Spelletjestopic (incl. reviews)

Weten jullie nog een leuk spel van max. 15 euro? Liefst iets met tactiek en interactie en niet al te veel geluk. Boonanza, Koehandel, Love Letter, Weerwolven, Codenames, De Mol en Machiavelli vallen af.

Maakt niet zoveel uit, voor 2 is prima, voor meer ook. Maar liever niet zo’n massaal groepsspel als Weerwolven.

1 like

Regenwormen, take5, Catan kaartspel, Catan dobbelspel, saboteur(her duel), beverbende, skip-bo, uno, exploding kittens.

1 like

Zo he he, bedankt voor degene die me heeft doorverwezen.

Leuke tips!

Zit te denken om voor kerst Secret Hitler, Ticket to ride, saboteur, code names, ligretto, exploding kittens of unstable unicorns ofzo te vragen.

Of iets als Party & co. Ga even wat filmpjes kijken n.a.v. jullie tips.

2 likes

Ja ik vind Sushi Go ook een aanrader! Fungi is ook een leuk spel vind ik, dat is voor twee personen ook.

1 like

Jaa deze!!!

O en np :kissing_heart:

1 like

Bij Kruidvat hebben ze allemaal 999 games voor 5 euro. Nu heb ik saboteur het duel meegenomen en gisteren voor het eerst gespeeld. Nu vroeg ik me af hoe het zit met die actie kaarten. Mag je dan 1 beurt niet of mag je net zo lang niet totdat je de kaart kan opheffen?

Ik geloof dat het net zo lang is tot je de kaart kunt opheffen inderdaad.

1 like

Ik heb voor mijn verjaardag het spel iknow gekregen. Echt een super leuk quizspel! Je kan aanwijzingen krijgen en gokken of anderen de vraag goed of fout beantwoorden. Aanrader!

Ik wilde al heel lang Ticket To Ride kopen, maar deed het steeds niet. Gisteren dan toch meegenomen! De Europa versie, ik wilde eigenlijk Nordic Countries, maar die komt wel een andere keer als ik het eens gespeeld heb en het leuk vind.

1 like

Voor de mensen met Cards Against Humanity: Welke versie hebben jullie?

Ik heb dit eerder ook wel online gespeeld en wil het fysieke spel ook hebben, maar er zijn echt veel varianten haha.

Recent heel leuk spel ontdekt (alleen weinig in Nederland te koop):

  • Cryptid

Andere leuke spellen (ook voor veel spelers)

  • Set
  • Code names
  • Weerwolven
  • Take 5
  • Exploding/Imploding kittens
  • Saboteur

All time favourits:

  • Catan
  • Risk
  • Rummikub
  • Carcassone
  • Machiavelli
1 like

Zou voor de internationale basis-versie gaan! De US versie kan je gratis downloaden en printen, daarmee speelde ik voorheen maar die is echt meer georiënteerd op de US. De uitbreidingen heb ik nog niet gespeeld, had nml mijn eigen kaartjes “ontworpen” en bij mijn geprinte setje gedaan voor variatie.

1 like

Ik heb gisteren met vrienden dit spel gespeeld en ik vond het verrassend leuk om te doen!

1 like

Is deze ook leuk met zn tweeen? Een vriend van ons heeft hem ook maar die had het alleen met meerdere mensen gespeeld.
———————

Ik heb sushi go! ontdekt. Vind het echt mega leuk en simpel om te doen.

1 like

Sushi go! Is echt leuk!
Moet maar weer eens een spelavondje doen :smile:

1 like

Iemand al carcassonne safari gespeeld?

Ik heb het nog maar één keertje gespeeld en dat was ook met z’n vieren. Ik weet niet of het ook mogelijk is om het met z’n tweeen te spelen, omdat je in teams werkt.

1 like

Oh sorry ik zie nu dat ik verkeerd heb gelezen. Ik las ‘met m’n vriend gespeeld’ in plaats van vrienden. Vandaar dat ik het vroeg haha. Ik zie wel op het doosje staan 2 spelers. Maar zoals ik het van die vriend hoorde is het ook meer een spel voor meerdere personen. Ik ga het nog verder uitzoeken haha.

1 like

Voor de geïnteresseerden, er is vandaag 30% korting op gezelschapsspellen bij bol.com (dagdeal).

1 like