Heeft iemand een aanrader voor een gitzwarte stift van ongeveer 1mm? Ik heb nu die van stabilo maar die is niet gepigmenteerd genoeg voor wat ik wil.
Sakura pigma vind ik heel fijn
Dat is een goede, ik vind de fineliners ook heel fijn!
@Sedana ik zie dat het verfmarkers zijn, weet jij hoe het zit met doordrukken op papier? Ik ben vanwege de pigmentatie ook wel nieuwsgierig naar andere kleuren.
Hebben jullie tips voor fijne notitieboeken met paginanummers? Het liefste dotted in plaats van met lijntjes.
Ik zweer echt bij Leuchtturm, die hebben ook dotted notitieboekjes!
Hieroglyphs bullet journal ben ik heel blij mee
Oh thanks, dit merk kende ik nog niet! Jammer dat de gebonden notitieboeken zo duur zijn, ze zijn wel heel mooi inderdaad! Ik heb er eigenlijk twee nodig. Misschien dan maar een luxe en een minder luxe haha.
Ik geniet echt van mijn rhodia webnotebook, nog bedankt voor de tip! Wel zelf paginanummers in gezet maar was max 10 minuutjes werk @George, ik doe zelf altijd alleen de even nummers
Edit: volgens mij kwam mijne wel met lintje en papiervakje achterin?
Ik heb ook een agenda met verticale weekindeling van Paperblanks! Op die manier komt mijn manier van plannen overeen met Google Agenda qua lay-out. Dat is ook een beetje het systeem dat ik aanhou:
- iedere zondag zet ik Google Agenda open op mijn laptop en neem ik er mijn papieren agenda bij
- kleurcode voor non-negotionables (bv zwemmen / afspraken / admin), leuke dingen (afspreken met vriendinnen / vakantie) en school/werk (stageshiften)
- in het ‘notities’ stukje zet ik dan mijn to do’s en/of deadlines van die week
Ik overweeg om een Remarkable te kopen, de ervaringen die ik in dit topic las zijn van een jaar geleden van @Krabsalade en @Pininhetweb
Hoe bevalt de Remarkable nu, gebruiken jullie hem nog?
Zijn er anderen met een ervaring over de Remarkable, @Victoria misschien? Heb jij ‘m destijds ook nog aangeschaft?
Ik gebruik hem echt elke dag op het werk, vooral echt als vervanging van schrijfpapier tijdens telefoongesprekken, maar ook tijdens vergaderingen.
Moet eerlijk zeggen dat ik steeds minder doe met al die extra functies (omzetten naar tekst, delen knippen en plakken); gebruik het echt meer als een verzameling kladblokken. Heb al meer dan 400 pagina’s volgeschreven zag ik laatst.
Dank je wel! Ik zou ‘m wel graag willen gebruiken om geschreven tekst om te kunnen zetten naar digitaal. Nu zit ik vaak mijn notities over te typen om ze op te kunnen slaan. Weet je of dat een beetje vlot en makkelijk werkt?
Ja dat werkt allemaal prima, maar volgens mij moet je daar wel elke maand wat extra’s voor betalen.
Nee, heb ik niet gedaan! Maar ik heb wel een kleine ipad gekocht waar ik nu op schrijf en dat bevalt me heel goed, en was voor mij een betere keuze dan de remarkable. Ik zit veel in overleggen waar ik dan vaak bepaalde documenten bij wil hebben. Die kan ik nu gewoon op mijn ipad lezen, en ik kan ook mn mail erop lezen (en documenten uit mn mail halen) terwijl ik dus ook notities zit te maken. Ik vind het prettig dat ik kan werken met kleuren om bepaalde dingen meer in het oog te laten springen, en ik gebruik een app die ook de functie heeft om mijn handschrift om te zetten in geschreven tekst (is wel een betaalde app).
edit: als je vooral geinteresseerd bent in de functie om geschreven tekst om te zetten naar getypte tekst, dan zou ik me ook even goed verdiepen in hoe gemakkelijk je op een remarkable tekst naar een andere device kunt sturen, volgens mij was daar iets mee, dat dat vrij ingewikkeld was, maar kan het me niet meer goed herinneren
@Hetty Je kunt op de ReMarkable ook pdf’jes zetten en dan daar in schrijven/strepen etc., vond ik wel chill in vergaderingen. Maar je kan niet je mail erop checken en het is kleurloos.
Ik echt precies hetzelfde als dit!
Maar zelfs zonder alle extra functies is ie voor mij elke euro waard.
Het geeft mij zoveel rust en ik word hem ook niet zat zoals ik andere schrijfblokken wel altijd heel snel zat wordt.
Superbedankt allemaal, ik heb weer even wat nieuwe dingen gelezen om uit te zoeken!
Hoe heet die app voor de ipad? Zo jammer dat dat in nederland nog geen standaard functionaliteit is.
Weet iemand of alle Frixion pennen het gewoon doen in een Moyu boekje? Of moet je perse die van hun hebben? Denk het niet toch?
Die werken gewoon ja!