heb je zelf ook door mexico gereisd? voelde je je veilig?
Ik heb door Mexico gereisd, sommige stukjes met de auto, maar ook met bus en vliegtuig. Was makkelijk rondreizen vond ik.
Ja, heb in Yucatan en Quintana Roo een roadtrip gemaakt en me geen moment onveilig gevoeld. Heb ook een tijdje aan de westkust in een ontbijtbarretje gewerkt en ook daar was het qua veiligheid prima te doen. Ik zou je echt geen zorgen maken hoor, gewoon je gezond verstand gebruiken en youâll be fine! Weet je al welke plekken je wil bezoeken?
Super leuk dat je zulke tochten maakt! Heb je misschien tips voor leuke meerdaagse wandeltochten in nederland/in de buurt van nederland? Ik en mijn vriend willen beginnen met meerdaagse hikes en zoeken wat opties in de buurt om te kijken hoe het bevalt en om onze (toekomstige) spullen uit te testen.
Thx! Dat idee had ik al een beetje bij Ijsland. Toch maar bewaren voor een langer tripje.
@Enim en @InEuropa bedankt voor jullie reacties! Tips zijn zeer welkom en eerlijk gezehd nog helemaal niet georrienteerd⊠wilde eerst weten of men zich er veilig genoeg voelt om rond te touren
Ik ga komende maand op vakantie naar Dublin, heeft er toevallig iemand nog leuke tips voor daagjes uit en leuke restaurantjes?
Ik weet niet hoe lang je gaat, maar als je bereid bent om een hele dag Dublin âop te gevenâ zou ik een dagtrip naar Cliffs of Moher aanraden!
Iemand nog tips wat leuk is om 4-8 dagen heen te gaan in oktober? Het liefst iets waar het dan nog een klein beetje mooi weer is.
Zat zelf tot nu toe te denken aan Lissabon (evt. gecombineerd met Porto), Grenada, Sevilla, Bologna.
Of evt. IJsland, Edinburgh of Dublin (Oke zoals je ziet is de mooi weer eis niet echt een hele harde eis haha).
Vind t altijd zo moeilijk om iets te kiezen als ik niet meteen een duidelijke voorkeur heb haha.
Porto en Lissabon zijn een leuke combinatie! Dat hebben wij eind oktober gedaan. Je kan makkelijk van Porto de trein naar Lissabon nemen. In Porto kan je een fietstour doen en in Lissabon een free walking tour!
Ik ga naar Sevilla dit jaar in oktober; perfect weer dan daar!
Ik zoek nog een reis voor 2 personen in de 2de week van september. Alle last minutes die we kunnen vinden zijn in zo een standaard hotel waar er verder niet veel te beleven valt. Mag gerust ook ver zijn, maar liefst niet te duur ± 1000 euro voor 8-10 dagen. Veel te zien en gemakkelijk om uitstappen te doen, maar geen zikaland want zwanger
Iemand ideëen, met de auto kan ook maar aangezien we de komende jaren met een baby zitten zullen het dan waarschijnlijk hoofdzakelijk autovakanties worden.
Mijn vriend en ik zijn al maanden aan het plannen om naar Zweden te gaan. We hebben een campervan gehuurd en waren van plan om drie weken te gaan touren daar, maar vanwege de redelijk slechte weersvoorspellingen hebben we vanochtend rigoureus besloten om de plannen om te gooien en naar Noord-Spanje te gaan. We gaan dit weekend al weg, dus het is lekker last minute haha.
Maar gezien het zo kortdag is, heeft iemand leuke tips voor Noord-Spanje (ten westen van de Franse grens)?
Veel pintxos eten!! Haha. Ik kom net terug van daar, ik heb de Camino del Norte gewandeld van IrĂșn naar Santander. Echt een hele leuke streek. Lijkt me ook heerlijk als je wil leren surfen. Ik weet niet of ik echt tips heb verder, ik heb voornamelijk gewandeld.
Wat tof! We willen inderdaad wel stukjes van de Camino del Norte wandelen, had daar al wel wat over gelezen, net als over pintxos haha, dat komt zeker goed!
Je hebt van die mini-inpaktassen (travel organizer bags): is dat wat of is dat niks? Wie helpt mij ?
Ik vind ze echt top in mijn backpack zodat niet na 1 dag al alles overhoop is gehaald. In mân koffer vond ik ze wat onnodig, omdat ik een koffer van zichzelf al redelijk overzichtelijk vind.
Ik vind ze ontzettend handig! Doordat ik veel zwart heb is mijn kleding lastig te onderscheiden en is mijn backpack/koffer na een paar uur al een rotzooi. Ik heb een paar van de Decathlon, die zijn ook verschillende kleurtjes en dan deel ik ze in op het soort kledingstuk. Heeft mijn (vakantie)leven absoluut makkelijker gemaakt!
I meed you again!!
Volgende week zijn mân vriend en ik onverwachts 4 dagen vrij en nu willen we even weg uit Nederland. Iemand een leuke bestemming in Frankrijk wat niet te ver rijden is vanuit het noordelijkste noord punt van NL? Waar je kan surfen en waar ze surfboard verhuren? We hebben een auto dus kunnen lekker beetje rondtoeren.
Zit er aan te denken om richting Wimereux / Wissant te rijden maar weet niet of dat echt leuk is.
Help me out!
Ik ben in die regio geweest, vond het leuk voor 2 dagen maar surf zelf niet. Heb ook niemand zien surfen maar misschien lag dat aan het weer? Qua surfen kan ik je dus geen advies geven.
Het is een beetje een troosteloze regio vond ik, mooie natuur aan de kust maar verder is er weinig te beleven. Ik heb er wel een paar hele relaxte dagen gehad, dus wil het zeker niet afraden.