Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ja, ik heb dat een paar jaar geleden gedaan in combinatie met Barcelona, was heel chill!

1 like

Ah fijn! En verbleef je toen in een hostel? En hoeveel dagen zou je aanraden? Ik wil gewoon wat dingen bekijken, dagje strand, lekker rondslenteren, maar wel op mn gemakje. Ik zit nu aan 4 of 5 dagen te denken.

Ik zat toen in een b&b (Z.alamera heette die), en was er toen geloof ik 5 dagen, dat is wel ruim voldoende. Dan kan je inderdaad op je gemakje beetje sightseeing doen, dagje strand,
 Ik had toen een fiets gehuurd bij de b&b en ben toen naar de Ciudad de las Artes y las Ciencias gefietst, en ook door dat park dat in een drooggelegde rivier is gemaakt.

1 like

Dag 1 (Ketapang -) Gilimanuk - Pejarakan
Dag 2 Pejarakan - Amed
Dag 3 Amed
Dag 4 Amed - Ubud
Dag 5 Ubud
Dag 6 Ubud - Nusa Lembongan
Dag 7 Lembongan en Ceningan
Dag 8 Lembongan - Kuta
Dag 9 Kuta

1 like

Canggu - ubud - gili air - seminyak: beviel niet dus terug naar canggu.

1 like

Ah ik ga even dit topic doorspitten!

Vraagje aan de mensen die bij het Krugerpark zijn geweest. Wij willen vier nachten gaan en twijfelen tussen een verblijf bij Phalaborwa (midden) en Marloth Park(zuiden). Beide hebben voor- en nadelen volgens mij, dus ben vooral op zoek naar ervaringen. We willen vanuit de accommodatie wat game drives etc boeken en hopen natuurlijk vooral veel dieren te zien. Welke van de twee plekken raden jullie aan?

Late reactie maar; leuk! Zeker doen als je wat van de wereld wilt zien, maar niet in je eentje wilt gaan. Dat was mijn beweegreden in ieder geval.
Ik ben een paar keer met Fox mee geweest, je kan op de site de samenstelling zien (paar jaar geleden wel tenminste)
Maar wat iemand anders ook al benoemd, gewoon kijken wat je leuk lijkt en dan eventueel je keuze afstemmen op de samenstelling van de groep.
Er zit altijd wel iemand in de groep waar je een klik mee hebt, je hebt immers al 1 zelfde intresse en dat is de reis die je gaat maken :smile:

Wij hebben ook over Marloth park getwijfeld. Uiteindelijk hebben we 2 nachten in het greater kruger geslapen (grietjie) vrij noordelijk en zijn toen in 1 dag naar lower sabie gereden. Dat was nogal ver en zouden we niet nog een keer zo doen. Waar de dieren zitten wisselt heel erg, uiteindelijk zagen wij cheetahs heel dichtbij de de crocodile bridge gate, echt 5 min voor we het park uitreden. Ik kreeg bij Marloth park een heel klein beetje beekse bergen gevoel maar ben er niet geweest heb geen idee of dat klopt. Wil je liever buiten het park slapen of overweeg je ook een restcamp? En wat is de volgende bestemming? Vanaf phalaborwa gate kun je wel alle kanten op dus wat dat betreft lijkt het me een goede optie. Je kunt misschien ook beide doen?

1 like

Thanks voor je reactie!

We hebben helaas in totaal maar 5 dagen en dan vliegen we alweer vanaf Johannesburg en we gaan met mijn schoonouders dus meerdere plekken bezoeken is helaas geen optie. Mochten we voor Marloth Park kiezen, betekent dat dus ook dat we de Panorama route missen en die zouden we wel meepikken als we naar Phalaborwa rijden. Wat ons dan wel weer leuk lijkt, is dat we een accommodatie op het oog hebben bij Marloth Park waar ook zebra’s etc. op het terrein lopen. Dus dat je echt kan dineren tussen de dieren zef maar. Bij de accommodatie die we bij Phalaborwa hebben gezien is dit niet het geval. En ik hoor van meerdere mensen dat het gebied rond Sabie het mooist is, en dat lijkt iets toegankelijker vanuit het zuiden van net park. Maar nu ik er weer over nadenk, neig ik toch meer naar Phalaborwa. Ik zou het echt zonde vinden als ik de Panorama route mis denk ik.

