Schilderen/tekenen/handletteren

Ja ik heb een keer een cursus algemeen schilderen gedaan. Was echt een aanrader, maar ligt denk ik ook erg aan het niveau, leraar en soort locatie. Ik deed het ergens waar de leraar kunstenaar was en waar ook weleens modellen in de les waren bijvoorbeeld. En de leraar had ook echt individuele aandacht en advies. Dat vond ik heel fijn. Dus ik zou het goed uitzoeken maar vind het sowieso de moeite waard. Al is het al omdat het je dwingt eens per week dingen te gaan schilderen en je techniek te verbeteren.

2 likes

Ik heb een paar cursussen gedaan bij een creatief centrum hier. Model- en portrettekenen en schilderen met acryl. Ik vind het leuk om te doen, je krijgt altijd weer tips, je bent met je hobby bezig, ik vind het ontspannend, je wordt beter… etc. Natuurlijk kan het schelen wáár je de cursus doet maar ik ben in ieder geval enthousiast.
Begin volgende week weer met een nieuwe lessenserie van 12x schilderen met acryl!

1 like

Die eerste zou zo een kaft van een prentenboek kunnen zijn en die tweede vind ik echt fantastisch! Is dat beetje dezelfde stijl als je kunstenaar-vriend?

1 like

Die eerste is ook van het boek Raad eens hoeveel ik van je hou. Ik heb toen verschillende tassen gemaakt met prentenboeken. Daarbij lesmateriaal ontwikkeld en de tassen dus beschilderd. Die tassen kwamen op verschillende scholen zodat ouders ze mee naar huis konden nemen om het voorlezen te stimuleren en nog leuker te maken.
Was echt wel een mooi project.

De kunstenaars vriend is een Rietvelder dus ik kreeg een vrij abstracte octopus terug haha. Ik heb ook een walrus van hem waarvan mensen altijd denken dat het een boomblad is. Maar dat vind ik juist wel leuk.

1 like

Oh wat leuk, eist niet dat dit topic er was. Jullie maken echt mooie dingen. Ik ben zelf nog echt een beginnen, doe voornamelijk aquarel. Oh en maak altijd iets na, zrlf bedenken vind ik heel moeilijk. Af en toe schilder ik iets op het raam op mn werk. Doet mn ego goed, clienten vinden het altijd mooi haha

Ik heb echt geen idee of mensen hier inkijken haha, maar dit mijn leercurve. Ik worstel nog veel met perspectief en andere regels voor tekenen. Ik ben net een maand bezig dus ik ben best wel trots op mijn vooruitgang.

13 likes

I wish dat ik zo goed kon schilderen na 1 maand oefenen, haha! Wat goed. Is dit in Porto toevallig?

Wauw, heel mooi!

1 like

Ja klopt! Ik heb overigens wel een beetje vals gespeeld. Dit is digitaal gedaan dus ik kon de belangrijkste lijnen overtrekken. :slight_smile: toch best blij mee

2 likes

Oké ik ben tijdens de laatste schilderles begonnen met pastel op papier. Dit is een super simpel stilleven, maar het is best moeilijk haha. Ik mis het zelfvertrouwen en de control Z knop van de computer.

Hebben andere mensen trouwens nog iets gemaakt :)?

10 likes

@anon43983847
Heel tof! Ook die vorige die je hebt geplaatst met dat perspectief. Herken de wens voor een ctrl z knop haha

Dit zijn twee dingen die ik de afgelopen tijd heb geschilderd

12 likes

Wat cool! Is dit gouache of acryl? Je gebruikt echt hele mooie kleuren en expressieve lijnen!

1 like

Ah dankjewel! Het is gouache

1 like

Heel cool! Dat is het volgende medium waar ik mee wil spelen. Heb je ook tips voor een beginner?

Ik vind het zelf heel fijn werken en ook best makkelijk. Beste tip is denk ik verdund beginnen en steeds opbouwen met fellere kleuren. (Eigenlijk niet anders dan bij acryl of olie maar dan met water) Maar je kunt het ook meer als een waterverf gebruiken dus het is heel veelzijdig. Het enige lastige is dat de kleur anders opdroogt dan dat je ermee bezig bent. Dus daar moet je even inkomen. En wat meer verf in een bepaalde kleur mengen omdat je doordat het anders opdroogt lastig later weer precies dezelfde kleur kunt mengen.

1 like

Zijn er nog meer mensen aan het teken/schilderen geslagen de afgelopen tijd? Ik vind het wel jammer dat de schilderlessen nu niet door kunnen gaan. Ik heb wel al flink wat materiaal weer ingeslagen. Zo verveel ik me niet zo binnen haha.

3 likes

Ja ik schilder ineens echt weer heel veel! Deels ook voor m’n studie maar ook gewoon voor ‘mezelf’ zegmaar. Vind het zo ontspannend en een enorme uitlaatklep
En de tijd gaat echt snel als je eenmaal bezig bent :smile:

1 like

Een paar schilderijen die ik de afgelopen tijd gemaakt heb!
Ik schilder eigenlijk altijd met acrylverf. Love it
Nu veel op canvas maar ook regelmatig op karton of papier

13 likes

Ja ik! Wel ook eerst nog wat spulletjes besteld want dat vind dik leuk en heb het idee dat ik het dan beter kan :laughing: Zit echt teveel op de bank momenteel met Ziggo en Netflix dus moet weer even zin maken!

1 like

Wat leuk dat je karton als papier hebt gebruikt! Is dit met acryl of gouache?