Den Haag
Dekxels: leuk knus restaurant met shared dining, het is asian fusion en het eten is erg lekker en dus allemaal wat kleinere porties. Volgens mij € 35 voor 3 gangen + dessert.
Follia: Italiaan op de Denneweg. Het eten is fantastisch, typisch Italiaans. Neem vooral de antipasti platter als voorgerecht, maar waarschuwing, hij is zo enorm dat je daarna eigenlijk al vol zit.
Palmette: Zit op Plaats, volgens mij Franse keuken. Je kan er een 3, 4 of 5 gangen verrassingsmenu nemen of gewoon a la carte kiezen. Goede, wat verfijndere gerechten met bijpassende wijnen. De sommelier is een superlieve wat oudere man die echt leuk zijn verhaal vertelt.
Milu: Volgens mij van dezelfde eigenaar als Dekxels, en ook een beetje hetzelfde concept van wat kleinere gerechtjes. Erg leuk ook!
Momiji Ramen: niet fancy, maar bijvoorbeeld ideaal als je daarna naar de film gaat. Ze serveren ramen, grote kommen Japanse noodlesoup, met daarbij bijvoorbeeld dumplings. Kost geen reet, vult als een malle.
Vrienden van mij zijn verder fan van Grapes & Olives, Tapisco, Teds en Little V.