Rijlessen

Nou ik heb natuurlijk rijles gehad bij de nieuwe rijschool, was hardstikke leuk. Afgelopen donderdag had hij de rijles gecanceld via een appje omdat hij ziek was. Toen een nieuwe datum afgesproken, en toen kwam hij niet opdagen want hij was het vergeten. Zit ook echt niet mee. Ik geef het nog een kans, en anders vraag ik om een ander.

Ik heb dus echt een beetje het idee dat ik op een dood punt beland ben. Heb echt al wel veel lessen gehad, 54 lessen van 50 min. Wel verspreid over ruim 1,5 jaar dus veel tussenpozen gehad. De eerste 15 lessen kwam ik moeilijk op gang door angst/zenuwen. Die kreeg ik langzaam maar zeker steeds meer onder controle. Het besturen van de auto zelf gaat nu echt bijna perfect, dat is geen probleem meer.
Maar iedere les zijn er wel weer wat dingen die fout gaan of niet lukken en het is ook elke keer wat anders, heel frustrerend. Krijg echt het idee dat ik de laatste 10 lessen geen meter opgeschoven ben. En ik heb er al zoveel gehad dus ik wil nu gewoon echt wel een keertje klaar zijn.

1 keer per week ongeveer

@monkeyslut @Nidorina Zou ik zelf wel tijd voor hebben maar les bij een particulier met overvolle agenda die daar helaas geen ruimte voor heeft… en om nu nog te switchen van rijschool zie ik eigenlijk ook niet zitten want de instructeur zelf is wel heel fijn.

En thanks @Luzarl die deed me wel echt goed :blush:

1 like

Ik heb over 3 weken een dagcursus theorie + examen. Als ik dat examen haal ga ik beginnen met praktijk lessen. Ik vind het idee dat ik een auto ga besturen echt doodeng. Ik heb 4 jaar geleden zo’n gratis proefles gehad en toen had ik moeite met sturen, dus ik ben benieuwd hoe dat nu gaat.

Ja klopt! Ik heb eind oktober m’n examen voor AVB, heb er de ene keer wel vertrouwen in en de andere keer niet…

Ben gisteren wel voor de 2e keer de weg op geweest en dat gaat me echt prima af vind ik. In de zin van ik weet aardig wat ik moet doen en veroorzaak geen gevaarlijke situaties. Op het eind ook gewoon op een 2 baans 80 weg gereden waarbij ik me prima voelde. Ik vind dat ik de motor behoorlijk beheers, nu hopen dat het uit het examen blijkt haha.

Wat heb je de eerste les gedaan?

Oh spannend! Hoeveel lessen heb je nu gehad?

Ik heb morgen de tweede les, vind het maar raar om steeds zo te moeten nadenken over je handelingen. In de auto gaat dat zo automatisch! De eerste les was vooral wennen aan de motor, basisdingen als hoe stap je op en hoe moet je zitten, beetje rondjes rijden op een parkeerterrein, schakelen en remmen. Morgen als het goed is slalommen! Het sturen vind ik ook nog onwennig, dus hopen dat dat er steeds beter in gaat komen

@ezw heel veel succes!

1 like

Succes!!! Zet m op!

1 like

Het is natuurlijk beter van wel, maar ik had ook zo’n 4 jaar amper gereden totdat ik mijn eigen auto had. En amper is echt op 1 hand te tellen. En bij mij is ook alles goed gekomen!

1 like

Succes @ezw!

1 like

Ik bedenk me nu elke les nog wel eens hoe gek het is dat ik die dingen gewoon ben gaan kunnen terwijl ik eerst, met het puntje van m’n tong uit m’n mond, op rotondes af kwam rijden en het gevoel had alsof ik ogen en armen te kort kwam. Ik vond leren schakelen heel frustrerend, heb genoeg gemopperd of hij me niet in een automaat wilde zettten. Volgens mij had me dat minimaal 10 uur les bespaard. Er komt meteen weer een hele hoop extra op je af met het schakelen er bij, je mag de tijd best nemen en het mag ook duizend keer fout gaan.

1 like

Woehoeee!!!

1 like

Ik heb bijna 3 maanden niet gereden. Eerst was mijn instructeur op vakantie, toen ik zelf. Vanavond moet ik weer voor het eerst en ik zit er weer zo tegen op. Ik denk er wel eens aan om gewoon te stoppen, maar dat vind ik ook zonde van mijn geld. Ik heb alleen niet het idee dat ik het ooit kan halen, of dat er ook maar een beetje voortgang in zit.

Gefeliciteerd! :tada::blush:

1 like

Een slechte generale is een goede opvoering toch? Volgende week vrijdag aan de beurt en zat opeens te kutten met de versnelling.

Ik schrijf ook mee :slight_smile:
Ben sinds oktober aan het lessen, heb elke week 1 uur les en heb in totaal ongeveer 40 lessen gehad. Maakte in het begin weinig progressie omdat ik erg onzeker was en na een (dom) foutje ook heel snel gefrustreerd raakte, wat de rest van de rijles weer beinvloedde. Maar de laatste tijd gaat het echt veel beter en maak ik echt progressie. Had gisteren rijles en mijn instructeur zei dat wanneer ik de volgende twee lessen ook dit niveau haalde, we de TTT en het examen konden gaan aanvragen. Hopelijk heb ik mijn rijbewijs binnenkort dus daadwerkelijk!

3 likes

Ugh zo nerveus voor vrijdag :(((

Jep! Bij m’n tussentijdse werd ook gezegd dat ik goed reed, maar ugh, vind beoordeeld worden altijd zo lastig.

Alvast veel succes voor morgen! Voor mij hielp het echt om heel erg te bedenken dat je gewoon even een rondje gaat rijden van een half uur en niks anders dan normaal. Je hoeft niet perfect te rijden als je maar veilig rijd en goed kijkt. Je kan het!

3 likes

Heel veel succes morgen @Anna88!
Ik had vandaag weer rijles, ging best wel goed. Maakte wel wat foutjes, maar wist die volgens mijn instructeur elke keer goed op te lossen. Hij vond me ook steeds zekerder gaan rijden, dus dat was wel fijn om te horen :slight_smile:

1 like