Reizen / Vakantie

Dit is mn inpaklijst voor 2 maanden Zuid-Amerika. Ben ik iets vergeten?

Is iemand ooit met 2 vrouwen in Marrakech geweest? Wil binnenkort 4 dagen met m’n zus samen gaan. Uiteraard netjes kleden dan etc. Wij hebben er vertrouwen ik dat het gewoon moet kunnen, maar vooral de mannen in onze omgeving lijken het ineens uit ons hoofd te willen praten? Iemand ervaring?

Ik ben er in mijn eentje geweest, nul problemen gehad. Verkopers kunnen wat opdringerig zijn, maar dat is om je wat aan te smeren, niet om je wat aan te doen.
Geniet ervan, supermooie stad! Zou zeker een uitstapje naar het Atlasgebergte doen als je de kans krijgt, en ik vond de Jardin Majorelle ook echt een aanrader.

Goed om te horen! Zus en ik zijn beide niet snel bang en zouden ons juist echt netjes kleden etc. Om niks uit te lokken, maar ook omdat we die cultuur gewoon respecteren. Denk ook dat we gewoon lekker gaan boeken! En oppassen moet je sowieso overal.

Ik ben vijf jaar geleden geweest en toen liep ik ook vaak alleen met mijn zus en dat ging prima. Er komen steeds meer toeristen dus ik denk wel dat ze het gewend zijn inmiddels. Je hebt alleen nog veel mensen die ‘Shakira!!!’ roepen, ook als je niet op Shakira lijkt maar toevallig blond haar hebt :’) maar dat is alleen maar grappig natuurlijk.

Vorig jaar zag ik ook genoeg meisjes met te korte broekjes en rokjes, wat ik echt respectloos vind, maar het ‘kan’ dus blijkbaar wel?

Moet zeker goedkomen hoor! Inderdaad alleen opdringerige verkopers maar goed die heb je ook in Albufeira of Barcelona.
Heb wel echt veel Europese meiden gezien die in shorts en hemdjes door de souks heen liepen en daar werd enkel verbaasd naar gekeken (omdat dat best onbeleefd is) maar ook zij waren voor zover ik verder kon zien ook gewoon prima veilig.

Veel plezier!!

Hahah heerlijk. Zulke dingen kan ik wel om lachen! Denk dat we er gewoon voor gaan. Komt vast wel goed.

Mocht iemand nog tips hebben, altijd welkom!

Wij zijn ook aan het kijken richting die kant! Heb je al iets op het oog?

Net een vrij goedkoop ticket naar Bangkok op de kop weten te tikken. Ga pas in november maar zo lekker dat het nu al geboekt is. Voelt ineens ook best dichtbij!

Lees wel vaker dit soort dingen maar is echt zwaar overdreven, je kan gewoon prima ook met blote benen en armen rondlopen als vrouwen alleen

Is niet perse respectloos, zijn ook genoeg marrokaanse meiden met korte broekjes. Niet het hele land is streng gelovig

In Marrakech zeker wel is vooral een groot toeristenparadijs. In andere gebieden niet perse. Zorg wel dat je niet verdwaalt en laat je dan niet chanteren door jongemannen die je de weg zullen wijzen maar enkel geld eisen (is mij helaas wel overkomen door onnozele vrienden) Wees je er ook van bewust dat er veel oplichters rondlopen, ook leuke!

Wij zijn in november in Marokko geweest, je moet er van tevoren gewoon een beetje vanuit gaan dat je een aantal keer opgelicht gaat worden, en dan moet je maar hopen dat het voor niet teveel geld is. Taxi’s waarvoor je 3x teveel betaalt, aankopen in winkels die om de hoek ineens de helft goedkoper zijn, mensen die je de weg wijzen en dan geld eisen, etc.
Ik heb me nergens echt onveilig gevoeld, maar ik was met m’n vriend en het was geen hoogseizoen, dus overal wat minder druk, dat scheelde denk ik wel.

Weet iemand leuke surf houses (of gewone guest houses) in Taghazout, Marokko? Wil een weekje gaan surfen met m’n vriend en zoek nog een leuke verblijfsplaats.

Ik wil al jaren een citytripje alleen doen, 2 nachtjes. Maar wat is een leuke, goedkope en veilige stad om dat te doen? :slight_smile:

Berlijn, Praag, Budapest

Oh dat oplichten is op een gegeven moment ook gewoon grappig. Het is ook nooit veel geld, in Nederland zou je voor zoiets meer betalen, dus het is niet alsof je arm naar huis gaat. Maar wel stom voor de mensen die eerlijk zijn en minder verdienen daardoor.
Ik was een keer aan het onderhandelen met een man en uiteindelijk hadden we een prijs afgesproken. Hij moest alleen nog even wisselgeld halen (ook zoiets, dan lopen ze weg zonder iets te zeggen). Gaf hij natuurlijk te weinig terug. Ik bleef voet bij stuk houden en kreeg het alsnog. Zo sneaky :’)

Hamburg! Niet te groot maar daardoor juist leuk voor 2 nachten.

Goed lijstje, ik zou er alleen nog pleisters en jodium aan toevoegen

Mijn vriend heeft me een weekend weg gegeven en ik mag kiezen waar naar toe. Eerst zouden we misschien surprise me doen maar nu hoor ik hem daar niet meer over. Hij wil snel weten waar we heen gaan. Heeft iemand een stad waarvan je zegt: wo, nooit verwacht maar zo onwijs leuk! Ik wil echt wel gevarieerde dingen doen dat weekend dus van een museum tot een leuke lokale markt en gezellig een drankje doen s avonds.
We wonen in Alkmaar en werk(t)en in Amsterdam dus die vallen af wat mij betreft. Breda en Den Haag vallen ook af want daar heb ik beiden 5 jaar gewoond