Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ja liefst buiten europa maar binen is ook niet erg. Ja snap ik mischien een kleine reis naar verschillende steden die bij elkaar liggen :thinking:

Heeft iemand tips voor Noorwegen? We willen twee huisjes huren en ongeveer twee weken weg gaan. Ik zat zelf te denken om bij de Geirangerfjord te gaan zitten en daarna weer zakken naar het zuiden.

Ik wil in september een paar dagen alleen naar Lissabon. Ik ken het daar en weet een beetje hoe en wat. Het is een soort van independent woman gevoel en een soort bucketlist-idee in het kader van mā€™n angsten onder ogen komen. Vind het doodeng, maar lijkt me zoooo leuk! Nu twijfel ik: ga ik in een hostel zitten of ga ik een Airbnb boeken met een eigen kamer. Is ā€˜n hostel ook geschikt voor als je geen ervaring (uberhaupt met reizen) ermee hebt? Lijkt me zo leuk om anderen/wildvreemden te leren kennenā€¦

Ben maand geleden alleen naat berlijn geweest. Eerste keer alleen ben 22 en het was best spannend. Heb in een hostel verbleven en was het beste voor mij. Eerste avond met kamergenootje die ook alleen was wat gaan drinken en daarna 2 volle dagen samen rond gehangen. Toen hij weg ging ben ik een dag alleen geweest. Vokgende dag met een tour naar een concentratie kamp geweest, weer iemand ontmoed die alleen was en heb met heb wat gedronken een paar avonden. Ben niet zo goed sociaal dus was erg verbaast hoe makkelijk het ging. Je hebt natuurlijk niet altijd gelluk maar denk dat een hostel je wel meer kans geeft. Hostel medewerkers gaven ook leuke tips en die van mij had ook gratis walking tours.

2 likes

Haha ja heb tussenjaar dus ga me best doenšŸ˜

2 likes

Wow, wat goed om te lezen!

Kijk, Thailand zou helemaal de shit zijn, maar dat is echt een brug te ver. :joy:

Ja klopt kan zelf niet rijden maar mijn broer is vroeger als backpacker langs allemaal kleine dorpen gegaan. Waren mooier dan rome enzošŸ˜†

1 like

Heeft iemand nog andere tips voor een lang weekend Duitsland? Hierboven is MĆ¼nchen genoemd, maar dat is net te lang rijdenā€¦ Max 5 uur vanuit NL is haalbaar. We zijn al in/richting Cochem, Koblenz, Sachsische schweiz geweest. Op internet het 1 en ander gevonden, maar mehhh allemaal net niet

Ik ben vorige zomer gaan rijden in Andalusiƫ (Granada, cordoba, Sevilla, Malaga) en vind dat echt een enorme aanrader! Denk dat juni nog net te doen is qua hitte (ik was er in augustus en dat was echt te warm) en makkelijk te doen in 2 weken. Of misschien eilandhoppen op de Griekse eilanden?

2 likes

Stuttgart vond ik erg leuk, maar is 6 uur vanaf Midden-Nederland. Leuke stad, mooie omgeving en iets daaronder ligt de Rittersportfabriek (met kunstmuseum en winkel). Anders is de Vulkaneifel erg mooi. Kun je goed wandelen en fietsen.

1 like

Ja dat is wel een goeie, griekland zat ik al aan te denken. Lijkt me een heel mooi land.

1 like

Ik heb dat in april gedaan, is idd een aanrader! Hou er wel rekening mee dat Italianen als gekken rijden. Ik ben Frans roekeloos rijgedrag gewend, maar dit was next level haha

omgeving tussen karlsruhe en stuttgart? misschien net te ver rijden maar ik vind het zelf een leuke omgeving, leuke dorpjes en lekker eten!

1 like

FF has spoken

Heb een ticket geboekt o-m-g waaaaah
(@Puzzelmeiske heb nog een keer uitgebreid met die vriendin besproken dat ik een reisnoob ben maar geen probleem, ze vond het heel leuk en heeft me toch over de streep getrokken)

23 likes

Heeft er iemand ervaring met treinen door Frankrijk en Spanje? Ik vertrek 15 juli naar Berlijn en wil vanaf daar nog doorreizen maar ik denk dat ik naar Parijs en daarna naar bijv Valencia wil ipv naar het Oosten, daar ben ik al twee keer geweest. Iemand ooit gedaan?

Ik ga over 2 weken naar Londen. Hebben jullie nog restaurant tips? We wilden weer graag naar Jamieā€™s Italian, maar die is dus blijkbaar bijna failliet.

Caravan, duck & waffle, vermuteria, luca, Two lights, lyleā€™s en brat

1 like

Iemand nog tips voor Valencia?

Hallo meiden, is er iemand die dit jaar nog naar Laos op vakantie gaat?
Ik heb nog wat Laos kip over die ze in Thailand lastig/niet accepteren omdat het geen ā€˜vasteā€™ valuta is. Het gaat om een paar tientjes in euroā€™s die ik dan met je voor een vriendenprijsje wil inwisselen:)

Pm me als je geĆÆnteresseerd bent aub binnen 2 dagen anders ga ik toch hier in Thailand wat proberen te regelen.

Een fiets huren is zĆ³ leuk! Wij hebben daardoor lekker veel kunnen zien.

Dit is een Nederlandse uitbater, heel geinig: https://www.verrassendvalencia.nl/fiets-huren.html

2 likes