In december is er redelijk veel wind, dus dan kan je super goed kite surfen. Wij hebben lesjes geboekt bij surf hub cabo verde, de eigenaresse is super lief en de leraren zijn grappig. Deze school is daarnaast IKO gecertificeerd, dat zijn ze niet allemaal. Goeie lessen vond ik! Kite beach is sws een droom als je van kiten houdt haha!
Verder is het niet mega warm dan wat ik juist wel chill vond. Je kan redelijk snorkelen dus dat is de moeite, maar de zee kan ook erg onrustig zijn dus hou daar rekening mee.
Zelf zaten wij in het Oasis Salinas Sea hotel, alleen ontbijt maar je kan er ook all inclusive. Wij hebben elke dag gewoon geluncht en gedineerd in het stadje en dat was helemaal prima. Via tripadvisor kan je de leuke plekken wel vinden, een restaurant zit helemaal in de hoek aan het strand en daar hebben ze een terras recht boven de zee, dat vond ik heel leuk. Er zijn redelijk wat barretjes waar je super lekkere cocktails kunt drinken en je kan overal suuuuper lekkere tonijn eten. Sowieso is het wel leuk om af en toe op de houten pier te gaan kijken, daar komen en gaan de vissersbootjes en verkopen ze dagelijks de (mega grote) vissen.
Verder hebben we veel gechilld, heeeeel veel gezwommen in de zee met mega golven (omdat het toen hard waaide) en nog een beetje gesurft, gesnorkeld en gewindsurft. Je kan ook een eilandtour doen en dan ga je langs alle highlights, wij vonden dat wel leuk en hebben het via een kennis van de surfhub eigenaresse geboekt. Je kan het ook via andere instanties boeken maar ik zou wel aanraden om met een te gaan waar je achterin de pick up zit. Dat is dood normaal daar (en ik vond het super leuk). Wel een sjaaltje oid en een zonnebril meenemen tegen het stof, het is een grote zandbak namelijk. Je kan er volgens mij ook duiken, maar dat hebben wij niet gedaan.
Oja, ze zijn daar best arm en veel spullen zijn super duur, dus wij hebben vanaf hier allemaal dingen meegenomen (zeep, washandjes, tandpasta/borstel, schriften, pennen, etc) die we daar bij een school hebben afgegeven, daar waren ze super blij mee. Evt kent Amy (wederom die eigenaresse) ook mensen die goed spullen kunnen gebruiken of initiatieven hiervoor.
Verder: Kijk even naar inentingen (die worden aangeraden) en neem wel deet en diarree spullen mee (wij hadden allebei last van onze buik, wss door het water, maar we zijn dan ook niet erg voorzichtig geweest). Ook zijn er veeeel verkopers op straat en ze zijn super opdringerig. Wel allemaal vriendelijk hoor, maar soms vond ik dit wel best irritant. Oja, qua locatie zou ik wel proberen een vd hotels te boeken die bij dat stadje in de buurt zitten. De andere hotels vond ik best afgelegen en hoewel taxi’s echt super goedkoop zijn vond ik het heel fijn om gewoon overal heen te lopen.

Wij hadden zelf al onze casa’s via airbnb geboekt dus als je deze wilt weten moet je maar een berichtje sturen!