Reizen / Vakantie (Deel 1)

Lissabon is echt Leuk! Ik was er afgelopen zomer van do-zo en wij hebben ons echt prima vermaakt. Had wat tips enz op internet gezocht en daarvan niet eens alles gedaan, dus je gaat je echt wel 4 dagen vermaken.

3 likes

Helemaal vergelijkbaar. Alleen Dubai is blingbling, Qatar is rustiger, meer cultuur. Er zijn in beide landen meer localen op straat en werkend. Je kunt in beide landen wel een goede hoteldeal vinden. Hoewel het in winkels niet zo goedkoop is, kun je er wel goedkoop en lokaal eten en zijn ov en taxis niet duur. Wel een heel andere vakantie dan Shanghai natuurlijk.

Tja met Kerst is alles duur. Sri Lanka? Heb wel veel gereisd, maar met Kerst is het echt anders. Zelfs Thailand en Indonesie zijn dan duur, om niet te praten van ZuidAfrika of de Cariben. Miami misschien? Panama is erg leuk voor backpacken en opkomend, maar zal ook flink duurder zijn in deze periode.

1 like

Weet niet of dit het juiste topic is maar weet niet waar ik het anders het beste kan vragen.

Hebben jullie New York shoptips? Wat heb je niet in NL of is daar veel goedkoper? Ik wil sowieso naar Victoria Secret,Target,Walmart en Bath & Bodyworks. Nog tips voor beautyproducten?

Ik koop in Amerika eigenlijk altijd Levi’s bij outlets, omdat de enige broeken zijn die mij goed zitten en mooi blijven… Meestal betaal ik dan $ 80,- voor twee broeken.

1 like

Ah superchill. Alles haha! We gaan aankomend weekend van vrijdag t/m maandag en hebben een huurauto. We hopen het noorderlicht te gaan zien, maar willen ook met huurauto wat rondrijden door de mooie natuur. Dus tips voor dingen in de omgeving (als je daar geweest bent), leuke restaurantjes en plekjes in Tromso zelf etc. zijn welkom :slight_smile:

1 like

Toevallig iemand recent naar Egypte geweest? Ik lees een beetje verschillende verhalen en er is nog wel verhoogd risico op aanslagen hmm… wel 30 graden nu en de last minutes zijn echt goedkoop.

Ja! Ik was naar Split en Praag geweest, heel goed geregeld allemaal.

Ik ga in november naar Thailand en kan nog wel wat tips gebruiken! Ik heb ongeveer 3 weken, wil eerst een week naar het noorden gaan en daarna 2 weken het zuiden. Er zijn zoveel mogelijkheden wat eilanden betreft dat ik het niet meer zo goed weet haha. Ik dacht aan 3 plekken.

Ik heb begrepen dat de oost kant het beste is qua weer. Ik reis dus alleen en wil wel gezelligheid en andere backpackers om me heen, maar geen zuip eiland zegmaar. Iemand tips?

Volgens mij moet je voor target en walmart wel best een stuk het centrum uit? Ik ben die winkels daar nooit tegengekomen.
Sowieso naar Sephora gaan en ga naar gewone drugstores als walgreens en cvs pharmacy!

Of het voor je gevoel veilig was en het zou aanraden of afraden om er heen te gaan.

Wanneer ga je en ga je naar een of meer eilanden? Ik zou sowieso gaan surfen en kite surfen. Let me know als je nog een leuke school op Sal zoekt :slight_smile:

