Schrijftopic

Voor alles wat gerelateerd is aan schrijven! :slight_smile:

:grinning: Ik schrijf dus. Vooral als hobby, maar ben inmiddels ook uitgever van mijn debuut dat ik vorige maand uitgebracht heb.
Ik schrijf vooral New Adult, maar ook wel Young Adult, blogs en heel af en toe een gedichtje.

4 likes

Yes! :tada:

@Celeone kom er maar in!

2 likes

Leuk topic!

Als ik iets moet schrijven voor school vind ik dat het allerleukste dat er is, maar tegelijkertijd ook verschrikkelijk om te doen omdat ik zo perfectionistisch ben. Van docenten krijg ik altijd positieve reacties op mijn schrijfstijl en ik ben ook al zo vaak aangespoord om “er iets meer mee te doen”. Misschien is het ook wel goed voor mij om eens wat vaker iets te schrijven. Vroeger schreef ik wel eens een verhaal, maar ik weet niet of dat nu nog iets voor mij zou zijn. Hebben jullie tips?

@Pantalones, misschien is NaNoWriMo wat voor je? Heeeeeel kort samengevat is het daarbij de bedoeling dat je in een maand 50.000 woorden schrijft (de ‘officiële’ maand om dat te doen is november, dan is er ook een heel actieve community). Het idee daarachter is dat je a) eindelijk eens aan het schrijven begint in plaats van het uit te stellen en b) dat je je perfectionisme die maand loslaat en alleen maar schrijft, niet gaat editen.

Ik heb het de afgelopen jaren niet meer gedaan maar vond het altijd erg leuk!

2 likes

Leuk topic! Ik ga het volgen :slight_smile:
Vroeger schreef ik altijd hele schriftjes vol, tegenwoordig schiet het er erg bij in vanwege papers etc. Zou het heel graag weer oppakken! Misschien krijg ik motivatie van dit topic.

1 like

Leuk topic! Ik schrijf vooral voor mijn D&D campaign. Personages (NPC’s) bedenken, een overtuigende wereld maken waar veel in te doen valt, verschillende plotten die de spelers kunnen ontrafelen enzo. Verder schrijf ik ook “echte” verhalen, maar dat is gewoon voor de lol en die laat ik verder nooit iemand lezen. :stuck_out_tongue:

1 like

Ja hoi, ik kom ook weer meedoen! Ik schreef als kind al verhalen, en de enige kinderdroom die altijd is gebleven is om een boek uit te brengen. Komt ook steeds dichterbij, ik ben bijna klaar met de eerste versie van mijn fantasy/YA, maar heb nog verschillende eieren onder de lamp liggen.

NaNoWriMo is leuk. Als iemand vragen heeft, mag je me altijd pb’en ofzo :slightly_smiling_face: Ik ben een van de regiobazen daar namelijk.

1 like

Ik schrijf doorgaans alleen lange verhalen (50.000 woorden of meer), dus die wil je hier niet hebben, haha. Maar ik heb een kort verhaal geschreven voor een wedstrijd, dus wellicht dat ik die deel als ik niet door ben :slight_smile:

2 likes

Ik wil ook het schrijven weer oppakken, ik weet alleen niet hoe. Ik ben veel te perfectionistisch, vind niks goed en durf nooit te beginnen in een nieuw boekje. Terwijl schrijven mijn werk is en gaat worden, haha. Flauw

Huh echt? Ik ben al een paar jaar niet meer echt online geweest daar op het forum, maar wel heeeeeeel benieuwd wie je dan bent en of ik je wel eens gezien hebt op een TGIO-party ofzo :yum:

Ik ben er de afgelopen jaren altijd bij geweest (sinds 2010 ofzo), dus vermoed van wel dan. Ik ben bij NaNoWriMo Droomz trouwens. Ook wel bekend als ‘het meisje dat vikinghats haakt(e)’.

Jaaaaa, die naam komt me wel bekend voor! Ik heb actief meegedaan tot 2013/2014 ofzo, daarna is de klad er een beetje ingekomen :sweat_smile:

Ik doe al mee sinds 2005, dus kan goed haha. Nieuwe kans dit jaar? :wink:

Nee, dit jaar ben ik op reis van oktober t/m half december, dus ik sla opnieuw over :sweat_smile:

Oh wie ben jij dan? Ik deed voor het eerst mee in 2012, dan zijn we elkaar misschien ook wel tegengekomen op het forum :slight_smile: (ik ben daar ook jenn, of jennn met extra n) Ben nooit bij de party’s en write ins geweest helaas.

In juli is er ook nog de camp editie :slight_smile: En snap dat je niet mee doet tijdens een reis (wel leuk!)

@Jenn, volgens mij heet ik daar Dado HV (of met een streepje ertussen), iets in die richting.