Rijlessen

Ik moet volgende week voor de 3de afrijden :sob::sob: NU AL ZIN IN

het was toch iets van 1,5 vak vtv beginnen met insturen? maar als je de lijnen niet ziet is dat lastig idd,

1 like

Wat lief! Dank je hiervoor

Ben zojuist voor de 3e keer gezakt voor mn theorie :tired_face: voelt nu echt alsof ik hem nooit ga halen :joy:

@sweetener Heel veel succes alvast, ik hoop dat je slaagt! Volgende week duurt nog even, hopelijk kan je de zenuwen nog even loslaten.

@Olifantje95 Ah, zo frustrerend! Zijn het dezelfde punten waarop je zakt of verschilt het steeds? Snap het gevoel dat je het nooit gaat halen maar het zal je lukken!

Helaas vandaag zelf voor de tweede keer gezakt voor het praktijkexamen, de zenuwen nemen de overhand terwijl het tijdens de rijlessen zo goed gaat. Mijn instructeur zegt ook dat hij mij niet meer zoveel kan leren omdat ik gewoon de rust moet houden tijdens het examen, zoals in de rijlessen. :frowning_face: Misschien toch een faalangstexamen overwegen, hebben anderen hier ervaringen mee? Ik twijfel of het ā€˜wel wat voor mij isā€™.

Ik had dit ook, mā€™n instructeur zei dat toen idd ook. Had wel elke x faalangstexamen. Heb geen gouden tip maar bij mā€™n laatste examen ben ik 2 weken van tevoren valdispert gaan slikken en toen wel geslaagd.

1 like

Dank je wel voor je reactie. Ik ken valdispert alleen van reclames maar heb mij niet in de werking verdiept, zal het eens opzoeken. Ik was trouwens in de veronderstelling dat de faalangstexamens standaard langer duurde, maar nu lees ik dat ze 80 minuten duren waarvan 35 minuten voor het rijden zelf, zoals het ā€˜reguliereā€™ examen. De rest van de tijd kan besteed worden aan een time-out etc. Is dat dan veranderd of is het een algemeen verkeerde opvatting dat ze langer duren? :thinking:

Ik ga er een nachtje over slapen en morgen mijn rijschool bellen met mijn keuze, neig toch naar een faalangstexamen, zeker als blijkt dat deze niet langer hoeft te duren.

80 minuten??? Stond elke keer na 25 minuten weer bij t cbr. gesprekje vooraf duurt wel langer

2 likes

Ooh fijn dit topic! Ik heb volgende week mā€™n theorie, spannend! Heb nu een aantal van die proefexamens gedaan maar telkens nog gezaktā€¦

Weet iemand hoeveel tijd je precies hebt voor de vragen? 8 sec voor gevarenherkenning vragen toch, en de rest dan?

Ja, op de website van het CBR staat dit:

Voor het faalangstexamen heb je in totaal 1 uur en 20 minuten de tijd. Daarvan is 35 minuten voor de examenrit. De overige tijd is voor een time-out en om zoveel mogelijk voor rust te zorgen.

Op verouderde websites via Google en paginaā€™s op het CBR staan wel andere tijden aangegeven. Is wel een opluchting om te lezen dat dat aangepast lijkt, want langer rijden zag ik eigenlijk niet zitten omdat ik bang ben juist meer fouten te maken in die tijd haha. Nogmaals bedankt voor je reacties! :relaxed:

Je hebt in totaal 30 minuten de tijd voor het examen, waarbij je eerst de gevarenherkenning hebt met 25 vragen waarbij je inderdaad acht seconden hebt om te reageren. De resterende tijd kan je gebruiken voor het tweede onderdeel over verkeersregels en verkeersinzicht. Hierbij zit er geen tijd per vraag, je kan de vragen overslaan, markeren en weer teruggaan. Vergeet niet aan het einde te kijken of je alle vragen beantwoord hebt.

Ik kreeg zelf als tip mee om bij de gevarenherkenning die acht seconden af te laten lopen, ook als je al antwoord gegeven hebt. De vragen gaan zo snel, zo gun je jezelf wat tijd om ā€˜voor te bereidenā€™ op de volgende vraag.

Succes en jij ook @Tom_Riddle! :hugs:

1 like

Aaah spannend! Ik heb 'm dinsdag. You can do it! Gewoon rustig blijven en niet teveel over analyseren, je eerste gevoel is vaak gewoon goed. Laat je weten hoe het ging?

Die theorie examens leren is zo saai! Ik had een document van de instructeur gekregen, hij zei ja maak ff dan, duurt 1,5 uur. Ben nu dik 2 uur verder en pas op de helft. Het zijn fucking 12 examens mehhhh

@Tom_Riddle
dit heb ik ook gedaan, heb hem toen in 1x gehaald. Maar echt heel klote voor je zeg. Bah wat een hel is dit toch.

Ik heb woensdag mā€™n TTT en net een dramatisch slechte les gehad. Echt gewoon gevaarlijke dingen tijdens uitrit vd snelweg gedaan. De kans dat ik ooit mā€™n rijbewijs haal schat ik zoooo klein in nu.

Aahh balen @Tom_Riddle :frowning_face:

Ik heb dus nog geen enkele van mā€™n proefexamens gehaald waah, ben echt een beetje bang voor morgen

Mā€™n nieuwe instructeur sprak gisteren voor het eerst over afrijden. Omfg ik schiet nu al in de stress terwijl er vast nog 2 maanden en dus zoā€™n 10 lessen tussen zitten haha

Hoeraaa mā€™n theorie gehaald! Was nog wel flink aan het twijfelen met een aantal kennis/inzicht vragen maar gelukkig toch goed gegokt. Pfieuw!

4 likes

Net mā€™n tussentijdse toets gehad, was zoooo nerveus. Was gelukkig een hele lieve wat oudere vrouw als examinator die me erg op mā€™n gemak stelde. Vrijstelling voor mā€™n bijzondere verrichtingen gekregen! Helaas nog wel moeite met vooruit kijken en beslissingen nemen, waaaaaarom kan ik dat nou niet?!?!

3 likes

Morgen ga ik voor de derde keer afrijden!!!

3 likes

Drie keer is scheepsrecht! Succes!

1 like