Reizen / Vakantie (Deel 1)

Is iemand wel eens met een groepsreis op wintersport geweest?

Ben je al geweest? Anders heb ik nog wel wat tips, ben er twee jaar terug 3 weken geweest. Volgende week ben ik weer in Nederland, dan kan ik je wel even een overzichtje sturen!

Je kan naar het badplaatsje estoril of cascais gaan en daarnaast is Sintra écht een aanrader! Lissabon heb ik zelf in 2 dagen gezien.

1 like

Vandaag is de laatste dag, morgen gaan we weer naar huis! Maar toch bedankt! We hebben een aantal wandelingen gedaan. Oa Ruta de los Volcanos, Roque de los Muchachos, in het zuiden rond de vulkaan en de zoutpannen en in het noordwesten bij Tricias. Verder hebben we Los Llanos de Aridane, Tazacorte, Puerto Tazacorte en Puerto Naos bezocht. Vandaag is het plan om naar Santa Cruz te gaan.

2 likes

Ik ben er ook geweest en bleven niet slapen. Maar gewoon sochtends heen en eind van de middag weer terug. Sintra is echt wel een aanrader! Mits het een beetje mooi weer/droog is. Toen wij er waren, was het vrij mistig en daardoor wat miezerregen en dan zijn de hoger gelegen kastelen toch wat minder mooi helaas.

1 like

Ik zou 3 of 4 dagen gaan! Wij zijn ook naar Sintra geweest en dat vond ik super leuk. Bij ons was het een beetje bewolkt, wat het uitzicht juist heel mooi maakte. Als je naar Porto wilt gaan, zou ik vanaf daar terugvliegen (of heen Porto, terug Lissabon). Tussen die steden kun je heel makkelijk met de trein reizen. De eerste keer dat ik ging heb ik dat gedaan.

1 like

Ik had er een daguitje van gemaakt

1 like

We hebben besloten om in januari een klein weekje weg te gaan maar hebben niet zo’n groot budget (ongeveer 500e) per persoon en willen het liefste wel zon hmm. Iemand tips?

Ik ben nu meerdere keren eind januari naar Lissabon gegaan en altijd mooi weer gehad! Vluchten kosten geen drol, slapen is ook niet duur en wat eten en drinken betreft is Portugal ook heel betaalbaar. Kan daar gewoon op m’n studentenbudget bij een rooftopbar cocktails zitten drinken de hele avond, hoef ik hier echt niet te proberen.

1 like

Canarische eilanden is wel een stuk mooier weer dan hier, maar niet perse heel warm. In Januari waren wij in Kaapverdie, dat was super lekker warm maar je zou even een goede aanbieding moeten zoeken om binnen je budget te blijven. En anders misschien Egypte? Al is het daar ook niet heel erg warm maar wederom, wel beter dan hier :smiley: De tip van @Dazed klinkt ook goed!

2 likes

Nee he? Twijfelde ik ook al over… 20 graden zoiets volgens mij.
Portugal ben ik al vaker geweest en is inderdaad heerlijk :star_struck:

1 like

Thanks voor de tips over Lissabon! Ik ga er nog even over nadenken. Doen vliegtuigmaatschappijen ook aan black friday btw?
Ohja en nog iets anders weet iemand een leuke plaats in Europa mag vliegen zijn of met de auto en dan meer natuurgebied, dus liever geen stad.

Het klinkt misschien een beetje suf maar het
Moezelgebied in Duitsland is echt heel mooi.

Thanks! Dat is inderdaad leuk, ik ben daar in de zomer geweest.

Mijn vriend en ik zijn vorig jaar in februari een aantal dagen naar Praag geweest. Was heel leuk! En willen dit jaar weer zoiets doen. Ik zit te denken aan Kopenhagen! Is dat een aanrader? Of als iemand andere tips heeft

Porto is ook erg leuk en in februari is het geloof ik rond de 15 graden daar

1 like

Peak District of Lake District in Engeland :heart: Zo mooi en fijn en er zijn leuke kleine plaatsjes. Zou dat wel echt met de auto doen trouwens, maar dat geldt denk ik voor bijna alle niet-stedelijke bestemmingen.

1 like

Slovenië!

1 like

Ik vind Gent heel leuk! Vriendinnetje van me is er ook tijdens o&n geweest met haar vriend en vond t een aanrader. Niet al te ver, maar wel echt het ‘buitenlandgevoel’, er zijn leuke kerstmarkten, ook goed te combineren met middag Brugge!

——

Ik zoek zelf een bijzondere overnachting in NL of BE, liefst een luxe hotel met wellness of toffe kamers oid… dat het hotel zo leuk is dat je bij wijze van spreken het hotel niet eens uit komt. Heeft iemand een aanrader?

Ik heb in februari even geen huis, dus ik moet voor die maand een plek om te wonen vinden. Nu dacht ik, ik kan ook van de nood een deugd maken en een paar weken op reis/vakantie gaan. Ik ga alleen nooit weg in februari dus weet niet zo goed wat een goede plek is om heen te gaan? Ik hoef niet naar de zon (ik vind 20-22 graden warm genoeg, maar vind het ook wel lekker als het een beetje koud is). Iemand goede aanraders voor een week of 2, 3?