Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik kom plotseling erin, maar is er een reden om een pocket wifi boven een simkaart te kiezen? Ik heb het idee dat het veel nadelen heeft (je moet het meenemen, opladen en weer terugbrengen), terwijl je een sim erin steekt en klaar bent. Heeft iemand ook ervaring met treinkaartjes halen? We reizen niet genoeg om een JR pass te halen, maar moet ik nu dan die losse tickets alvast boeken of kan ik dat gewoon een uurtje/paar dagen van tevoren doen?

Heeft iemand tips voor Florence? Ik ben er maar 2 dagen.

Ik vond het prima te doen in Japan zonder pocket WiFi. In elk hostel was er snel internet en in de grote steden is op elke straathoek wel een Seven Eleven met gratis internet.
Zo leuk trouwens, Japan! Heb je al een idee welke plekken/steden je gaat bezoeken?

1 like

Als je het een beetje budget wil houden, vond ik de Willer Bus Pass wel een aanrader. De bussen zijn mega stipt en je hebt zelfs een afdakje boven je hoofd voor extra privacy als je wil slapen :sweat_smile: Voor mij was dit in ieder geval veel goedkoper dan losse treintickets kopen.

1 like

Voor de mensen die naar Bali zijn geweest. Hoe zag jullie route eruit? In welke steden/eilanden zijn jullie geweest en hoeveel dagen verbleven jullie dan daar?

De kathedraal zien! Ik zou de binnenkant skippen, die vond ik saai en grauw, de lange rij niet waard. De buitenkant is absoluut prachtig!

Verder online tickets scoren voor Uffizi. Kan je o.a. Geboorte van Venus in het echt zien. Erg mooi museum.

Ponte Vecchio oversteken uiteraard.

Piazzale Michelangelo beklimmen. Dat is een heuvel waar vandaan je een mooi uitzicht over de stad hebt. Vooral met zonsondergang heel mooi!

2 likes

In aanvulling hierop, ik vond het wel heel vet om de kathedraal te beklimmen en die koepel van dichtbij gezien (na alle kunst-lessen die ik daar over gehad heb hahaha)

1 like

@Mimir als je dit wil doen is het wel aan te raden hier vooraf (minimaal een aantal dagen maar misschien nog wel eerder) voor te reserveren online. Wij waren er 3 dagen en al op de eerste dag waren voor de komende dagen als kaarten uitverkocht

1 like

@Mimir ja, vanuit deze toren heb je een goed uitzicht op de koepel

3 likes

Wij zijn begonnen in jimbaran , lembongan ( had ik graag langer willen blijven ) ubud .

We hebben wel uitstapjes gemaakt naar andere plaatsen.

Kuta vond ik echt vreselijk … :weary:

1 like

Uluwatu, Ubud (van daaruit kun je bijna heel Bali zien door daytrips), Lembongan en Gili. Kuta/Legian/Seminyak zou ik afraden, maar er zijn ook mensen die het daar juist geweldig vinden.

1 like

Iemand een leuk idee om in november een paar dagen, maximum 5 dagen daar effectief zijn, heen te gaan met de trein?

ik heb dat ook een keer gehad!! ik had toen wel het telnr van mijn host en via whatsapp contact. zij zei toen ook dat ze de advertentie offline had gehaald omdat ze die maand geen andere huurders meer wilde hebben na ons. had verder geen invloed op ons verblijf, was prima.

wie weet is dit bij jou ook het geval.

1 like

gewoon bellen op zn huistelefoon! :rofl:

1 like

Ik heb ook alleen gereisd in Japan en had het niet. Op genoeg vrije plekken Wi-Fi en meestal red je je wel. Al moet ik zeggen dat een timetabel van de stadsbussen in Kyoto wel handig waren :joy:

1 like

yes, wat wil je weten?

Heeft iemand tips voor een reis naar Denemarken? Ik ga iets meer dan een week en zou zowel met tent als in een hotel kunnen.

Is er iemand hier wel eens alleen naar Valencia geweest? Is dat aan te raden?

2 likes

Ah bedankt voor je antwoord! Dan zal ik de kaartjes daar aan het loket halen. We gaan naar Tokio - Osaka - Kyoto (beetje standaard.

Ohh cool @Lisbon @anon50301661 @Freya Ik ga in sept ook naar Japan, ik ga de zoekfunctie eens goed gebruiken.
Ik denk trouwens dat ik zelf een simkaart koop, dat is iets goedkoper. Dan kan je alleen niet meer bellen met je telefoon.