Schilderen/tekenen/handletteren

Ja oeps, dat bedoelde ik ook haha. Ik wil ermee gaan beginnen en denk dat ik met de soft pastel van Faber Castell begin. Eerst maar even kijken of ik het wat vind. Thanks!

Wow super mooi!! Dat licht op het water :heart_eyes:

Ik had in het durf te vragen-topic gepost dat ik wilde beginnen met schilderen. Kreeg super veel tips (bedankt nog!) en vervolgens ben ik naar de winkel gegaan om gouache te kopen. Ik heb drie tutorials gevold op youtube van Jess Chung. Dus weinig eigens aan, maar ik wilde eerst maar even oefenen met voorbeeld. Dit is het resultaat van die van vandaag:

29 likes

Ik ben hiermee ooit begonnen! Er staan een hoop filmpjes op YouTube over hoe je softpastel gebruikt. Let vooral goed op welk papier je gebruikt. Ik vind zelf pastelmat erg fijn omdat je veel lagen over elkaar heen kunt leggen. Al voldoet gewoon pastel papier in het begin ook prima. Als je vragen hebt stel ze gerust!

1 like

Tof! Ga deze zeker volgen. Waar koop jij je Pastelmat papier? Is best prijzig :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb deze gekocht omdat het een heel handig formaat is.

En deze om te kunnen experimenteren. Het is idd behoorlijk duur :(. Gewoon pastelpapier is een stuk goedkoper, maar de kleuren pakken minder goed. Ik heb de limoen wel getekend op pastelpapier. Het voordeel van pastelmat is dat je heel makkelijk verschillende lagen over elkaar heen kunt leggen en dat je geen fixatief tussendoor hoeft te gebruiken.

2 likes

Het is echt mooi geworden! Hoe vond je het zelf om met gouache te schilderen?

Ah bedankt! Vond gouache echt ideaal, omdat je makkelijk kan corrigeren. Het droogt super snel dus dat was ook fijn. Vond het nog wel moeilijk om in te schatten hoeveel water ik nodig had en de kleur droogt iets anders op wat ook nog even wennen is.

1 like

Oh fijn! Ik merk ook dat de kleuren anders (vaak donkerder) drogen, moet er nog steeds aan wennen haha. Ik heb trouwens ook veel aan deze video gehad voor tips:

2 likes

Ja vaak donkerder inderdaad. Bedankt voor de tip, handig! Ik heb deze video nog niet gezien dus die ga ik nog even kijken.

2 likes

Nou ja, heb ik niet eens tijd gehad voor mijn eigen challenge deze maand wat zonde haha. @anon43983847 volgens mij ben je de enige deze keer met je prachtige pastel art!

Haha thnx heel lief van je! Ik Ben wel benieuwd wat anderen hadden bedacht bij dit onderwerp.

Challenge ben ik helaas ook niet aan toegekomen deze maand! Wel dit gekliederd, ben er niet helemaal tevreden mee maar vind hem toch wel leuk.

Wat voor tape gebruiken jullie trouwens om papier (wel wat dikker) af te plakken? Ik heb nu washitape van de HEMA gebruikt en het ook nog een paar keer over m’n armen gehaald eerst, maar heb het er toch niet netjes af kunnen krijgen :frowning:

14 likes

Mooi geworden!

Ik gebruik altijd van dat papierachtige schilderstape/afplaktape van de gamma geloof ik. Werkt bij mij wel beter dan washitape, maar ook niet perfect

1 like

Oh dat heb ik nog wel liggen, ga ik de volgende keer proberen!

Oh ik vind hem tof! Ik gebruik zelf ook washi tape maar heb een random setje gekocht, ik heb het gevoel dat schilderstape toch fijner werkt, die is er echt voor bedoelt.

1 like

Doet er hier iemand dit jaar mee aan Inktober of iets soortgelijks? Ik ga peachtober doen van Furry Little Peach, zin in!

2 likes

Dat lijkt me wel heel leuk! Ik ga denk ik eerst tot Oktober proberen of elke dag (of iig regelmatig) tekenen me lukt en dan durf ik het wel aan haha.

Ja is super leuk! Ik moet een beetje gedwongen worden om te schilderen en dit werkt top voor mij. Die van Furry Little Peach is ook heel toegankelijk vind ik. Ik ga wel een beetje voorbereiden hoor, het lukt mij sowieso niet elke dag met werk, kind en sporten, dus vaak maak ik er dan 2 op een avond dat ik wel thuis ben :slight_smile:

1 like

Het is een klein beetje laat en niet eens echt schilderen (maar dacht dat dit ook mocht) maar hier nog mijn interpretatie van het onderwerp maan @LeviOHsa. Ik heb vandaag de laatste dingen vastgeplakt nog. Het was al in augustus af.

9 likes