Schrijfwarentopic

oh wauw wat een goede, deze haal ik voor '23!
heb nu weer een moleskine, de pro editie met verticale dagen over 2 pagina’s en dan 2 pagina’s met notitieruimte.
Opzicht ook wel prima maar deze heeft meer invulstukjes volgens mij. dat wil ik wel eens proberen

Ik heb hem ook, chill hè!

1 like

Weet iemand of ik Posca markers ergens misschien wat goedkoper kan kopen?

1 like

Ivm studie ontwijkend gedrag mijn pennen gesorteerd.

34 likes

Met stippenpapier (makkelijk om in te schrijven) en dik papier handig om foto’s in te plakken

Ik gebruik sinds januari ook op jouw aanraden een rhodia, echt fijn. En er is een flesje arbutin serum gaan lekken in mijn tas, gelukkig is het papier redelijk ongeschonden gebleven, maar ik heb het beetje dat op de kaft zat gewoon ingesmeerd en nu ziet ze er beter uit dan ooit.

Nouu wat een goede tips :ok_hand: dank!

M’n broer heeft er 1 en zweert er echt bij. Handschrift herkenning werkt echt top, veel beter dan bij bv de kobo variant. Gummen is dacht ik met de achterkant vd pen maar weet het niet zeker. Het apparaat is ook echt heel snel, hoeft amper te laden.

2 likes

Ik heb hem! Heb op het werk al 150 bladzijdes volgeschreven volgens dat ding en geen papier meer gebruikt, echt fantastisch.

En wat ik ook ideaal vind is dat ik pdf’jes er op kan zetten, bijvoorbeeld bijlagen van een vergadering, en dan kun je daar weer aantekeningen op maken.

En er zit een gum op! Met het goedkoopste pennetje moet je volgens mij de gum aanklikken op het scherm; bij mijn pen is de achterkant een gum.

Dat omzetten naar tekst gebruik ik niet echt, maar wel getest in het begin en toen werkte het prima.

Vind de kosten wel wat minder, echt een duur ding en dan nog een upgrade van je pen, een hoes, eventueel een abonnement als je alles wilt syncen op toestellen. Maar heb er iig absoluut geen spijt van, heb hem nu 2-3 maanden denk ik!

3 likes

Ik heb hem! Raadde hem toevallig vanmiddag nog aan in het AD(H)D topic. Ik heb hem oa ook om dingen terug te kunnen vinden. Ik ben er al superblij mee en gebruik nog niet eens de helft van de functies. Geen ervaring met omzetten van geschreven tekst. Wel duur inderdaad maar ik ga er vanuit dat ie heel lang meegaat en een ietwat gestructureerder leven is me alles waard.
Ik zou absoluut voor de pen met gummetje op achterkant gaan, dat werkt echt heerlijk.

2 likes

Iemand deze al eens geprobeerd van de action? Ze zien eruit als een ‘dupe’ van de inkjoy pennen vind ik. Maar als het niks is geef ik liever wat meer voor de echte. De gelpennen vd action vind ik bijvoorbeeld geen succes, lopen snel uit en duren lang om te drogen.

1 like

@Krabsalade @Pininhetweb hebben jullie ook dat abonnement erbij? En zo niet, kunnen jullie de notities dan van het apparaat af krijgen en ergens opslaan? En hebben jullie bijvoorbeeld nog getwijfeld over een boox note air 2?

De remarkable lijkt me heel mooi en fijn, ook juist vooral vanwege zn beperkte mogelijkheden, maar ik las ook dat zonder abonnemenr de notities maar 50 dagen bewaard worden? Weet niet of dat klopt, hoop van niet haha.

1 like

Ik heb met abonnement, was eerste jaar volgens mij gratis en dan ben ik er natuurlijk aan gewend en wil ik niet meer zonder; zo slim.

1 like

Ja het is nu nog maar 100 dagen gratis, “cancel anytime” haha thanks man maar de helft van de functies zit in sat abonnement, dat gaat natuurlijk niemand cancelen :’)

1 like

Ik heb trouwens niet echt serieus naar alternatieven gekeken, wel echt maanden over die Remarkable getwijfeld, en heel blij mee, gebruik hem echt dagelijks, wel eigenlijk vooral om te schrijven en om dingen terug te zoeken op het apparaat zelf; doe niet zo veel met documenten op de computer of telefoon zetten, maar wel leuk dat het kan.

1 like

Ojee ik hoop niet dat het waar is dat ze maar 50 dagen bewaard blijven :dizzy_face:haha maar nee dat kan ik me echt niet voorstellen hoor, ook voor dat geld zou dat echt heel raar zijn. Ik ga dat eens uitzoeken.
Ik heb volgens mij dat abonnement ook gratis maar nog geen functie van gebruikt :see_no_evil:sorry aan mij heb je echt heel weinig. Behalve dan dat ik zonder gebruik van dat abbo al super tevreden ben.

Heeft iemand een leuke orginele tip voor een mooi notitieboek?

Paperblanks, moleskine, al mee bekend, liefst iets met een mooie print/tekst op de voorkant

Archer & Olive!

Van beide zijn meerdere print!

2 likes

Zooo blij met mijn nieuwe notitieboekjes, de twee links zijn vintage van mijn oma gekregen, rechtsboven van het London Transport Museum, en de twee rechts onderaan van Minalima, echt een aanrader voor Potterfans :heart_eyes:! Ook een prachtig winkeltje in London.
(foto staat gedraaid, ik weet niet hoe ik het terug goed zet :upside_down_face:)

11 likes