Restaurant tip topic

In leiden is catootje aan de markt mijn favoriet!
Je hebt er een sharing diner met hapjes vooraf, en dan tajines. Echt super lekker. En ook veel vega :slight_smile:

1 like

Dit is nu al een van mijn favoriete topics <3

1 like

Leuk!

Voor Amsterdam -
Golden Brown Bar : beste pad Thai van de stad. Ik heb er veeeeeel geprobeerd. Niet te duur en gezellig zitten. In oud west.

Als je een keer all out wil gaan the White Room. Michelin sterren restaurant in hotel Krasnapolsky. Compleet mindblowing. Heb komkommer op 7 verschillende manieren gegeten EN IK HOU NIET EENS VAN KOMKOMMER!

Daarnaast ben ik het helemaal eens met de Japanner en G’s!

1 like

thanks!
Ja normaal ben ik ook meer van het ik kijk rond en zie waar we belanden, maar aangezien we met een groep van 7 zijn denk ik dat het misschien wel handig is om al te reserveren voor het avondeten.

hehe toch bedankt, het zag er in elk geval lekker uit dus misschien een ideetje voor de lunch. Ik weet ook niet of het heel haalbaar is want ik merk dat veel informele eetplekken geen reserveringen nemen

Tips voor Amsterdam Noord? Ben niet echt op zoek naar een restaurant om heel uitgebreid te eten. Eerder een goede Italiaan of iets waar je gewoon een hoofdgerecht kan eten. Niet iets voor 5 uur lang tafelen dus.

En woensdag open. Ik wilde graag naar Coba Taqueria maar die is dus woensdag gesloten

Café modern, goudfazant, hangar, skatecafe

2 likes

Weet iemand een leuk restaurant in Den Bosch?
Ik lust alles, maar eet geen vlees. Wil graag iemand verrassen met een etentje :wink:

Ben er 1,5 (?) jaar geleden weekendje geweest en wilde toen graag naar Lux, maar was helaas geen plek. Zijn toen naar Le Vin X gegaan.

En dat was lekker?

In Leiden is het lekker vertoeven bij City Hall (Italiaans). Ik vind de hoofd- en nagerechten niet zo heel bijzonder maar de voorgerechten/hapjes zijn echt top. Mozzarellakroketjes, risottoballetjes, kipdrumsticks en dan een glas wijn erbij, klaar. Ze hebben ook speciale kortingsavonden als je voor een bepaalde tijd komt eten.

Rijsel inderdaad in Amsterdam, ik vind het best eng om naar een restaurant te gaan waarvan het menu niet online staat maar ik was er 90 % zeker van dat er wel kip zou zijn. Ik voelde me zo in de watten gelegd daar. Brood kreeg je erbij en een voorafje om te proeven, werd niet extra voor gerekend. Alleen de wijnen zijn vrij prijzig en ik zag echt mensen om me heen fles na fles bestellen.

1 like

Nijmegen
Restaurant Odessa: lokaal, biologisch en ambachtelijk eten, geen ‘standaard’ gerechten. Eenvoudig maar lekker, en vega(n)friendly. Hele gezellige, huiskamerachtige sfeer en vriendelijk personeel. Heerlijk gegeten.

Amsterdam
Petit-restaurant De Rozenboom: Klein en knus, heel gezellig. Gaan we altijd even zitten als we in Amsterdam zijn, en hoewel dat hooguit eens per jaar is eigenlijk kent het vaste personeel ons nog steeds. Heerlijk eten, zowel voor lunch als avondeten.

Kijkduin
Bar-bistro Altro: Lekker eten, vriendelijk personeel, altijd gezellig daar. Onze vaste plek als we naar het strand gaan.

1 like

Utrecht
WT Urban Kitchen
Restaurant op de watertoren.
Fico
Van dezelfde eigenaar een Italiaans restaurant.

Bij beide heel lekker gegeten, maar wel in een iets hogere prijsklasse.

Pret a porter
Klein restaurant waar je driegangen kunt eten.

Little V, Catch en Encore by Simonis.

Dekxels, South of Houston, Tommy’s by Janssen.
En de tips van @2701 ook zeker!

1 like

Amsterdam
’t Houtskooltje in Noord, superlekker en niet duur Mediterraans/Arabische invloeden restaurant.
Taytu bij de Wibautstraat, super lekker Ethiopisch injera eten. Niet duur en je krijgt een enorme hoeveelheid. Bediening is tot nu toe steeds maar een meisje geweest, maar ze deed het wel goed en het deed het restaurant verder niet ten nadele

Hoorn
De Tuynkamer voor lunch heel lekker!
Sweet Dreams lekker Mexicaans eten! Vooral de platters (vlees of vega) zijn heel lekker
Tabasco Nero lekker tapas eten, ik vind het lekkerder dan een keten als La Cubanita (die ook in Hoorn zit, overigens)

1 like

Jaaa, De Golden Brown Bar is een aanrader. Als ik binnenkort weer in de buurt ben ga ik er zeker weer heen.

Voor een snel hapje vind ik LittleV idd leuk (ze werken met shifts dus echt relaxed is het niet als je de vroege shift neemt). Pastanini voor Italiaans eten & Set Genki Tei als Japans restaurant, met veel meer opties dan sushi. De Japanse tafels waar je op de grond zit zijn grappig om te proberen. Oni (sushi) vond ik heerlijk, maar duur en het restaurant zelf kan gezelliger.

Ik ben zelf nog op zoek naar een goede pizzeria in Den Haag. Pastanini is voor mij behoorlijk ver. Binnenkort gaan we Vincenzos proberen.

Den Haag
Dekxels: leuk knus restaurant met shared dining, het is asian fusion en het eten is erg lekker en dus allemaal wat kleinere porties. Volgens mij € 35 voor 3 gangen + dessert.
Follia: Italiaan op de Denneweg. Het eten is fantastisch, typisch Italiaans. Neem vooral de antipasti platter als voorgerecht, maar waarschuwing, hij is zo enorm dat je daarna eigenlijk al vol zit.
Palmette: Zit op Plaats, volgens mij Franse keuken. Je kan er een 3, 4 of 5 gangen verrassingsmenu nemen of gewoon a la carte kiezen. Goede, wat verfijndere gerechten met bijpassende wijnen. De sommelier is een superlieve wat oudere man die echt leuk zijn verhaal vertelt.
Milu: Volgens mij van dezelfde eigenaar als Dekxels, en ook een beetje hetzelfde concept van wat kleinere gerechtjes. Erg leuk ook!
Momiji Ramen: niet fancy, maar bijvoorbeeld ideaal als je daarna naar de film gaat. Ze serveren ramen, grote kommen Japanse noodlesoup, met daarbij bijvoorbeeld dumplings. Kost geen reet, vult als een malle.

Vrienden van mij zijn verder fan van Grapes & Olives, Tapisco, Teds en Little V.

1 like

Vincenzos vind ik heerlijk! Ben er nu 2x geweest, beide keren een goede pizza

2 likes