Reizen / Vakantie (Deel 1)

Misschien is het Annapurna circuit iets? Is rond de 10 dagen geloof ik! Ken meerdere mensen die deze gedaan hebben en alleen maar goeie verhalen gehoord.

Edit; lees nu dat het hele circuit langer duurt maar je kunt ook een trek doen naar annapurna base camp in ± 8 dagen.

333Travel! Soms wel met excursies maar altijd vrijblijvend en dus wel individueel.

1 like

Straatsburg vond ik zelf hel leuk en niet te groot! Heel mooie oude gebouwen en lekker (goedkoop) eten en drinken. Denk met de kerstperiode nog meer sfeer dus ideaal misschien?

https://www.omniatravel.be/wp-content/uploads/2018/09/Straatsburg-en-Basel-reis-naar-de-Elzas-Traditionele-huizen-in-La-Petite-France-Strassbourg.jpg

1 like

Iemand nog een tip voor een typische wintervakantie in zo’n houten huisje? Evt dicht bij een bos met open haard, sauna en sneeuw?

@LaPetiteRobeNoire ja deze idd! Hiermee zijn een paar familieleden vorig jaar voor het eerst op vakantie geweest en alles was supergoed geregeld en ze zaten in prachtige hotels. Het beviel zo goed dat ze nu nergens anders meer mee op vakantie willen haha.

1 like

Ja daar zat hij idd naar te kijken, ik zou dat dan wel graag willen doen maar dan niet afraffelen. Ik lees overal dat je er toch 12-15 dagen voor uit moet trekken en ook tussendoor rustdagen moet houden om aan de hoogte te wennen. Lijkt me dan zonde om alles gehaast te moeten doen…

2 likes

Ik ben voor werk een week in Warschau, maar heb genoeg tijd om ook leuke dingen te doen. Hebben jullie tips? Leuke restaurants, koffiebarretjes, musea, bezienswaardigheden etc?

Ik ben nu een aantal dagen in Amerika op vakantie met 9 uur tijdsverschil (vroeger) en jeetje wat heb ik last van een jetlag. Niet alleen mijn slaap is verstoord waardoor ik oververmoeid ben, ik heb hele erge buikpijn met overgeven (meestal vanaf 22.30 tot 7.00 Nederlandse tijd), voel me super slap, geen eetlust, somberheid en onwijs moe maar niet kunnen slapen. Mn vakantie lijdt er echt onder. Heeft er iemand tips of herkent iemand het?

Probeer goed en op normale tijden te eten. Als je melatonine bij je hebt kun je dat misschien voor het slapen gaan nemen? Het is de tijd van het jaar en iedereen is een beetje grieperig, je jetlag is daardoor waarschijnlijk een stuk erger. Misschien kun je Emergen- C (geloof dat het zo heet) proberen. Zijn zakjes met poeder die je oplost in water en het bevat veel vitamine C en denk dat het je misschien beter laat voelen. Je kan het kopen bij CVS, Walgreens en Walmart.

Hoop dat je je snel beter voelt & kan genieten van je vakantie!

1 like

Ubers zijn heel goedkoop.
Je kunt heel goedkoop en lekker vegan eten in Warschau, ik heb alle restaurantjes daarvan wel gevonden via Tripadvisor.
Als het mooi weer is, is het leuk om door het Lazienki park te wandelen. ZIjn ook vaak gratis Chopin concerten.
Je kan bij het palace of culture and science met de lift naar de 30ste verdieping en dan heb je heel mooi uitzicht over de stad. Er zijn binnen ook meerdere musea/tentoonstellingen.

1 like

Even een klein update’je vanuit Amerika. Gisteren was ik het helemaal beu, voelde me nog steeds heel slecht. Ik ben naar een dokter gemoeten en ik heb 2 antibioticakuren gekregen en pijnstillers. Vannacht eindelijk voor de eerste keer redelijk goed geslapen.
Ik ben met familie en vind het echt zo rot. Ik heb echt het idee dat ik de vakantie verpest, ookal zeggen ze dat het niet zo is. Dus hoop echt dat de pillen aan gaan slaan.

Weet iemand een leuke plek/hotel/stad in Nederland of België om een nachtje te slapen met oud en nieuw? Liefst een beetje romantisch? En niet mega duur.

Heeft iemand aanraders voor restaurants in Brussel? Ik ga binnenkort een lang weekend naar Brussel en ben er nog niet eerder geweest. Andere tips zijn natuurlijk ook welkom :smiley:

Weet iemand een leuk verblijf in Boedapest? We gaan met 4 personen

In totaal drie keer. Twee keer op eigen houtje en een keer met Sawadee. De reis duurde in totaal vierentwintig dagen waarvan we de laatste vijf op Zanzibar doorbrachten.

Wij vonden het een prettige reisorganisatie. Leuke lieve Nederlandse gids die samenwerkte met verschillende locals: chauffeur van de truck, kok en ranger. Alle vier ongelooflijk enthousiast en leuk.

De safari’s waren goed gepland. Duidelijke uitleg een dag van te voren, alle tijd/ruimte om aan te geven waar je als groep behoefte aan hebt, denk aan fotograferen, bepaalde dieren/plekken willen zien, wandelen in de krater… Noem het maar.

Verder was het een fijne afwisseling van ‘in the bush’ kamperen en mooie luxere Lodges in kraters of bij steden. Met als klap op de vuurpijl de huisjes op palen met uitzicht over zee op Zanzibar.

Je moet geluk hebben met je groep maar dat is bij elke georganiseerde reis zo, lijkt mij. Vrije tijd (naast alle georganiseerde activiteiten zoals fietsen tussen de giraffes, safari’s, workshops etc) is er ook best veel. Deze kan je naar wens invullen.

Wij vonden het een hele fijne, duidelijke organisatie maar dat is natuurlijk heel persoonlijk en deels afhankelijk van welke mensen je treft.

Hoe dan ook is Tanzania fantastisch dus ik ben lichtelijk jaloers. Weet je al wanneer je wil gaan?

2 likes

Dankje voor al je informatie! Heel fijn!

We gaan eind feb volgend jaar, 12 dagen. Zanzibar slaan we over, al lijkt dat me ook heel mooi! Ik ga even de organisatie waarmee jij was googelen :slight_smile:

Voor hoeveel dagen is Lissabon leuk? Of is daar nog iets vlakbij wat leuk is en goed bereikbaar is met ov?

Wij zijn met de trein van Lissabon naar Porto geweest en dat was goed te doen!

1 like

Als het kan, pak Sintra mee! 40 minuten met de trein

1 like

Bleef je daar ook slapen? Of ging je op een dag heen en weer?