In december is er redelijk veel wind, dus dan kan je super goed kite surfen. Wij hebben lesjes geboekt bij surf hub cabo verde, de eigenaresse is super lief en de leraren zijn grappig. Deze school is daarnaast IKO gecertificeerd, dat zijn ze niet allemaal. Goeie lessen vond ik! Kite beach is sws een droom als je van kiten houdt haha!
Verder is het niet mega warm dan wat ik juist wel chill vond. Je kan redelijk snorkelen dus dat is de moeite, maar de zee kan ook erg onrustig zijn dus hou daar rekening mee.
Zelf zaten wij in het Oasis Salinas Sea hotel, alleen ontbijt maar je kan er ook all inclusive. Wij hebben elke dag gewoon geluncht en gedineerd in het stadje en dat was helemaal prima. Via tripadvisor kan je de leuke plekken wel vinden, een restaurant zit helemaal in de hoek aan het strand en daar hebben ze een terras recht boven de zee, dat vond ik heel leuk. Er zijn redelijk wat barretjes waar je super lekkere cocktails kunt drinken en je kan overal suuuuper lekkere tonijn eten. Sowieso is het wel leuk om af en toe op de houten pier te gaan kijken, daar komen en gaan de vissersbootjes en verkopen ze dagelijks de (mega grote) vissen.
Verder hebben we veel gechilld, heeeeel veel gezwommen in de zee met mega golven (omdat het toen hard waaide) en nog een beetje gesurft, gesnorkeld en gewindsurft. Je kan ook een eilandtour doen en dan ga je langs alle highlights, wij vonden dat wel leuk en hebben het via een kennis van de surfhub eigenaresse geboekt. Je kan het ook via andere instanties boeken maar ik zou wel aanraden om met een te gaan waar je achterin de pick up zit. Dat is dood normaal daar (en ik vond het super leuk). Wel een sjaaltje oid en een zonnebril meenemen tegen het stof, het is een grote zandbak namelijk. Je kan er volgens mij ook duiken, maar dat hebben wij niet gedaan.
Oja, ze zijn daar best arm en veel spullen zijn super duur, dus wij hebben vanaf hier allemaal dingen meegenomen (zeep, washandjes, tandpasta/borstel, schriften, pennen, etc) die we daar bij een school hebben afgegeven, daar waren ze super blij mee. Evt kent Amy (wederom die eigenaresse) ook mensen die goed spullen kunnen gebruiken of initiatieven hiervoor.

Verder: Kijk even naar inentingen (die worden aangeraden) en neem wel deet en diarree spullen mee (wij hadden allebei last van onze buik, wss door het water, maar we zijn dan ook niet erg voorzichtig geweest). Ook zijn er veeeel verkopers op straat en ze zijn super opdringerig. Wel allemaal vriendelijk hoor, maar soms vond ik dit wel best irritant. Oja, qua locatie zou ik wel proberen een vd hotels te boeken die bij dat stadje in de buurt zitten. De andere hotels vond ik best afgelegen en hoewel taxi’s echt super goedkoop zijn vond ik het heel fijn om gewoon overal heen te lopen.

1 like

Ah oke, ik vond het Oasis Salinas hotel prima. Mooie en schone kamer en redelijk uitgebreid ontbijtbuffet. De mensen waren er aardig en ze hebben hun ‘eigen’ stukje strand met bedjes. Verder zijn we niet super veel daar geweest, kan me voorstellen dat het wat saai is als je de hele tijd daar bent en ik durf niet te zeggen hoe het eten verder was omdat wij er alleen hebben ontbeten. In hetzelfde rijtje zaten ook nog wel wat andere mooie hotels, maar die waren een stuk duurder. Wat verwacht je van het hotel?

Edit: oja we hebben citroenhaaien gezien met die tour. Dan lokken ze ze en kan je ze zien zwemmen rond je benen (neem waterschoenen mee of huur ze daar). Dolfijnen hebben wij niet gezien, maar de zee was dan ook super ontstuimig en we zijn er niet naar opzoek gegaan.

Ik heb het ook ooit soort van gedaan, maar toch wel deels met de auto. Vorig jaar ben ik ‘gewoon’ met een huurauto gedaan en dat maakt het toch wel veel makkelijker.
Wat wil jij doen? Natuur? Strand? Wil je richting LA, of een andere kant op?

