Rijlessen

Komt de volgende keer helemaal goed als het nu alleen kleine dingetjes waren. En echt niks om je voor te schamen. Er zijn wel mensen die vaker op zijn geweest (ik) of ook 4x. Zeker niet stoppen! Dat heb ik toen wel gedaan na drie keer zakken en echt mega spijt van achteraf. Als ik toen meteen door was gegaan had ik bijna 5 jaar eerder mijn rijbewijs gehad.

3 likes

Lief, dank je! :heartpulse: Heb net gelijk geld overgemaakt, op naar de nieuwe :+1:

2 likes

Niet schamen hoor! Bij sommige mensen verloopt het nou eenmaal minder soepel dan anderen. Ik ben ook 2x gezakt en heb een pauze genomen voor stage, nu moet ik weer opnieuw beginnen maar zie er ook weer tegenop omdat ik bang ben te zakken. Maar het zou echt zonde zijn om na zoveel moeite te stoppen.

Het is ook inderdaad jammer als je op kleine dingen zakt, maar het betekent wel dat je niet veel meer hebt om te verbeteren voor je volgende examen! Wel fijn dat je een lieve examinator had trouwens, ik merkte echt een wereld van verschil tussen de eerste (stomme norse man) en de tweede (lieve vrouw).

1 like

Bedoel je met BNOR, faalangstexamen? Niet voor schamen joh! Dat had ik de eerste keer al gekozen
 omdat ik echt enorme angstaanvallen had en alleen maar moest janken als ik al aan examen dacht. Het heeft mij iig goed geholpen. De examinator die ik had heeft me goed kunnen kalmeren toen ik alweer aan ‘t janken was. Ze zijn echt getraind om je op je gemak te stellen, en hopelijk rijd je dan een toprit! Succes alvast!

Edit: ah ik lees dat Bnor examen is als je 4x gezakt bent
 naja, ook niks mee toch? En ik las dat ze er dan ook meer aan doen om je op je gemak te stellen, dus alleen maar beter!

1 like

@NInja @Croky dankjulliewel! Ik hoop het, mocht vandaag even een ‘sad’ dagje hebben van mezelf en morgen weer met volle moed erin :joy:

Edit: Oh en mijn volgende examen is pas over twee maanden :scream:

Ah, hoef je je helemaal niet voor te schamen hoor! Zijn inderdaad wel meerdere mensen die er meer dan 4x over doen, dat is echt niet erg! En gewoon lekker doorgaan, je kan het!!!

1 like

Heb mn examen gepland staan! Woensdag de 12de, om half twaalf.

Ben best tevreden met mijn tijd, meestal is het dan wel rustig.

5 likes

Ik ben ook vier keer gezakt en uiteindelijk met de BNOR geslaagd! Vond het een veel prettiger examen, ondanks dat ik daarvoor nog een faalangstexamen had gedaan. Wat een tranen heb ik gelaten voor dat pasje, niet normaal. Uiteindelijk switchte ik van instructuer en dat maakte al het verschil. Was ook gelijk de eerste keer met hem geslaagd. Als je je rijbewijs eenmaal hebt, vergeet je echt alle ellende daarvoor.

Aan de rest: heel veel succes met jullie rijlessen! En tip: als je je elke keer slecht voelt na je rijles, overweeg dan om te switchen van instructeur. Een goede instructeur zou je ook vertrouwen moeten geven, ook al maak je soms domme foutjes. Bij m’n latere instructeur heb ik echt het vertrouwen gekregen dat ik miste, dat was echt zo belangrijk

1 like

@Filia @Meja Lief! Heb gisteren ook een paar verhalen gehoord van collega’s, was fijn om te horen dat ik niet de enige was. Ik kan ook niet wachten totdat ik het pasje heb, ga sowieso huilen :sob:

1 like

Wat fijn dat je zo’n aardige instructeur hebt! Ik heb er ook een tijdje doorheen gezeten toen het allemaal veels te veel was, ik kon nog niet goed schakelen en ik moest op zoveel manieren kijken en alles tegelijk lukte gewoon niet. Zit je toevallig ook op zo’n punt dat er veel nieuwe dingen bij komen?

Bij mij is het wel beter geworden toen schakelen uiteindelijk helemaal vanzelf ging. Dat was vooral een kwestie van rijden eigenlijk.
Ik hoop dat je je niet teveel aantrekt van het commentaar van je moeder, wellicht gaat het langer duren dan gemiddeld maar uiteindelijk kan iedereen autorijden!

