
Moab - Blanding
Blanding - Monument Valley
Monument Valley - Grand Canyon
Grand Canyon - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Amsterdam
Capitol Reed
Mensen met lenzen: hoe ervaren jullie vliegen met lenzen in? Aangezien er in 't vliegtuig best droge lucht is toch? Zou ± 8,5 uur vliegen te doen zijn?
Heb wel een bril, maar die is qua sterkte niet goed eigenlijk, zit inmiddels op - 2,5 en - 2,75 en die bril is vgm max - 1
Ik vind het voor korte vluchten wel oké maar neem meestal mijn bril mee in mijn handbagage zodat ik ze nog uit kan doen als het erg droog wordt.
Lange vluchten doe ik zelf altijd met mijn bril op. Mijn ogen worden best wel snel droog en heb wel is gehad dat ik na lange vlucht mijn lenzen met moeite uitkreeg.
Korte vluchten gaat gelukkig wel prima
Ik doe eigenlijk altijd mijn bril op met vliegen, ook korte vluchten wissel in op het vliegveld mijn lenzen in voor een bril. Zijn oogdruppels anders iets? Dat je die tijdens de vlucht af en toe druppelt.
Ik krijg al last van m’n ogen als ik eraan denk haha, dus voor mij zou het niet te doen zijn zo lang. Maar ik heb sowieso wel veel last van de droge lucht als ik vlieg (droge/zere keel, droge huid etc)
Op zo’n vlucht heb ik ze wel eens in gehouden, niet ideaal maar net te doen. Af en toe druppelen met oogdruppels, en ik zou het niet doen als ik na aankomst nog een hele dag te gaan heb. Je zou ze ook eventjes uit kunnen doen als je gaat slapen en daarna gewoon weer in.
Dank voor jullie reacties! Ik denk dat ik toch maar even bij de opticien langs ga om te kijken hoe duur 't zal zijn om een bril op goede sterkte te nemen.
Je kan er ook een bij Charlie Temple bestellen! Is een stuk goedkoper dan bij de opticien. Ik heb er deze zomer een zonnebril op sterkte vandaan gehaald en zolang je zelf je sterkte weet en een vrij simpele sterkte hebt (ik heb iets sterker dan jouw sterkte, maar verder weinig bijzonderheden qua cilinder enzo) zijn die brillen echt helemaal prima!
Oh daar heb ik eens eerder naar gekeken ja! Maar toen moest ik allemaal dingen opmeten vgm en ben ik afgehaakt. Maar ik ga het weer eens opzoeken.
Heb jij gewoon de sterkte van je lenzen aangehouden? M’n opticien zei volgens mij eens dat de sterkte van lenzen en bril niet per se hetzelfde is
Oh dat weet ik eigenlijk niet, ik draag al jaren geen lenzen meer. In dat geval is het misschien niet heel handig inderdaad. Ik kon gewoon de meting van de Pearl uploaden en daar hebben ze de sterkte uitgehaald, maar dat was inderdaad wel een sterkte die was opgemeten voor een bril.
Ik heb gewoon een bril besteld, kost nu 31 euro dus dan durf ik de gok nog wel te nemen. Verder gebruik ik de bril eigenlijk alleen thuis als ik geen lenzen in heb, dus hij hoeft ook niet helemaal perfect te zijn zegmaar.
De sterkte van je bril is doorgaans hoger omdat er een grotere afstand is tussen je oog en je bril dan bij lenzen!