Ik ga eind maart naar Porto!! Wil ik al heel lang een keer heen, tips zijn welkom!
Leuk! Ik was er vorige maand.
- slenteren langs de Ribeira kade en de Pont Luiz I brug over
- ontbijten bij Zenith, was er altijd druk en heerlijk voedsel
- eten bij restaurant Bacalhau, ze hebben daar een gerecht met bacalhau en rijst en limoen en koriander, een soort risotto, echt mega lekker
- met tram 1 naar het strand
- street art tour via With Locals
- naar SaƵ Bento treinstation voor de mooie azujelos (tegeltjes)
- boekwinkel Livraria Lello in - schijnt J.K. Rowling te hebben geĆÆnspireerd voor Harry Potter. Mooie winkel maar als er een te lange rij is dan zou ik deze overslaan, zonde van je tijd om te wachten
- wij hadden niet echt mooi fietsweer dus wij hebben geen fietstour gedaan maar als je de kans hebt, dan zou ik dat ook zeker doen
Thanks! Ik sla je tips op
Nog een kleine aanvulling op @Revelry
Als je van moderne kunst houdt is het Serralves museum heel leuk. Ik vond het echt fantastisch, ook omdat er op dat moment een hele goede expositie was maar ze hebben altijd mooie dingen. Er omheen is ook een tuin/park. Het is wel een stukje uit de stad maar ik vond het echt de moeite waard.
Verder vind ik dat je bij Da Terra ook heel lekker kan eten. Ze hebben de hele dag door een vegetarisch buffet, alles is vers, gezond en je hebt keus uit veel verschillende dingen. Ze hebben ook super lekkere taart. 's Middags kan je er onbeperkt je bord op scheppen voor 7 euro.
Je kan trouwens ook heel makkelijk fietsen huren, mocht je geen zin hebben in een tour. Door een (klein) deel van Porto lopen zelfs fietspaden, zo kan je een heel stuk langs de kust fietsen naar bijvoorbeeld Parque da cidade. Als je even genoeg van de stad hebt (en het weer is goed) is dat best lekker.
Ik ben samen met mijn vriend aan het kijken naar een weekendje weg in Belgiƫ. Zelf dachten we aan Brugge of Gent. Toevallig iemand ervaring met deze steden? Wat is leuker en hebben jullie eventueel nog tips.
Het zijn beide heel leuke steden! Ik vind Brugge het leukst.
Ik vind Brugge een beetje zoals Amsterdam binnen de grachten, bijna nep, alsof het alleen maar bestaat voor toeristen; Gent is meer een āechteā stad vond ik.
Eens. Ik vond juist Gent leuker. Maar heel veel mensen kiezen juist Brugge omdat het was knusser en schattiger oogt.
Ik vind Brugge heel schattig en mooi maar te toeristisch. Misschien dat het in de avond minder erg is. Wat dat betreft zou ik voor Gent kiezen.
Antwerpen of Leuven vind ik ook heel leuk!
Ik vond dit ook wel met Gent, maar waarschijnlijk is het net zoals met Amsterdam dat je de leuke plekjes moet kennen. Antwerpen is mijn favoriet.
In Gent heb je wel een hele gave cocktailbar. Ik ben de naam vergeten maar hij staat in de top zo veel van de wereld dus je kunt hem vast snel googlen.
Als ik het google zegt hij dat die M (67cm) 78L inhoud heeft. Ik heb 6 weken Indonesiƫ gedaan met 50L, en ik ben echt een ramp met pakken, heb ook altijd te veel bij me. Dus voor drie weken lijkt me die kleinere ruim voldoende. Je kunt daar ook overal voor weinig je kleren laten wassen (niet je zijden shirtjes meegeven, maar gewoon katoenen jurkjes. shirts, shorts en ondergoed enzo gaat prima).
Aangezien ik vrijgezel ben en al mijn vriendinnen gelukkig zijn met een partner, zit ik eraan te denken om van de zomer een single reis te maken. Heeft iemand ervaring hiermee? Of kan ik beter alleen reizen en zelf met de locals in contact komen?
Wat ik afgelopen zomer heb gedaan is een groepsreis via Mambo en ik vond het echt super leuk! Ik had ook niemand om mee te gaan maar wilde wel op vakantie. De insteek van de reizen is wat avontuurlijker dus bij sommige reizen slaap je ook veel in hostels. De leeftijd van je groepsgenoten is tussen de 20 en 30 jaar. De reizen worden verder niet gepromoot als singlereis, wat ik zelf wel fijn vond want dat was ook niet mijn insteek. In mijn groep zaten ook 2 mensen die gewoon een relatie hadden maar apart van elkaar op vakantie gingen.
Klinkt super leuk! Konden jullie ook allemaal goed met elkaar omgaan? En wat hebben jullie allemaal gedaan? Vindt het wel prettig dat het niet wordt neergezet als single reis want eigenlijk is dat ook niet wat ik wil. Wil gewoon een leuke vakantie met een leuke groep mensen. Ik ga even kijken hiernaar dankjewel nogmaals
Ja we konden allemaal prima met elkaar omgaan! Iedereen die mee gaat heeft toch een beetje dezelfde instelling en iedereen wil er gewoon een leuke tijd van maken.
Ik had gekozen voor een rondreis door Vietnam dus we hebben heel veel tempels gezien Nee eigenlijk hadden we wel een leuke afwisseling van steden en platteland en je doet vanalles. Ook hadden we vaak een vietnamese gids die ons echt vanalles kon vertellen over de plek waar we waren, dat vond ik echt heel leuk. Wij besloten s avonds altijd met de groep waar we gingen eten maar soms kan het bijvoorbeeld ook zo zijn dat de groep zich daarvoor opsplitst. Een paar keer zijn we ook opstap gegaan, maar als je daar geen zin in had was het ook geen probleem!
Klinkt super leuk! Dit is eigenlijk precies waar ik naar op zoek ben. Zo te horen hebben jullie veel leuke dingen gedaan en veel gezien. Fijn ook dat je in een leuke groep zat en de vrijheid hebt om andere dingen te doen. Ik ga dit gewoon doen! Lijkt me heel erg leuk. Heel erg bedankt voor je reactie.
Ja daar zat ik ook aan te denken, maar vind het toch wel een beetje eng alleen als vrouw. Het ligt er natuurlijk ook aan waar je naar toe gaat, maar wordt op vakantie toch vaak ongewenst lastig vallen daarom ga ik liever met een groepje.
Ik ga binnenkort op singlesreis maar single staat er niet voor dat je single en op zoek bent he. Het is gewoon bedoeld voor mensen die alleen reizen. Waar je bij een gewone groepsreis nog wel eens groepjes, families of koppels treft, is bij de singlereis iedereen apart. Wij gaan vooraf nog een keer afspreken om elkaar alvast te leren kennen. Verder nog geen ervaring dus maar ik ben benieuwd!
Bedankt voor de toelichting. Dus dit wordt ook jouw eerste single reis? Opzich wel prettig dat de insteek niet is om iemand te onmoeten, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen dat wel zo zien? Of heb ik dat helemaal mis? Ik denk dat zo een groepsreis dan beter bij mij past, omdat ik anders weer zo bezig ga zijn met indruk maken op mannen.
Ja dit wordt mijn eerste singlesreis! Maar de insteek is echt niet om āiemandā te ontmoeten. In mijn groep is het meerendeel vrouw tussen de 20-30. Dus vooral gewoon lekker op reis met gelijkgezinde die ook liever niet helemaal alleen gaan. Er gaan ook mensen mee die wel een relatie hebben maar waarvan de partner bijvoorbeeld niet mee kan/wil.