Reizen / Vakantie (Deel 1)

Je hebt daar heel veel leuke plekjes waar je lekker kunt eten. TGIF vond ik daar ook heel chill, vooral de burger met daarop nog mozzarella sticks. Shoppen is ook echt leuk en ze hebben een prachtig park.

1 like

Niet in mijn eentje maar ik heb twee maanden geleden deze route gedaan:
Beijing - Pingyao - Xian - Chengdu - Guilin - Shanghai

Ik vond Shanghai echt een fantastische stad dus als je er goedkoop heen kan zou ik je sowieso aanraden dat te doen. De sfeer is er zo chill! Als je specifieke vragen hebt hoor ik het wel! Wij zijn vanaf Guilin naar Shanghai gevlogen en hebben de rest met de trein gedaan. Guilin is wel écht een aanrader vind ik maar misschien vind je dat te ver weg.

Madrid is zo leuk!

Als je van musea/moderne kunst houdt, het Reina Sofia is echt het beste museum waar ik in Europa ben geweest.

Er is een Teléferico (gondelkabelbaan) waarmee je naar een lager gelegen park kunt, waar je lekker kunt rondwandelen, en vanuit de gondels heb je prachtig uitzicht.

Sowieso heerlijk eten overal, heel veel lekkere en heel betaalbare tapastentjes, mijn fave was Bar Casa Paco (https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187514-d3896821-Reviews-Casa_Paco-Madrid.html). In de mercado San Miguel kun je ook heel veel lekkere hapjes krijgen, en het is een hele mooie oude markthal, sowieso leuk om even in rond te lopen.

Lavapies en Malasaña vind ik hele leuke wijken om gewoon een beetje in rond te dwalen.

En je kunt heel makkelijk een dagtripje naar Toledo doen vanuit Madrid, schijnt heel erg de moeite waard te zijn, staat voor mij bij mijn volgende tripje die kant op iig op de planning :smiley:

2 likes

Wat Oprah zegt! :wink: Het Auckland Domain is ook leuk om heen te wandelen, de Wintergarden is mooi plekje voor foto’s en het War Museum leuk om te bezoeken (maar je bent er zo kort dus zou dan eerder voor Mount Eden gaan en misschien een dag de ferry naar Rangitoto, dat moet ik zelf nog doen als ik er terugkom aan het eind van m’n tour maar schijnt prachtig te zijn).

Ga je helemaal naar Cape Reinga? Dat vond ik zó mooi!

Wauw dankje!

1 like

Ik wil in april of mei naar Lissabon toe, maar twijfel hoe lang ik er heen zal gaan. Ik twijfel tussen 3, 4 of 5 dagen. Wat is jullie advies?
En wat is een goed hotel?

Ja, heb ik gedaan, was heerlijk! Had al 5 nodig voor de stad zelf (en mijn jetlag). Ben verder vanuit Suzhou (ook erg leuk trouwens) wat waterstadjes in de buurt gaan kijken (sommige leuk, sommige erg touristisch, maar grote lol gehad). Verder had ik geen tijd meer, maar Nanking en Wuxi schijnen ook nog leuk te zijn. Kortom, dikke aanrader, doen!

Ligt er heel erg aan of je enkel in de stad wil blijven maar als je de kans hebt om ook een dagje naar Sintra te gaan dan zou ik je dat aanraden! Ik zou dan 4 dagen gaan. Qua verblijf zat ik zelf in een Airbnb dus over tips voor een goed hotel beschik ik niet…

1 like

In Shanghai en Beijing!

1 like

Ik zou 4 dagen doen! Sintra is inderdaad ook heel leuk om heen te gaan en je kunt in die tijd ook eventueel lekker naar het strand gaan ergens. Lissabon zelf is echt zo leuk! Heerlijk eten en lekker om rond te lopen in de verschillende wijken

1 like

@Revelry en @Parasol dank je wel! We hebben voor 4 dagen geboekt. Ik ga mij eens verdiepen in Sintra, klinkt interessant!

2 likes

Madrid is echt super! Reina Sofia en of Prado is leuk om heen te gaan. Parque Río is een heel groot park, met aan het einde het Matadero. Dat is een cultureel centrum met ook een paar restaurantjes. Echt een fijne sfeer vind ik.

Verder zijn er veel overdekte markten waar je boodschappen kunt doen maar ook kunt eten; de bekendste is sant Miguel. De la Paz en la Platea vind ik ook heel leuk allebei.

1 like

Thanksss voor de tips

Ja ik! Vond het heel leuk, was verder ook prima geregeld allemaal. Ik ben toen naar Praag geweest. Was ik nog nooit geweest en ik vond de stad echt superleuk, maar had het denk ik leuker gevonden als ze wat minder voor de hand liggende steden hadden gekozen. Ik hoorde destijds (3 jaar geleden of zo) wel vaak Praag, Boedapest en Warschau voorbijkomen.

1 like

In Praag was het prima geregeld. We hebben volgens mij vanaf het vliegveld een trein en een metro genomen en dat was goedkoop en goed te doen. Verder in de stad alles gelopen en één keer een bus genomen naar de Zoo. Dat wees zich ook allemaal wel vanzelf.

1 like

lol wij dachten daar ook heen te gaan want die bestemmingen hoorde je toen idd heel veel. Kwam in belgrado terecht en was echt positief verrast!

Iemand toevallig naar Tromso en omgeving geweest? :slight_smile:

1 like

Ik ging 3 jaar geleden in september/oktober. Toen was het heerlijk weer. Maar met kerst is het ook prima hoor. Wel even checken wat de vrije dagen van de chinezen zijn, want dan kun je bijna geen treinkaartjes krijgen. Dan moet je ze vooraf boeken. Ik had een hostel in Shanghai vooraf geboekt. Laat maar weten als je tips voor Shanghai en de waterstadjes wilt.

Nou en? Hier is het toch ook niet warm? Lijkt me geen probleem hoor, geeft weer een heel andere dimensie. Vriend van me is in dec/jan naar Japan geweest en had er soms sneeuw en dat was juist heel leuk en weinig toeristen. Lekker rustig en veel makkelijk contact met de locale bevolking.

Al eens aan Qatar of Oman gedacht?