Schilderen/tekenen/handletteren

Heb je een linkje voor me?

1 like
6 likes

Thanks! Ga ik vandaag uitproberen

1 like

Tijd om te stemmen over de challenge! Alle materialen zijn uiteraard toegestaan. Wat mij betreft valt origami/potlood/klei etc daar ook onder.

Doe je mee?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Aan de hand van een foto of een thema?

• Foto
  • Thema

0 stemmers

Resultaten hier plaatsen of in een gesloten Dropbox?

• Op het forum
  • In de cloud

0 stemmers

Ik zat te twijfelen om dit te delen, want ik schilder graag met aquarelpotloden. Dit is een klein project, maar ik heb ik ook wel eens een groot schilderij gemaakt.

18 likes

Oke ik heb een challenge bedacht. Het thema is tromgeroffel… De zon. Iedere interpretatie van dit woord kan als subject worden gebruikt.

Ik wil er graag twee weken vooruit trekken. Als dit te kort is dan hoor ik het graag :slightly_smiling_face: dus tot 3 mei kunnen de resultaten in dit topic geplaatst worden. Daarna kan als het valt ik of iemand anders een ander thema bedenken.

Ter inspo omdat ik dit schilderij cool vind.

10 likes

Oeh, leuk!

Leuk! Zin om er aan te beginnen :blush:

Ik ben ook een beetje aan het rotzooien. Ik vind het leuk om creatief bezig te zijn maar ben totaal niet creatief. Echt nooit geen inspiratie maar lang leven pinterest haha

10 likes

Ik heb trouwens heel dom acryl kwasten meegenomen ipv aquarel en er zit wel 1 zo’n lullig kwastje in dat doosje bij de verf. Maar het effect is wel beter met dat kwastje. Met die acryl kwasten alleen maar strepen. Ik heb ze al gebruikt en al te veel geld uitgegeven aan deze (waarschijnlijk) tijdelijke hobby :roll_eyes:

Een van mn eerste aquarel experimenten. Dit is trouwens heel leuk om wat uit te proberen en niet moeilijk!

20 likes

Leuk! Gebruik je een dunschrijver voor dat zwarte?

En waar hebben jullie je aquarel van? Ik wil vandaag even een goedkoop setje halen om wat te proberen voordat ik weer allemaal dingen aanschaf en het vervolgens amper gebruik.

Ja een fineliner! En setje bij de action vandaan. Je merkt wel dat de kleuren niet echt intens zijn maar wilde het idd eerst uitproberen voordat ik er meer geld aan uitgeef

1 like

Ik ben nu zelf bezig met een simpele Schilderen op Nummer, van Aliexpress. Is natuurlijk totaal niet creatief, maar wel een fijne activiteit met verstand op nul. Ik wil binnenkort wel weer ‘echt’ gaan schilderen, maar moet wat nieuwe materialen bestellen eerst. Voor wie nog op zoek is naar leuke YouTube-kanalen, voor inspiratie en tutorials (deze zijn allemaal voornamelijk met acryl schilderen geloof ik):

https://www.youtube.com/channel/UC4H94seTp3zvVBGgt1q_fBA/videos

Gister weer eens wat met aquarelverf gemaakt

4 likes

Dit is is mijn interpretatie van de challenge die ik had aangemaakt hier. Ik vond het toch een stuk moeilijker dan ik dacht. Ik ben uiteindelijk maar voor een impressionistisch bos gegaan haha.

15 likes

Oke, hier de mijne. Ik heb het gezicht digitaal overgetrokken van een foto. Lang leve het cheaten. En op aquarelpapier geprint en toen geschilderd. Was echt leuk om te doen, en zou het nooit geprobeerd hebben zonder de challenge. Dusse, @anon43983847 bedankt :grin:

Hoop dat er nog meer mensen posten eigenlijk.

O ja, had “zon” vrij geïnterpreteerd naar zonlicht op het gezicht dus.

22 likes

Die van jou is echt heel mooi geworden! Ik wist helemaal niet dat je iets kon printen op aquarel papier! Waar heb je dat gevonden?

Dank je wel!

Als je printer de dikte van het papier aan kan en je hebt pigment inkt in je printer dan kan het en loopt het niet uit. Ooit tegengekomen bij een youtuber en nu eindelijk opgezocht of mijn printer het kan. Ja dus :grin: Ik vind het een aanrader, want zo kon ik er twee op één vel printen en lekker uitproberen zonder dat ik steeds opnieuw moest tekenen of overtrekken.

1 like

Tof @anon43983847 en @Sav echt leuk om te zien!

Ik was ook aan de slag gegaan met een foto die ik van een glas genomen had op mn balkon. Vooral de schaduw door de zon dus. Niet helemaal uit de verf gekomen (no pun intended) maar wel leuk om eens te proberen!

12 likes