Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik wil dit jaar nog een stedentrip doen met een vriendin, heb heel veel al gehad. Dus wie heeft de tip voor een leuk weekendje weg?
Is er iemand al eens een lang weekend naar Reykjavik geweest?

(Al geweest: Praag, Londen, Dublin, Lissabon, Porto, Barcelona, Valencia, Madrid, Krakau, Gdansk, Boedapest, Istanboel, Rome, Hamburg, Kopenhagen, Keulen, Brussel, Malmö)

@Memoria En ook meestal een schermpje waarop je films kunt kiezen en kijken!

1 like

Sevilla of Berlijn? Florence?

1 like

Ik ben twee weken geleden naar de Plitvice meren geweest zonder auto! Er rijden bussen vanuit Zagreb heen en terug die stoppen bij Plitvice meren, kun je hier vinden: www.getbybus.com.
Volgens mij duurde die busrit 2-2,5 uur.

Let op dat je òf heel vroeg daar moet zijn om ter plekke een ticket te regelen, òf van tevoren een ticket online bestellen met een bepaald tijdslot. Daarom zou ik eigenlijk aanraden om 1 of meerdere nachten bij Plitvice meren te slapen. Ik heb zelf in een superleuk hostel geslapen daar in de buurt, als je meer wil weten kun je me PM’en :slight_smile:

1 like

Ik ben ook met de bus gegaan! Vantevoren een ticket gekocht en de busrit was echt prima! Lekker airco haha. Ik ben zelf maar 1 dag gegaan, maar vond het wel vrij kort. Zou inderdaad er 1 nacht verblijven, zodat je echt ‘s ochtends vroeg al het park in kan.

1 like

Ik was er op 1 augustus. Het was echt eeeeenorm druk en 45 graden haha, maar wij kwamen rond 13u aan en gingen rond 18u weer terug. Die bus reed ook maar tot 17/18u dus dat is wel jammer. Maar alsnog was het het alles waard want is zo mooi. En je kan ook zwemmen in het water en dat is ook heerlijk. Oh en we hebben daar gewoon een ticket gekocht, stonden halfuur in de rij, maar hadden geen tijdslot en konden hele middag rondslenteren.

Je krijgt sowieso eten inderdaad en voldoende drinken. Wat je krijgt, is afhankelijk van welke maatschappij je vliegt en ze passen het eten aan op de nieuwe tijdzone (bijv tijd van ontbijt) dus dat kan soms gek voelen als je vanuit Nederland wegvliegt. Ik vond Emirates & Qatar beste waarmee ik ooit heb gevlogen en daar krijg je heel veel haha (ook bijv dekentje, sokken als je instapt etc).

1 like

Stockholm!

1 like

Dat ligt denk ik aan de maatschappij. Ik vloog met Norwegian naar New York vanaf IJsland (6 uur vliegen) en toen kreeg ik niks. Aanbod wat je kon kopen was ook beperkt. Als het goed is staat wel ergens aangegeven wat inbegrepen is!

1 like

Ik heb in plaats van een matje/luchtbed een veldbed en dat kan ik je echt aanraden! Je slaapt van de grond af, waardoor je het veel minder koud hebt. Daarnaast heb je geen gedoe met dat hij leeg kan lopen en je niet lekker ligt. Je moet er dan wel voor zorgen dat je niet zo’n opgooi tentje hebt, want hij is natuurlijk wel wat hoger dan een luchtbed. Dus je hebt ook wat meer hoogte in de tent nodig. Verder slaap ik meestal met 2 personen in een 3/4 persoonstent. Dan heb je net wat meer ruimte voor je spullen en staat alles veilig en droog. Dat vind ik ook altijd erg prettig!

1 like

Ligt er aan met welke maatschappij je vliegt. Norwegian en Tui zijn niet luxe en moet je vaak bijbetalen voor bepaalde dingen. Emirates, Etihad, Cathay Pacific, Singapore airlines, Virgin, Qatar en Turkish ziin heel chill.

1 like

Gent, Split?

1 like

Vanochtend een vakantie geboekt en we vertrekken volgende week al. Naar cala major op Mallorca, vlak naast palma de Mallorca (al lijkt cala major niet veel soeps te zijn). We gaan in principe voor een luie strandvakantie maar misschien heeft iemand nog een tip voor een leuk dagje weg, excursie of andere tips? (Fijne, niet toeristische restaurantjes zijn altijd welkom)

Sevilla inderdaad of Marrakesh? Göteborg?

Ik ben een week in Reykjavik geweest en vanuit daar veel van IJsland gezien. Een weekend kan ook Reykjavik zelf is wel echt klein en weinig bijzonders te bezoeken zoals bij de steden die je verder noemt, maar je kunt makkelijk vanuit daar met een tour of huurauto op fantastisch mooie plekken komen. En bijvoorbeeld een middagje naar die Blue Lagoon ofzo. Dus ligt eraan waar je naar op zoek bent! Misschien is het wel een soort van zonde van een weekend, omdat je dan toch dingen niet kunt zien en het redelijk kostbaar is.

En verder, misschien Stockholm, Edinburgh, Sint Petersburg, Helsinki en omgeving (laatste twee zelf niet geweest maar staat hoog op m’n lijstje).

1 like

Het wordt nogal slecht weer in m’n geplande vakantieland, dus als de voorspellingen zo blijven overwegen we de plannen om te gooien en ergens anders heen te gaan. We zouden naar Noorwegen, en keken wel uit naar iets meer rust en natuur en minder stad dan we gewend zijn. Qua weer is Spanje een goede optie, maar ik ken het eigenlijk alleen als doorreisland (richting Portugal) en niet als vakantieland an sich. De steden zijn natuurlijk vrij voor de hand liggend, maar kan iemand me misschien iets vertellen/tips geven wat betreft kamperen, natuur enzo?

is er iemand die zelf met een auto door mexico heeft gereisd? of vanuit mexico dootgereisd naar omliggende landen ? we krijgen de kans om 1 ticket voor 2 te hoeven te betalen ivm werk daar en kijken nu naar de mogelijkheden

Ik ben vanuit Mexico naar Guatemala gereisd. Heel erg leuk land ook, met veel variatie. Laat maar weten als je graag tips wil :relaxed:

1 like

Wilde je nog even bedanken voor deze tip! Hebben vorige week geboekt, komt zoveel betrouwbaarder over dan al die sjoemelige sites. Dus thanks!

1 like

Wij hebben een rondreis met de auto gedaan op het schiereiland Yucatan! Heel erg leuk en goed te doen. De wegen zijn prima.

1 like