Reizen / Vakantie (Deel 1)

Japan is heel ingericht op mensen die alleen zijn. Heel veel eettentjes hebben super kleine tafeltjes. Wij zaten 4 nachten in een hostel in Japan en kwamen zelfs Nederlands tegen in het hostel!

China zou ik zelf ook niet alleen doen maar dat komt door de viezigheid en cultuur daar

1 like

Heb je hier nog leuke tips voor?

Vooral heel veel wandelen. En kaiserschmarrn eten :drooling_face:

Het is lang geleden dat ik er was, maar heb er warme herinneringen aan. Kan me iig de grossglockner gletscher nog goed herinneren, dat was een hele mooie wandeling. Sowieso heel veel mooie bergwandelingen daar, van die Sound of Music alpenweides enzo.

Wij gaan eind juni! Ik denk dat wij sowieso wel de etna gaan beklimmen. En dit heb ik ook gevonden:
-Zingaro Nature Reserve
-Cavagrande
-Krijtrotsen

1 like

Sowieso bezoekje aan Etna brengen! Wij hebben dit via de noordelijke zijde met een gids gedaan en dit was echt super interessant. En een afdaling in de cavagrande del cassibile kloof, prachtig daar!

1 like

Wat is een leuke niet al te dure stad (Nederland of buitenland met vliegen) om met je vriend heen te gaan? We zijn binnenkort een x aantal jaar samen

Thanks, sla ik op! We zijn vooral van plan lekker veel te wandelen ja.

En kaiserschmarrn kende ik niet, maar ga ik sowieso proberen!

1 like

hé dat hotel zat ik half april ook! het kabelbaantje vond ik echt leuk haha. ik vond t met een taxi prima te doen naar het centrum! je betaalt als je in een goede taxi zit echt maar iets van 4eu pp. verder weinig tips want ik ben er maar heel kort geweest helaas.

1 like

oostenrijk! las dat kĂ€rnten hier aangeraden werd maar ook vorarlberg is heel mooi :heart_eyes: je hebt de prachtige bergen om je heen maar je staat ook met een uurtje in bregenz aan de bodensee. daar kan je als je een dagje geen bergen wil heerlijk rondwandelen en ook met een rondvaart over de bodensee naar lindau in duitsland, ook een hele mooie stad. oja en als je naar een bepaalde regio gaat in vorarlberg, krijg je als je meer dan 3 overnachtingen boekt een speciale kaart waarmee je gratis met de liften/gondels mag en in bijna alle zwembaden gratis mag zwemmen Ă©n gratis met de bus mag. mocht je nog meer info willen, stuur me gerust in pb! dit was mijn spreekbeurt, groetjes van een FF’er in Oostenrijk

3 likes

Ga asjeblieft een milkshake halen bij cafe designum ( aan de kant van de grote berg/kathedraal). Ja het zijn alle stappen waard die je naar boven moet afleggen. De beste die ik ooit heb gehad, vers en heerlak! <3 ook de taarten mogen er zijn. En er is airco. En de eigenaresse is echt lief.

1 like

Valencia <3

We gaan nu voor Slovenië, maar jouw tips klinken ook goed. Wie weet de volgende keer, dan pb ik je :slight_smile:

1 like

Toevallig! Was het met ov niet goed te doen of was taxi gewoon makkelijker?

Bedankt alvast voor de tips allemaal!

Hier zat ik zelf ook echt aan te denken dus dit moet hem gewoon worden!

1 like

Iemand tips voor een leuke (zonnige) bestemming in juni om alleen naar toe te gaan? Ik vind steden leuk, maar vind het ook wel lekker om een dagje naar het strand te kunnen

Geen antwoord maar even een fellow ‘friet/patat’ lid welkom heten :fries:

7 likes

Porto of Valencia!

@Mimi het restaurant dat ik bedoelde was Limoni! Echt een aanrader

1 like

Porto zat ik ook aan te denken. Heb je toevallig ook nog leuke tips?

Ik was er vrij kort, iets meer dan twee dagen. Tips die ik voor mezelf had opgeschreven:

  • dwalen op de kade in Rebeira langs de Douro rivier;

  • oversteken over de Dom LuĂ­s I-brug (je kunt ook naar de oever van de rivier onder de brug voor mooie foto’s en met een kabeltram weer omhoog);

  • een heel mooi uitzicht schijn je te hebben vanaf CafĂ© Majestic (Rua Santa Catarina, 112);

  • naar het SaĂ” Bento treinstation voor de mooie azujelos;

  • een fietstour met Bajabikes (afhankelijk van het weer);

  • naar het strand met bus 500 of de tram. Stap in bij halte Rue nova da Alfandega, dan is er gegarandeerd zitplek aan boord;

  • bazaar bezoeken aan de Cais das Pedras;

  • Livraria Lello boekwinkel (inspiratie J.K. Rowling voor Harry Potter)

  • Eten bij restaurant Bacalhal, daar had ik dit gerecht- hemels, een soort risotto
    ARROZ DE LÍNGUAS E LASCAS DE BACALHAU, COM CAMARÃO, COENTROS E LIMÃO
    Rice with Cod tongues and shards with shrimp, coriander and lemon ;

  • Oporto Serviced Apartments – 1858, voor een goed ontbijt-menu (Rua de Cedofeita 379);

  • Porto Cathedral bekijken maar het klooster er naast echt bezoeken, dat schijnt meer de moeite waard te zijn;

  • een street art tour boeken bij With Locals (14 euro pp voor twee uur privĂ©tour)

  • Uiteraard port drinken bij Ă©Ă©n van de porthuizen langs de rivier

Op zondag is alles dicht daar, althans dat was in februari zo dus gingen we die dag naar het strand.O ja en ontbijten moet je doen bij Zenith!

1 like