Snap ik! Ik heb daar ook nooit zelf gereden. Maar Amerika gewoon best lastig zonder auto, alles is ver van elkaar. Behalve in een stad als SF.
Ik ben zelf de eerste keer van San Diego, via LA naar San Luis Obispo gegaan met de trein. In LA is een auto wel noodzakelijk eigenlijk. Daarna zijn we met de bus via een tussenstop naar SF gegaan. Daar hebben we een auto gehuurd om naar Yosemite te gaan. Uiteindelijk teruggevlogen vanaf Las Vegas.
Yosemite kan vast met de bus, want er rijden ook shuttlebussen in het park. Maar dan moet je dus wel even van te voren bedenken wat je daar precies wilt doen.

Afgelopen jaar zijn we begonnen in SF, toen na een paar dagen gevlogen naar Las Vegas en daar een auto opgehaald. Toen zijn we naar Zion, Bryce en de grand canyon gegaan. Daarna via Palm Springs naar San Diego en LA. Vanaf daar naar SF.

Ik zou zeggen, SF is heel goed te doen, daar kun je je ook best een week vermaken. Is dan wel weer erg duur om te verblijven… ook San Diego kun je wel doen zonder auto. Ov is oké daar.

Maar je moet gewoon even heel goed bedenken wat je wilt doen/zien. Dan bekijken of dat haalbaar is met de bus of trein. Hou er bijv. rekening mee dat een Walmart bezoeken niet echt handig is zonder auto.

Ik denk dat op het forum van allesamerika ook wel topics te vinden zijn over reizen zonder auto!

ik ben in dec/jan naar het westen gegaan, koh lipe en koh lanta zijn daar aanraders. Onderstaande site is handig om te zien wat het weer waar doet:

1 like

@Vesta @Oprah Bedankt voor de tips! Ik ben naar Rangitoto geweest en het is inderdaad prachtig! Verder een heel lekker ijsje gegeten bij Giapo en naar Waiheke Island gegaan. Verder vond ik de Art Gallery ook heel gaaf, toen ik er was was er toevallig een expo over feminisme in N-Z over de jaren heen, was heel interessant!

2 likes

Ik had deze post nog onthouden en ik ben net sinds gisteren weer terug, dus ik heb een aantal tips voor je!

Voor een dagje strand moet je echt naar Kendwa of Nungwi. Daar is het strand echt parelwit, poederzacht en de zee ontzettend blauw! Ze hebben er lekkere bedjes en mooie parasols en als je daar bij de strandtenten eet of drinkt hoef je niet voor de bedjes/parasols te betalen.

Op Zanzibar worden een heleboel kruiden en specerijen geplant, je kunt er dus ook een specerijentour doen waarbij je naar zo’n “boerderij” gaat en alles mag ruiken, vasthouden en proeven. De tour duurde bij ons ongeveer 2 uur en het was ontzettend interessant!

Verder kun je vanuit Stone Town naar Prison Island met de boot, hier is ook een opvang voor landschildpadden. Tevens staan er gevangenissen waar vroeger mensen met een besmettelijke ziekte in quarantaine werden gehouden, want ze hadden helemaal geen gevangenen op Zanzibar.
Verder is het in Stone Town zeker de moeite waard om te lunchen bij Zanzibar Coffee House, heerlijke koffie en lekkere broodjes!

Verder zou je met de plek waar jij zit redelijk goed met de boot naar Mnemba Island moeten kunnen, dat is een onbewoond eiland waar je niet op mag, maar er schijnt prachtig koraal te zijn waar je heel mooi kunt duiken/snorkelen.

Op Zanzibar zelf kun je altijd betalen met Amerikanse Dollars en Tanzaniaanse Shillings. Ik moet zeggen dat de prijzen voor toeristen niet erg laag zijn, dus de tripjes zijn wel duur, maar echt de moeite waard! Hopelijk kun je hier wat mee :smiley:

1 like

Heeft iemand tips voor Japan? Ik wil volgend jaar in de herfst gaan.