1 like

Ik begin morgen weer met rijden voor het eerst in een half jaar en zie er zooo tegenop, ben echt bang dat ik super slecht ga rijden omdat het zo lang geleden is.

Heb wel een andere instructeur nu omdat die ik eerst had is gopereerd. Vind het wel sneu voor hem maar ben ook wel blij dat ik kan kijken hoe deze andere is

1 like

Dankjewel! :heart: Ik denk dat het achteraf ook wel mee gaat vallen maar nu is het nog eng haha

1 like

Haha wow, intense vrouw. Door oranje rijden mag hoor
 naja, zeikerds heb je overal helaas.

Ik en mn vriend moeten altijd erg lachen (van herkenning) als we achter of naast een lesauto rijden. Niet lachen omdat ze leerling zijn hoor. Maar als je lest moet je altijd die hele kijk-volgorde uitvoeren en dat duurt soms echt lang. Dus stel je moet van baan wisselen dan moet je eerst heel goed kijken. Er reed een lesauto links op een 3 baans weg. Wij reden rechts. De lesauto knipperde en schoof naar de middenbaan. We hadden al door dat hij ook naar rechts ging want dat is een bekende afslag voor het cbr. We zeiden hardop “Ga dan naar rechts
” Maar hij ging maar niet en bleef in het midden rijden. Toen ineens ging hij wel naar rechts.
Toen zei ik “oh hij moet natuurlijk eerst al die 100 kijk bewegingen afgaan voor hij mag, dus dat duurt ff” :grimacing:
Klinkt niet echt grappig zo maar dat was het wel omdat je echt zo herkent van hoe je zelf les had en ook een eeuwigheid erover deed om 2 banen op te schuiven door angst en/of veel kijkbewegingen.

6 likes

Nou ja wat een onzin van die vrouw. Niks van aantrekken hoor. Mijn instructeur heeft me dit ook geleerd en ik kan daardoor nu veel beter inschatten of ik moet remmen of dat het veiliger is als ik doorrijd. Alsof iedereen in het verkeer maar perfect kan rijden. Zie elke ochtend genoeg gekkies op de weg die rare stunten uit halen :sweat_smile:

2 likes

Ja, inderdaad! Mijn instructeur heeft me dit ook zo aangeleerd, en het is gewoon soms veel veiliger. Als ik met 50 aankom rijden, en het licht springt op oranje, dan is het alleen maar gevaarlijk om te stoppen, voor mij en degene achter me.

Moet zeggen dat ik het wel heel apart vind van die vrouw, om dan ook te stoppen, en op het raam te tikken en jullie aan te spreken. Het kan natuurlijk zijn dat ergens niet mee eens bent wat een lesauto doet, maar dit gaat wel erg ver.

Het ging wel oke! Het kwam niet meteen terug dus reed het lekker langzaam in het begin en maakte wat doorstroom foutjes haha, maar na aan tijdje kwam het wat meer terug. Deze instructeur is ook zooo aardig echt ik zou willen dat ik hem vanaf het begin al had.

Wat fijn dat het bij jou zo goed ging! Dan voel je je ook meteen zekerder bij je volgende les. En wat een rare vrouw zeg, dat ze jullie helemaal achter na ging zitten, dat heb ik nog nooit gehad :sweat_smile:

Wat ik nu ook heb is dat ik geen gas bij hoef te geven als ik de koppeling omhoog doe, echt zo irritant want dat ben ik nog zo gewend van de andere lesauto dat het moeilijk is om dit nu aan te leren

1 like

Ik heb zo weer rijles, maar heb sinds kort een andere lesauto en het rijdt zo anders. Wat ik eerst automatisch deed moet ik nu weer heel bewust over nadenken en daarom lukt het kijken ook niet meer goed. En ik ga ook wisselen van instructeur omdat mijn eigen met verlof gaat, maar ook hij geeft weer heel anders les waardoor ik nog meer in de war raak. Heb er echt een beetje de pest in want het voelt alsof ik weer weken terug ben met mijn voortgang.

Ik had ook zoiets! Mijn instructeur werd ontslagen en toen kreeg ik een nieuwe die ook een nieuwe auto had. Uiteindelijk legde hij alles veel duidelijker uit en ging ik steeds beter rijden door zijn tips maar de eerste paar lessen waren echt kut. Geef het even tijd!

1 like

Ik heb eind volgende maand m’n rijexamen geplandđŸ˜± zo blij dat hij eindelijk denkt dat ik er klaar voor ben. Gelukkig nog zat tijd om me voor te bereiden maar eigenlijk ook nu al wel spannend

3 likes