Rotterdammerts unite

Ik kreeg deze van m’n zusje doorgestuurd. Ook Rotterdammers, al woon ik al heel lang in Johannesburg. Ik moest gewoon huilen ervan. Voel me ook echt heel ver van m’n familie verwijderd nu… Mijn ouders zouden over 2 weken hierheen komen, dat kan natuurlijk niet meer. Zit hier een beetje medelijden met mezelf te hebben

2 likes

Ja dat is ook gewoon bijzonder jammer en logisch dat je je zo voelt :weary:

1 like

@Evenveel Jullie zijn lief!! Ben zo blij met het internet nu! Mijn ouders en rest van familie kunnen iig beetje de kindjes (eentje van 2 en eentje van 6 maanden) via Skype zien groeien.

En zonder t forum was ik echt gillend gek geworden denk ik :wink:

3 likes

Hahaha ik zei vandaag precies hetzelfde. Wij kopen ‘m meestal vrij laat en dit jaar dacht ik: optimaal gebruik van maken!

Ik heb tot nu toe 60 euro betaald om een afzichtelijke tentoonstelling te zien in de Laurenskerk (entree 3 euro).

5 likes

en @bunnyslippers
Bedankt voor de herinnering. Ik moest hem nog aanvragen. :sunglasses:

1 like

Een studio of appartement zal helaas niet gaan lukken voor die prijs…

Een kamer moet goed te doen zijn voor die prijs. Mijn kamer heb ik via Facebook.

Tenzij het sociale huur is (en dan zit je op Woonnet Rijnmond idd goed) lijkt het me vrij moeilijk om voor 400 tot 500 euro een appartement of studio te vinden in de vrije sector. Anders een kamer (via via of Stadswonen) voor die prijs, moet wel lukken.

1 like

Misschien weet je het al, maar bij Woonnet Rijnmond zetten ze elke (werk)dag om 20.00 uur nieuwe woningen erop. Althans dit was zo een paar jaar terug toen ik nog een huisje zocht. Als je er een gewoonte van maakt om elke dag op die tijd in te loggen en te reageren, dan maak je misschien al meer kans. Naast direct kans hebben ze ook lotingwoningen dus daar maakt het al niet uit hoelang je ingeschreven bent…

Ik had binnen een jaar een huurwoning via Woonnet dus het is het proberen wel waard. @anon46421473

1 like

Ik ken iemand die hier een studio huurt. Het is iets boven budget, maar dan zit ze wel in Hillegersberg :stuck_out_tongue_winking_eye:

https://www.densvastgoed.nl/object/adriaen-van-der-doeslaan-65-rotterdam-736

En misschien staat hier ook nog wat

2 likes

Weten jullie fijne, niet al te bekende, plekken om te wandelen in deze tijd? Ik kan zelf alleen de Kralingse Plas of het Park bedenken, maar daar zal het wel erg druk zijn zodra het warmer wordt lijkt me…

Als ik ff niet te lang wil wandelen vind ik het ook altijd wel lekker om langs de singels te lopen. Heemraadsingel, spoorsingel, statensingel, bergsingel etc.
Of anders de polder in bij overschie.

1 like

@Wonderland @Evenveel @Acculader @En_17_Anderen bedankt voor de suggesties! Volgende week maar eens op ontdekkingstocht :smile2:

1 like

Wie weet een lekkere pizzaria die bezorgd in Blijdorp?

1 like

Speck is wel lekker. Napoli niet.

1 like

Napoli van op de Meent (andere dan die van acculader) bezorgt nu tijdelijk ook ivm corona. Niet heel veel keuze en ook relatief duur maar wel heeel lekker :ok_hand:

3 likes

Thanks @Acculader en @Vidia ga het eens uitproberen

Ah bedankt voor deze post deze gaat voor volgende week op de planning :star_struck:

1 like

Weet iemand toevallig of je ergens bij Blaak koffie to go kunt halen? Ik moet aanstaande drie dagen naar werk en de koffie daar is niet geweldig.

Is Douwe Egberts café niet open?