Rijlessen

Ik ben gisteren voor de tweede keer gezakt, puur omdat ik te twijfelachtig reed… Op de een of andere manier rijd ik tijdens het examen 10x slechter dan tijdens de lessen en ik heb geen idee wat ik daar aan kan doen. Ik heb al een faalangst examen gehad en neem propanol (kalmerende tabletten) in, maar letterlijk niks helpt. En mijn rijinstructeur weet ook niet zo goed hoe hij mij nog kan helpen omdat ik tijdens de rijlessen wel prima rijd en hij bijna niks meer heeft aan te merken op mijn rijstijl. Ik had na afloop van het examen nog aan mijn examinator gevraagd waar ik op moest oefenen en ze zei: het enige wat jij moet doen is die knop bij jezelf omzetten.

Echt zoooo lastig :cry: Iemand die hier goede tips voor heeft?

1 like

Super goed gedaan!! En @Andreya ook :smiley:

3 likes

Dankjewel voor je reactie! :smiley: Ja, mijn instructeur heeft me al één keer met een vriend (tevens instructreur) van hem laten rijden maar dat heeft niet echt geholpen. Wellicht is het wel een idee om vaker met onbekende mensen te rijden, ik ga het voorstellen aan mijn instructeur!

Dankjewel :two_hearts::two_hearts:

Ah wat balen!! Ik heb helaas geen tips voor je, want ik heb dit zelf ook :cry: morgen mijn derde faalangstexamen… ik dwaal heel snel af in mijn hoofd waardoor ik me niet goed focus en stomme foutjes maak en hierdoor word ik heel onzeker en onrustig tijdens het rijden

Heel veel succes, je kan het!!!

1 like

Veel succes! :heart:

1 like

Succes!

1 like

Succes!

1 like

Bedankt allemaal!! Ik heb het eindelijk gehaald :biggrin: :biggrin:

17 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Congrats! :partying_face::blush:

1 like

Wat fijn! Gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Super goed! Gefeliciteerd!!
Hoe heb je die faalangst weten te overwinnen??

Heb gevraagd voor een herexamen en waarschijnlijk is de eerste mogelijkheid pas einde 2019/net na oud en nieuw. Misschien dat er tussendoor een plekje vrijkomt, daar hoop ik op. Nu vroeg ik me af; is het overal zo lang wachten of is alleen CBR Amsterdam zo druk? :joy:

Oh jeetje dat is lang! Je kunt ook uitwijken naar Zaandam of een andere locatie volgens mij, maar bekend zijn met het examengebied is wel fijn natuurlijk. Was daar ook bang voor als ik zou zakken, m’n instructeur ging ook nog eens 1,5 maand op reis vanaf november.

1 like

Wow wat lang :scream:. Ik moest de laatste 2x één maand wachten. Wel in een dorpje in Brabant dus dat zal wel schelen maar echt een mega groot verschil.

1 like

Dankje! Ik vind dat heel lastig te zeggen. Het scheelde echt dat het de derde keer was waardoor de spanning een stuk minder aanwezig was. Desondanks was ik wel echt zenuwachtig en had ik zelf echt geen idee hoe het ging. Dus concrete tips heb ik helaas niet :frowning:

1 like

Super goed! Ik vind parkeren nu ook echt het lastigste. Heb de auto wel al helemaal onder controle en vind auto rijden echt leuk. Maar kan nu al druk maken over dat ik vanavond bij mijn vader iets moet gaan ophalen en daar hele krappe parkeerplaatsen zijn maar meestal maar 1 plekje over is of zo. Ach ja daar leren we het wel van!

1 like

Ja dat is het een beetje, blijf liever in mijn ‘eigen gebied’ dat ik goed ken.

Edit: Ze hadden nog een plekje vrij volgende maand! :sunglasses: