Hoe ver is Trier/Luxemburg vanaf jou? Daar heb je veel mooie natuur en mooie wandelroutes, grotten etc die je kunt bezoeken en vooral luxemburg is ook een leuke stad qua musea enzo
Daar had ik ook naar gekeken inderdaad! Het leek me heel mooi. Alleen is dat nog ruim 4 uur rijden en dat vind ik een beetje lang voor een kort weekend.
@Portugal Ik heb nog niets gevonden. Ik zat te denken aan Winterberg, maar daar twijfel ik nog over. Ik wil graag ergens in oktober gaan, dus ik heb nog even
Ik vind het Eifel gebied erg mooi, vlakbij de grens met Luxemburg (wat Merel ook zegt), kun je prachtig wandelen en Luxemburg/Trier zijn leuke steden om te bezoeken
Ik ga in november met m’n vriend ongeveer vijf weken naar Zuid-Afrika & Namibië! Nog tips voor must do’s, must sees of mooie routes? We vliegen heen en terug op Kaapstad en willen een auto met tent huren
Super gaaf!! Voor Kaapstad:
- Secret Gin Bar
- Lions Head beklimmen
- Robben Eiland hoort erbij maar vond ik tegenvallen.
- V&A waterfront heb je winkelcentrum en food hallen. Leuk voor lunch/koffie
- Township tour en distrixt six museum is aanrader
- Bo Kaap, dat is die wijk met gekleurde huisjes
- restaurant Chefs Warehouse
- naar kaap de goede hoop via Chapmans Peak, hele mooie weg! Überhaupt bijna elke weg is prachtig. Wij hebben heel stuk van de Garden Route gedaan.
- Babylonstoren, dit is een landgoed met een moestuin, restaurants, bakkerij, kaaswinkel echt alles. Kan het niet goed uitleggen maar ik vond t heel leuk.
- Potluck Club, restaurant. Zelf niet geweest omdat het vol zat maar had ik wel graag heen willen gaan.
- Stellenbosch en Franschoek zeker heengaan. Wijn proeverijen maar je hebt er ook wijnhuizen die andere proeverijen hebben; kaas, gin, bier! Spice route heet die met allerlei proeverijen.
Laat even weten waar jullie verder heen gaan in ZA dan heb ik daar wellicht ook tips:-)
Tips voor Namibië ben ik ook benieuwd naar, wil ik volgend jaar graag heen.
Ik wil volgende week een paar dagen in Duitsland gaan kamperen met een tentje. De weersverwachting is dat het overdag 20 graden wordt en 's nachts 8… Ik heb nog nooit gekampeerd dus ik weet niet of dit eigenlijk te koud is? Het blijft als het goed is wel droog. Wat denken jullie?
Dat is goed te doen! Waar ga je heen in Duitsland?
Dat het droog is scheelt al heel erg! Overdag zal de temperatuur niet zo’n probleem zijn, maar 8 graden ‘s nachts is wel behoorlijk fris. Ik weet niet wat je voor een slaapzak hebt? Een (donzen) mummieslaapzak is bv al veel warmer. Verder veel laagjes meenemen, een dikke trui, dikke sokken en legging om in te slapen. Een extra laagje onder je matje kan ook veel helpen! Als je je goed voorbereid, en ‘s avonds niet te veel drinkt zodat je er ‘s nachts niet uit hoeft, is het denk ik goed te doen!
Mooi! We gaan eerst naar Berlijn en dan op de terugweg naar De Harz.
Bedankt! Het klinkt zo ergens ook wel extra gezellig ofzo haha.
Iemand nog hotspots/tips voor één van de volgende plekken in China: Beijing, Pingyao, Chengdu, Xi’an, Guilin of Shanghai?
Ik ga volgende week al!
Ik ga over een paar dagen naar New York. Hebben jullie nog tips?
Oooh ben een paar dagen teruggekomen na 2,5 week rondreizen door IJsland. Mijn hemel, prachtig! Sommige dingen deden me zo aan Nieuw Zeeland denken.
