Schilderen/tekenen/handletteren

Vandaag begonnen met schilderen. Ik ontvang graag feedback :upside_down_face: Ben niet helemaal tevreden, de golven lopen niet ver genoeg door aan de zijkant en vind het iets te streperig geworden, maar zie zelf even niet wat ik nog anders kan doen.

Zitten jullie allemaal op schilderles? Iemand een aanrader in Amsterdam?

5 likes

gebruik je aquarel?

2 likes

Yes

dan had ik het goed gezien! in het algemeen gezien is aquarel een medium dat, zoals de naam al zegt met water wordt gebruikt. De klassieke technieken zijn dat je water pakt en daar pigment aan toevoegt naar wens of dat je heel je blad nat maakt (doorweekt) en daar direct met het pigment op gaat, dat wordt nat-in-nat genoemd.

Als ik naar jouw tekening kijk bij de golven lijkt het alsof de golven met heel veel pigment zijn aangebracht wat niet “hoort” bij aquarel, eigenlijk breng je water aan met pigment er in dat moet opdrogen eer je het pigment ziet. Dit vereist meer geduld en oefening maar persoonlijk is het resultaat dan veel mooier en expressiever. Zoals je bij het strand hebt gedaan. Hoe heb je het witte er in gebracht?

2 likes

Ja, dat kan wel kloppen wat je zegt. Ik ben wel nat-in-nat begonnen, maar daarna minder met water verder gegaan. Toen werd het vooral linksonder al heel donker en was er niet echt meer een weg terug haha. Thanks voor je hulp. Ik ga het nog een keer proberen. Het witte heb ik trouwens gedaan met maskeervloeistof.

ja ik denk dat als je meer water voor de golfjes had je het effect gaat hebben dat je wilt, je kan evt wel experimenteren met maskeervloeistof om de bovenrand van de golven wel een scherpte te geven

1 like

De basisst van Windsor en Newton (klein wit doosje) is de perfecte basis om alles mee te mengen, de meeste mensen kopen ook geen kleuren bij of zo. Qua penselen gewoon zoeken naar iets met een zekere soepelheid en altijd naar een punt toe lopend IVM controle van water.

1 like

Deze heb ik inderdaad ook! De kleuren die ik mis meng ik zelf.
Ik schilder vooral met waterverf, maar gebruik daar fineliners en witte verfpennen bij voor details.

Soms wil ik nog wel acrylverf pakken, maar ik ben altijd lui met kwasten schoonmaken (vaak omdat ik goedkope kwasten koop)

Wat ik maak zet ik meestal op instagram.com/daintystudio en doe nu mee aan Inktober!

2 likes

Ik heb gister geschilderd met een vriendin en ik vond het zooo leuk en ontspannend! Ik heb een olifant gemaakt met acryl (eerst getekend met potlood met hulp van internet haha). Ik ben er heel trots op :stuck_out_tongue:

Ik ga straks wat spulletjes kopen! Waar halen jullie inspiratie vandaan? Denk dat ik het wel het leukst vind om dingen na te maken want dingen bedenken vind ik zo lastig.

Ik volg op instagram bijv. charlotte.ager en lizrowland, zou wel meer accounts willen volgen!

9 likes

Ik haal even een oud topic uit het stof omdat ik anders andere, niet relevante topics vervuil.


Ik heb dit net voor mijn neefje van 4 en nichtje van 2 gemaakt maar paar vragen

  1. Zal ik hun (drieletterige) namen en evt geboortedata ergens zetten en zo ja waar?
  2. Moet er nog iets bij en zo ja, wat?
6 likes

Misschien in de ballonnen zetten? En dan de geboortedata langs het touwtje?

Super leuk!

1 like

@Toeptoep en @En_17_Anderen Het is dit geworden! Haal t weer weg ivm namen. Haar naam staat net iets te dicht bij de ballon dat is wel jammer. En thanks!!

Weg

3 likes

Wauw, die eerste vind ik echt heel mooi geworden! Fijn dat het bevalt :smile: Ik heb meerdere filmpjes van deze set bekeken en veel deden er inderdaad een drupje water in als het uitgedroogd was. Denk dat je er wel lang plezier van kunt hebben.

Ik heb laatst ook met een setje verf van de Action geschilderd en dat was zo lelijk geworden, haha echt heel erg. Nu vraag ik me af of ik gewoon niet kan schilderen of dat de kwaliteit van de verf me ook in de weg zat :thinking:

1 like

Ja, het was ook de eerste keer weer sinds ehh… een opdracht op school denk ik. Dus niet zo raar dat het lelijk was geworden :stuck_out_tongue: Het hoeft ook niet per se heel mooi te worden, maar dit was wel heel anders dan wat ik ervan verwacht had haha.

1 like

Heel leuk om te zien dit!

1 like

Ik wil binnenkort eens gaan spelen met olieverf! Moet alleen nog even een kwast halen voor mijn gesso.

Heeft iemand ook een cursus gedaan? Of doet iemand dit? Wat vond je ervan/was het het geld waard?

Wow ik wist niet dat dit topic er was, leuk! Heb in m’n kunstacademietijd wel veel geschilderd en het daarna een beetje laten zitten, maar heb het pas weer opgepakt! Heb me maar weer eens aan olieverf gewaagd en merk dat ik het schilderen echt wel gemist heb :blush:

1 like

Ik ga beginnen met mijn schildercursus! Super leuk topic dit. Vorige week ontdekte ik trouwens ArtRage. Dit is software waarmee je echt kunt schilderen. Olieverf, aquarel enzovoort.

Dit is het tweede “schilderij” wat ik ooit gemaakt hebt :slight_smile: als je er goed in bent kun je echt kunstwerken maken.

10 likes

Ik zit er aan te denken een teken- en schildercursus voor beginners te volgen! Dichtste bij schilderen wat ik in jaren geweest ben is een bob ross schilderij namaken, maar dat vond ik dusdanig leuk dat ik nu twijfel om een cursus te gaan doen!