Reizen / Vakantie (Deel 1)

Bala baya, echt heerlijk

1 like

Ik zie vrij vaak de vraag om tips voor dezelfde steden terugkomen. Wat ik dan doe is dat ik zoek op de betreffende plaats via de zoekbalk rechts bovenin. Daar krijg je dan vaak hits waar het Reistopic ook tussen staat. Misschien een tip voor iedereen?

6 likes

Ik vond het nog meevallen. Ik heb 1 restaurant kunnen opschrijven haha. Dus mocht iemand nog briljante eettips hebben in Lissabon (ook iets met vis, en sfeervol) kom maar door. Of in Sintra trouwens, want ben wel enthousiast geworden door tips.

Ik ben van plan in september te gaan! Ik zag dat jij helaas geen tips hebt gekregen hier destijds, maar mogelijk heb jij wel tips voor mij nu je bent geweest?

Ik ben nog nooit naar Spanje geweest met de trein, maar in Frankrijk vind ik de treinen zeker naar grote steden erg goed! Maar ook op meer afgelegen plekken kun je prima komen vaak, alleen dan zit je wel het laatste stuk in boemeltreintjes. Je moet alleen wel plekken reserveren voor de grote lijnen, dat kost ook met interrail wel best wat geld (ik geloof 20 euro ofzo?). Je kan ook niet-reserveren treinen pakken geloof ik, dat duurt alleen ietsje langer vaak. Zal allemaal ook wel van het traject afhangen.

1 like

Iemand leuke plekjes voor 3 daagjes weg met de auto in de Benelux? Zijn vorig jaar al richting Cochem/Moezel geweest in Duitsland.

Ik heb vaker in Spanje met de trein gereisd, tussen Barcelona, Valencia en Alicante en ook van/naar Madrid en Malaga. Wel altijd hoge snelheidstreinen trouwens. Zeer goed betaalbaar en erg comfortabel. Makkelijk vooraf te boeken via renfe.

1 like

Een dag Brugge + twee dagen Gent; of twee dagen Namen + een dag Dinant

1 like

Omgeving Luxemburg-stad en Mullerthal gebied!

1 like

Leuk! Het is echt een prachtig eiland. Zelf vond ik de noordkust heel mooi, vooral de stranden bij L’Île-Rousse en Saint Florent (met strandtenten + ligbedden) en dat zijn ook leuke stadjes om doorheen te lopen. Je kunt daar ook per boot naar afgelegen witte stranden (o.a. Plage de Saleccia), schijnt ook heel mooi te zijn maar daar ben ik niet geweest. Calvi is ook een leuk stadje. Ook een aanrader om naar Cap Corse te rijden, helemaal bovenaan. Zijn wel heel veel kronkelweggetjes, dus iets minder fijn als je snel wagenziek bent. Bastia is ook wel leuk om een keer heen te gaan, 's avonds zijn alle oude bouwwerken daar heel mooi verlicht.

Wij hebben een tour over het hele eiland gedaan, dus zijn toen vanaf het noorden naar beneden gereden, dwars over het eiland waar gebergte is. Corte is echt een heel schattig bergstadje midden op het eiland, hier heb je een museum en een citadel die je kunt bekijken. Er zijn ook veel mooie uitkijkpunten! Het onderste deel van het eiland is een stuk toeristischer en vond ik daarom wel iets minder leuk. Vooral de stranden Palombaggia en Santa Giulia waren ontzettend druk en opgepropt (maar wel heeel mooi helder water), dat ligt misschien ook wel aan de tijd waarin je gaat. Wel leuke stadjes, bijv. Porto Vecchio en Bonifacio (vanaf daar kun je ook mooie boottochten maken naar de grotten!). Ajaccio vond ik weinig aan, maar is ook een stuk groter dus minder pittoresk.

Okeee, heel verhaal haha. Hoop dat je er iets aan hebt! Eigenlijk is alles gewoon mooi, dus je kunt niet echt iets verkeerd doen!

2 likes

Is er iemand wel eens op het eiland Brac aan de kant van Supetar of Vis (Kroatië) geweest? Zo ja: heeft iemand tips voor leuke restaurants of activiteiten?

@onomatopee @lipkip bedankt voor jullie fijne tips, hier kan ik zeker wat mee! Merci!

Ik ben van plan om dit jaar (eind van de zomer oid) naar Noorwegen te gaan. Dus daar ben ik voor aan het sparen. Geen idee hoeveel geld ik nodig ga hebben eigenlijk :joy:. En ik weet ook nog niet precies hoe lang, want ik zit max. een week ‘vast’ aan mijn ouders. Daarna wil ik graag alleen verder gaan.

@muse Ik vond in Lissabon Minibar do Teatro super lekker! Was een zoveel gangen menu met daarbij lokale wijntjes en cocktails.

Cantinho do Aziz was beetje Indiaas/ Mozambiques eten. Qua entourage minder tenzij je buiten zit, maar wel heel lekker eten.

tábuas porto wine tavern was een leuke wijn/ port bar.

1 like

Ik ga naar Torremolinos! Echt zoooo cliché haha maar goed, dit jaar was het niet aan mij om de reisbestemming te bepalen. Iemand tips? Oh en iemand die me wat kan geruststellen dat het daar niet enkel voor de wat marginalere types is :woman_shrugging: Ik stel mij er echt zoiets als Blankenberge bij voor…

Utrecht vond ik een hele fijne stad!
En in België vind ik Leuven de leukste stad

2 likes

Wat is een leuke betaalbare all inclusive bestemming om naar toe te gaan in september? Ik kom niet verder dan Turkije maar dat is tegenwoordig ook best prijzig :woman_shrugging:

Bulgarije

Kom er niet meer uit hoor. Ik wil deze zomer alleen weg maar weet gewoon niet waarheen. Wat ik wil is strand en het liefst in combinatie met een stad of eventueel eerst een paar dagen strand en dan doorreizen naar een stad want ik vind het heel leuk om nieuwe steden te ontdekken en ook wat te doen te hebben, anders vind ik alleen zijn wel een beetje saai. En dan nog enigszins goedkoop (want hotels in je eentje zijn duur) en geschikt voor vega’s (ik leef van maaltijd naar maaltijd en vind eten erg belangrijk op vakantie dus wel leuk als ik wat te kiezen heb). Binnen/buiten Europa maakt me niet zoveel uit.

In Porto, Lissabon, Napels en Valencia ben ik al geweest en dat zijn wel de classic strand stad combo’s.
Ik zat te denken aan Griekenland en dan eerst een paar dagen op een strand ergens liggen en dan door naar Athene maar volgens mij zijn alle stranden op het vasteland daar nogal rotsachtig en lastig te bereiken met ov. Dus ik weet het niet. Iemand hier een geniale tip?

Misschien met de ferry naar een eiland in de buurt van Athene? Er zijn veel verbindingen tussen Athene en de eilanden. Eventueel kan je ook naar de Cycladen met de ferry. Zijn prachtige eilanden!

1 like