Snap ik! Ik heb daar ook nooit zelf gereden. Maar Amerika gewoon best lastig zonder auto, alles is ver van elkaar. Behalve in een stad als SF.
Ik ben zelf de eerste keer van San Diego, via LA naar San Luis Obispo gegaan met de trein. In LA is een auto wel noodzakelijk eigenlijk. Daarna zijn we met de bus via een tussenstop naar SF gegaan. Daar hebben we een auto gehuurd om naar Yosemite te gaan. Uiteindelijk teruggevlogen vanaf Las Vegas.
Yosemite kan vast met de bus, want er rijden ook shuttlebussen in het park. Maar dan moet je dus wel even van te voren bedenken wat je daar precies wilt doen.
Afgelopen jaar zijn we begonnen in SF, toen na een paar dagen gevlogen naar Las Vegas en daar een auto opgehaald. Toen zijn we naar Zion, Bryce en de grand canyon gegaan. Daarna via Palm Springs naar San Diego en LA. Vanaf daar naar SF.
Ik zou zeggen, SF is heel goed te doen, daar kun je je ook best een week vermaken. Is dan wel weer erg duur om te verblijven… ook San Diego kun je wel doen zonder auto. Ov is oké daar.
Maar je moet gewoon even heel goed bedenken wat je wilt doen/zien. Dan bekijken of dat haalbaar is met de bus of trein. Hou er bijv. rekening mee dat een Walmart bezoeken niet echt handig is zonder auto.
Ik denk dat op het forum van allesamerika ook wel topics te vinden zijn over reizen zonder auto!