Reizen / Vakantie (Deel 1)

iemand een tip voor een hotel/airbnb in tel aviv? normaal budget

@vanderwoodsen misschien ?

Ik heb alleen daar krab gegeten, dus wellicht dat er betere plekken zijn, maar hier was ook echt super lekker! Love DTF, heb daar elke dag gegeten toen ik in Singapore was :joy:

1 like

Wij sliepen in “Cityinn Jaffa”, was prima appartement!
Met name de locatie vond ik super. Downtown in Jaffa.

1 like

thnx! we willen 2 weken gaan, is dat te lang denk je ? heb je verder nog tips?

Alleen naar Tel Aviv? Of als rondreis? Laatste lijkt me prima! Ik heb pasgeleden onze route en tips in het topic gezef😊

Te gek!! Ga je echt geen spijt van krijgen!!

Banff, Jasper (allemaal in de rockies), maar ook Vancouver Island is te gek.

Vooral de prachtige meren overal vind ik een aanrader en de hike trails. Zo kun je bv bij Lake Louise heel mooi omhoog hiken, beehive trail.

paar van mn favoriete meren:

Lightning Lake
Moraine Lake
Peyto Lake
Lake Louise
Maligne Lake (spirit island)
Lake Minnewanka

Persoonlijk zou ik eerder een dag langer in Gotenburg blijven en dan eventueel een dag minder in Malmo (dat vind ik echt geen leuke stad).

Rot op Oprah jij mag al naar nieuw zeeland en tropische eilanden alles :face_with_symbols_over_mouth:

3 likes

Er is een rainforest trail bij Tofino, is echt alsof je in een film loopt! Verder waren banff en jasper echt m’n favorieten en vond ik Victoria ook tof. Vancouver was ook echt een leuke stad. Whistle was ook wel een gezellig stadje.

Heeft iemand toevallig ervaring met Bonaire? Is een auto daar noodzakelijk of kun je ook wel een scooter oid huren? Of misschien zelfs een fiets? Wij zitten in de huurt van Kralendijk en denken eraan om maar de helft van ons verblijf een auto te huren, want het is echt duur haha.

Heb je al enig idee wat je wilt doen wanneer je daar bent. Route ? Plekken die je sowieso wilt zien? Ik heb wel tips maar het is nogal een groot gebied. Wat voor tips zoek je? Bezienswaardigheden? Eet tentjes? Natuur?

Hoe lang zou je aanraden in Singapore?

Jaaa, verheug me al zo erg!!
Dank voor je tips :slight_smile:

1 like

Goeie tip, dankjewel! Ze het meteen op de lijst :slight_smile:

Tulum vond ik heel erg leuk! De tempels aan zee zij heel mooi; het strandje waar je vanaf zee uitzicht hebt op de tempels os echt prachtig. In het stadje hangt een hele relaxte sfeer, heel anders dan in cancun/playa del carmen. Zwemmen in een cenote vond ik ook heel erg gaaf.

@C3PO thanks! Daar had ik nog niet aan gedacht, dat kan natuurlijk ook gewoon via de huisarts

1 like

3 tot 4 dagen, ligt een beetje aan de tijden van je vlucht

1 like

Een dagje naar Isla Mujeres. Lekker eilandje over crossen in een golfcar.
Zwemmen in een Cenote (wij zijn in Chaak tun geweest).
Vond Chichen Itza niet helemaal de moeite waard (heen rijden vanaf cancun), maar eigenlijk wel iets wat je gezien moet hebben.
Waterpark in cancun vond ik ook leuk voor een dagje (daar heb je ook gratis mini zipline; vrije val enzo).

Ik vond Mexico geweldig, was helaas een week van de 2 ziek dus hebben niet zoveel kunnen doen als we zouden willen, wil graag nog een keer terug.

1 like

Tulum vond ik echt verreweg het leukste plaatsje in die regio. Geen enorme hotels, gewoon een hele chille sfeer daar. Zou naast de ruïnes ook de cenotes bezoeken en het is leuk om daar een fiets te huren. Verder vond ik Merida echt een hele leuke stad en zou daar zeker heen gaan, leuk om rond te wandelen en ‘s avonds leuke tentjes voor eten en muziek. Verder vond ik bacalar ook echt een aanrader, is een meer met superblauw water, verder is het stadje klein en rustig maar wel gezellig.

Over een paar weken ga ik in mijn eentje op vakantie en ben eigenlijk van plan om alleen maar in de zon te liggen en boekjes te lezen, maar ik merk dat ik het toch best spannend vind. Iemand nog tips o.i.d. of dingen waar je aan moet denken als je alleen gaat?

2 likes