Mijn vriend en ik zijn vorig jaar in februari een aantal dagen naar Praag geweest. Was heel leuk! En willen dit jaar weer zoiets doen. Ik zit te denken aan Kopenhagen! Is dat een aanrader? Of als iemand andere tips heeft
Porto is ook erg leuk en in februari is het geloof ik rond de 15 graden daar
Peak District of Lake District in Engeland Zo mooi en fijn en er zijn leuke kleine plaatsjes. Zou dat wel echt met de auto doen trouwens, maar dat geldt denk ik voor bijna alle niet-stedelijke bestemmingen.
Slovenië!
Ik heb in februari even geen huis, dus ik moet voor die maand een plek om te wonen vinden. Nu dacht ik, ik kan ook van de nood een deugd maken en een paar weken op reis/vakantie gaan. Ik ga alleen nooit weg in februari dus weet niet zo goed wat een goede plek is om heen te gaan? Ik hoef niet naar de zon (ik vind 20-22 graden warm genoeg, maar vind het ook wel lekker als het een beetje koud is). Iemand goede aanraders voor een week of 2, 3?
Ik ga zaterdag voor het eerst alleen op vakantie met t vliegtuig, en ook nog eens met srprs.me, vind het wel echt suuuper spannend haha. Ik ben best verlegen van mezelf en onzeker. Daarom wil ik dit ook doen, kijken hoe ik mezelf red maar god, hoe dichterbij het komt hoe enger ik het vind. Zijn jullie wel eens alleen op vakantie geweest?
Ik niet, maar ik vind het wel heel knap dat je dit gewoon gaat doen! Het wordt vast heel leuk! Veel plezier
Interrailen?
Wat leuk! Ik snap wel dat je het spannend vindt. Wat voor soort trip heb je geboekt?
Ik ben wel vaker alleen weggeweest ( ik ben nu alleen op vakantie voor drie weken). Misschien is je verblijf al geboekt, anders zou ik in een gezellig hostel slapen waar je contact met anderen kunt maken. Ik vind een free walking tour ook een makkelijke manier als je wat mensen wilt leren kennen. Je zult sowieso merken dat je veel sneller in contact komt met anderen omdat je alleen reist.
Als je liever alleen bent, gewoon een boek meenemen en lekker doen wat jij wilt. Veel plezier alvast! Oh en laten even weten waar je heen gaat uiteindelijk:)
Super leuk! Heel veel plezier!
Ik ben om dezelfde reden in m’n eentje naar New York geweest en vond dat echt zo tof! Ik wil vaker alleen op vakantie gaan.
Kopenhagen is echt fantastisch!
Ja, maar de vraag is meer waar ik heen kan dan hoe ik dat ga doen. Heb vaker geinterraild, dus dat is een optie, maar heb nog niet echt een idee wat een leuke plek is in de winter…
Heeeeel stoer van je! Precies om wat jij zegt wil ik ook een keer alleen ergens naar toe maar heb het tot nu toe nog nooit gedurfd. Heel veel plezier!
@Parasol @Afstandsbediening20 @Oprah ik heb een 3 daagse citytrip geboekt ergens in Oost Europa met uitgesloten stad Praag. Ik slaap in een hostel maar wel een persoonlijke kamer omdat ik n lichte slaper ben. Zo’n free walking tour, zijn die in elke stad en hoe vind je die?
Mijn Engels is ook niet al te best dus daar ben ik ook best bang voor . Maar bovenal heb ik er wel zin in!
Ah oke, thanks voor de uitleg! Ik ben ook echt heeel benieuwd haha, stiekem een beetje op internet gekeken waar het zaterdag 7, zondag 6 en maandag 4 graden is maar dat is echt niet te doen, alle sites zeggen wat anders haha. (Is natuurlijk ook het leukst als je het pas weet als je op het vliegveld staat, maar beetje gissen is ook leuk haha!)
Edit: ik laat het zeker weten!
Weet iemand toevallig hoe t zit als je een persoonlijke kamer hebt in n hostel? Kan ik de deur op slot doen, ligt er een kluis in of moet ik n slotje meenemen voor mn bagage? Ik heb nog nooit een stap in een hostel gezet dus ik heb geen idee haha
Komt wel goed, ik ben ook slecht in Engels, maar met gebaren enzo kom je ook wel ver. Heel veel plezier! Ik zou ook echt wel in mn eentje weg willen, maar ben bang dat mensen dat raar vinden (dat ik zonder mn vriend weg wil), dus durf het niet eens uit te spreken
Ohja en waarvoor ik in dit topic kwam: heeft iemand nog tips in Athene? Qua dingen doen, lekker (en goedkoop) Eten? Ik ga er dit weekend heen
Een persoonlijke kamer is eigenlijk vergelijkbaar met een cheape hotel kamer. Dus ja je kan de duur op slot doen. Kluis hangt van het hostel af, en kun je meestal na lezen op de site. Als het niet op de site staat, zou ik er niet van uit gaan dat er een is.
Voor degene die wilden weten waar ik heen ga: Krakau! Ik heb er zin in, tips zijn welkom!
leukkkkk!! als je er interesse in hebt, bezoek aan Auschwitz. de fabriek van Schindler is in de stad zelf te bezoeken.
wandelen in de wijken Kazimierz en Podgórze, eten bij tytano, Hamsa of op plac nowy, wandelen in Planty Park. Ook heb ik in krakau toen een massage gekregen bij Maha Punye Ayurveda, echt geweldig!