De panoramaroute vond ik echt prachtig, zulke mooie weidse uitzichten ik kan je zeker aanraden die mee te pakken. Wij zaten in het greater kruger in een lodge zonder hek maar behalve een stekelvarken hadden we geen bezoek. Het was wel heel leuk om zo middenin de natuur te zitten zonder hek. Ik weet niet hoe het in Marloth park is maar in een park in Swaziland waren de dieren erg tam, dat maakte het voor ons een hele andere ervaring, bijna meer dierentuin. Maar wat je ook kiest het Krugerpark is echt prachtig waar je ook zit. Wij vonden het zo’n bijzondere ervaring om met zonsopgang op te staan in je kakikleurige outfit met verrekijker in de jeep en vol verwachting te zoeken naar dieren. Het is zó vet. Ik kan je ook aanraden om een soort tijdschrift/boekje te kopen (kan in die winkeltjes bij de Gates) waar de routes en de meestvoorkomende dieren instaan. Als je dan een bijzondere vogel ziet kun je opzoeken welke het was. Heel veel plezier alvast ik zou zo graag nog eens terug willen!

2 likes

Ja ik ook, vorig jaar een week. De eerste 3 nachten sliep ik in een hostel, de andere 3 in m’n eigen appartement. Vond dat wel een fijne combinatie en volgorde, want had in dat hostel wat mensen leren kennen die ik daarna nog zag en ik mocht ook nog mee doen met de activiteiten die zij organiseerden, terwijl ik er niet meer sliep. Ik had 6 volle dagen en dat was meer dan voldoende eigenlijk, ik ben ook wel van t rustig aan doen en heb 3 keer het strand gezien maar een dag minder was ook prima geweest.

1 like

Ah klinkt goed! In welk hostel zat je?

Hele fijne locatie ook, ik was een paar jaar ervoor ook in Valencia geweest dus kende deze plek al
Het appartement zat er ook vlakbij alleen kan daar even geen link van vinden, heette Valencia Apartments Centro en was via Booking.com

1 like

Mijn vrienden zullen dit bericht nooit geloven, maar oke. Ik wil dus graag af en toe een weekend gaan kamperen in Nederland. Nu heb ik uiteraard al even op Google gekeken maar ik kom er nog niet helemaal uit. Volgens mij ben ik een tent nodig, slaapmatjes (en geen luchtbed want die koelt teveel af in het voorjaar?), een lamp, slaapzak, bord + bestek, microvezel handdoek. Mis ik nog wat cruciaals? Heeft er iemand specifieke aanraders voor bovenstaande spullen? Ik wil niet dat ik goedkope troep koop wat direct stuk gaat waardoor ik direct afknap op kamperen haha.

Geen specifieke dingen. Maar decathlon heeft goede dingen voor een leuk prijsje. Ook vaak in verschillende ‘klasses’ afhankelijk van hoeveel je wil uitgeven.

2 likes

Ik heb alleen nog maar Europese vluchten gedaan, dus ik vroeg me af hoe vluchten buiten Europa zijn. Zijn die vliegreizen veel anders? Luxer/groter? Krijg je standaard een maaltijd?

Decathlon heeft echt super prima dingen. Slaapzak zou ik je gewoon voor laten adviseren. Ik zat als kind op scouting dus had altijd een best dure maar als het een weekendje per jaar is is dat misschien niet nodig. Verder is het chill om een soort hoekje te kunnen maken met een stoel en een campingtafel, zodat je niet op de grond hoeft te zitten. En neem een ruime tent, zo’n festivaltent is leuk voor extra maar onhandig als het je ‘main’ tent is.

1 like

Ik wil dit jaar nog een stedentrip doen met een vriendin, heb heel veel al gehad. Dus wie heeft de tip voor een leuk weekendje weg?
Is er iemand al eens een lang weekend naar Reykjavik geweest?

(Al geweest: Praag, Londen, Dublin, Lissabon, Porto, Barcelona, Valencia, Madrid, Krakau, Gdansk, Boedapest, Istanboel, Rome, Hamburg, Kopenhagen, Keulen, Brussel, Malmö)

@Memoria En ook meestal een schermpje waarop je films kunt kiezen en kijken!

1 like