Gelukkig ‘‘mag’’ ik daar eind februari weer naartoe
Maar damn, ik zit echt een beetje in een dip of zo Vind het helemaal niet leuk om thuis te zijn merk ik
In Beijing vond ik het summer palace echt een onwijze aanrader! Heel fijn om even wat rustiger ergens te kunnen zijn. In Shanghai kan je heel tof uitgaan.
Zoals al gezegd werd: in Beijing het summer palace zeker doen!
En qua eten: vaak is het eten het lekkerst op plaatsen waar je zelf niet snel zou binnengaan (vaak is eten van die kleine tentjes of straatkraampjes lekkerder dan resto’s, al zit daar wel een grens aan: té ranzig is nooit goed )
Gardens of the Bay (savonds nog mooier want verlicht)
Je hoeft er niet perse op/in te gaan, is zo ook al mooi om te zien
Ik was gaan eten bij Jamie’s Italian omdat ik al 8 weken Aziatisch was aan het eten en snakte naar pasta
Even langs marina bay Sands wandelen
Sowieso is met de metro alles super vlot bereikbaar!
Ik ga volgende week op vakantie met vriend en hond. Lijkt ons wel leuk om naar Groot-Brittanië te gaan, maar heb nog geen fijne site voor overnachtingen gevonden. We zijn natuurlijk ook wel enorm op tijd hier mee. Heeft iemand nog een leuk idee waar we naar toe kunnen? Hoeft niet per se GB al lijkt ons dat nu wel even het leukst, maar maar zo maximaal 6-8 uur rijden ofzo.
Ik noem vast veelal standaard bezienswaardigheden maar:
- Brooklyn Bridge
- Rockefeller Center (vond ik mooier uitzicht dan die vanaf Empire State Building, voelde daar als een veehandel qua drukte)
- Cupcake ATM
- Central Park
- tripje naar Coney Island als je er tijd voor hebt
- langs het huis van Carrie Bradshaw, vond ik wel even een grappige stop
- Metropolitan Museum of Art
- American Museum of National History
- Ground Zero- monument (9/11)
- gratis ferry naar Ellis Island voor een blik op Vrijheidsbeeld
- Grand Central Station
- Time Square
- dumplings eten in China Town
- pasta eten in Little Italy
- rondslenteren in Chelsea Market
- lopen over the High Line
Hahaha! Dat heb ik met NZ. Instant dolgelukkige blik in mn ogen komt dan tevoorschijn
Ik moet zeggen dat ik ook echt met tranen in mn ogen zat toen mn vliegtuig opsteeg vorige week
Ga je wel instagrammen/instastories plaatsen binnenkort?! Ik wil meegenieten van NZ
In mei ben ik naar het lake district gegaan en dat vond ik fantastisch mooi. Wij gingen wel om te wandelen, geen idee of je dat leuk vind. Ook gingen we met de trein dus ik weet niet hoe ver het met de auto is. We hebben een meerdaagse tocht gelopen met de tent dus over de dorpjes enzo heb ik weinig te vertellen. Er liepen daar veel mensen met honden en er zijn ook genoeg routes voor dagtripjes dus wie weet is dat leuk. We zijn een nachtje in bowness-on-windermere geweest en dat was een schattig dorpje. Er waren daar heeeel veel b&b’s, veel stonden gewoon op booking, maar wij hebben bij eentje aangebeld en konden daar terecht.
Zelf zou ik graag een keer naar cornwall gaan, lijkt me ook fantastisch mooi. Volgend jaar gaan we denk ik een tripje naar snowdonia of peak district plannen wederom om te wandelen, mocht je dat leuk vinden kan je mss daar ook eens naar kijken. Sowieso zijn er heel veel super mooie nationale parken, misschien als je daar op googelt kom je een plek tegen die je aanspreekt. Verder ben ik met school eens rond Oxford geweest voor een weekje, we zijn toen naar oxford, bath, canterbury, de cotswolds, etc geweest. Vond ik toen ook erg leuk!