De groene grot was echt de moeite waard.
Eens met @CTFxC. Verder vond ik de markt op zondag in het stadje Teguise erg leuk. Als je een auto huurt, is het het ook zeker waard om richting de vulkanen te rijden (kan eventueel ook met een tour als je geen auto huurt). Het is wel aan te raden om dat al vroeg te doen, want vanaf eind van de ochtend wordt het enorm druk. Verder ben ik nog bij een leuke wijngaard geweest, maar daar weet ik de naam zo niet meer van (heb je lekker veel aan, sorry ). In welke stad verblijf je?
Petit Palace Plaza del Carmen.
Geen super grote kamers maar wel centraal gelegen! Ik weet het niet meer zeker maar ontbijt was volgens mij niet heel bijzonder. Vlakbij zit ‘100 montaditos’ (ze hebben meerdere vestigingen in heel Spanje) waar je broodjes kan halen voor €1 à €2 per stuk. Daar gingen wij elke dag ontbijten. Op woensdag en zondag is alles €1 maar die andere dagen dus ook niet duur!
Fortress of Klis is een heel gaaf vervallen fort net buiten split, dat vond ik echt geweldig. Kun je combineren met salona zoals iemand anders ook zei.
Thanks voor je reactie! We verblijven vlakbij Teguise dus die markt gaan we zeker bezoeken. Gaan geen auto huren maar ga eens kijken wat er mogelijk is qua tour. En de groene grot staat ook genoteerd!
Ah oke, moet je reserveren voor die ferry’s?
Nee, je kunt op de pier dezelfde dag een ticket halen. Of vooraf kan ook wel denk ik. Voor de catamaran hadden we een ticket met een tijdstip (er is een bepaald aantal zitplaatsen) en met de grote ferry konden we terug wanneer we wilden.
Ik ga in september voor twee weken naar Zuid-Korea. Ik wil dan naar Seoul - Busan - Jeju island.
Heeft er iemand tips?
Ik ga op de terugweg vanuit Berlijn een paar dagen kamperen in de Harz! Is iemand daar ooit geweest en heeft iemand tips?
YESSSS ik tel ook al af! Nog 54
Ook Nieuw Zeeland! Van 1 oktober t/m 5 december ben ik daar (nou ja, ik vertrek de 1e maar kom de 3e pas aan ) en daarna doe ik nog een weekje Sydney voor ik weer naar huis ga.
Ik ga rondreizen met de Stray-bus, blijf eerst een paar dagen in Auckland om even bij te tanken van die lange reis en ga de 8e dan weg. Heb wel nagedacht over het huren/kopen van een camper ofzo, maar vond dat niet zo chill omdat ik alleen reis.
Wat zijn jouw plannen, ook een busreis?
Heeft iemand tips voor omgeving Nice? We willen sowieso naar Monaco en Cannes, welke plaatsen zijn nog meer de moeite waard of juist niet?
Lijkt me leuk (en stiekem ook wel een beetje eng haha )!
Misschien komen we elkaar onderweg dan ook nog wel eens tegen, ik ben sowieso van plan om rustig te reizen en af en toe een paar dagen wat langer ergens te blijven. Heb toch alle tijd. Maar ik weet niet hoe het zit met de bussen van Stray, of alle soorten ‘passes’ in dezelfde bus zitten of dat dat nog wordt onderverdeeld ofzo.
Een van mijn favoriete vakantieplekken! Menton en Antibes vond ik heel leuke plaatsen! Eze en Roqbrune zijn middeleeuwse dorpjes. Ook erg leuk om doorheen te lopen. Gorges du Verdon vond ik zeker de lange autorit waard. Echt prachtig!
En mijn lievelings is St Tropez. Zo’n leuke plaats!
@Oprah is echt onwijs gezellig om mee op pad te gaan! We hebben die 4 dagen best een hoop samen bezocht en gedaan. En ik heb niet 1 keer een moment gehad dat ik dacht shit, zij weer
Dankje!! Dat zijn precies de plaatsen waar we nog over twijfelden
Heeft er iemand toevallig tips voor Ibiza? Ik ben hier nu een week met familie en heb vlak voor vertrek spontaan nog een week bijgeboekt met mijn vriend haha. Dus ben hier ineens langer dan verwacht en wil dan wel wat meer dingen gaan ondernemen! We willen sowieso een avond naar Ushuaïa gaan en gaan naar las dalias, maar willen ook graag nog leuke strandjes enzo bezoeken dus als iemand daar tips voor heeft? Of eettentjes waar je echt naar toe moet?
Ik wil graag een weekendje naar Duitsland. Heeft iemand tips qua (rustige/groene) omgeving? Ik las hier over Heidelberg, maar dat vind ik iets te ver voor een weekend. Ik wil maximaal 3 uur rijden, maar woon wel aan de Duitse grens, dus hoef niet eerst heel Nederland nog door.
Haha, ik kwam hier precies hetzelfde vragen. Weet je inmiddels al iets?