Schrijfwarentopic

Ben ik ook heel benieuwd naar!

Voor de mensen die houden van een fijne dunne penpunt wil ik de Pilot G tec tippen. Schrijft heel soepel, mooie heldere kleuren en de pen ligt fijn in de hand. Al had die wat mij betreft nog iets smaller gemogen.

@FrauHelga ben jij nog steeds tevreden over die pen uit je pennentest van lang geleden of heb je ondertussen een andere favoriet?

De jaaragenda’s liggen al deels in de winkels. Hebben jullie er al een gekocht of wachten jullie nog even?

Ja zeker! En de Schneider Slider Memo en Slider Rave vind ik erg fijn. Van de Edge, Rave en Memo vind ik de Memo het prettigst.

1 like

Ik heb deze in de vakantie in Duitsland gekocht:

Hij is uiteraard in het Duits maar dat maakt me niet uit. Iedere dag jeeft z’n eigen pagina dus ik wil hem als soort dagboek gaan gebruiken.

5 likes

Elke keer als ik de Schneider pen pak verbaas ik me er over dat ik daarmee zoveel netter schrijf dan de andere pennen die rond heb slingeren op werk. 9/10 keer pak ik de gekeurde actionpennen met dop, vanwege de kleur, maar ik schrijf echt beduidend netter met de saaie groene Schneider en dat is toch wel belangrijk in mijn werkveld.

4 likes

Ik denk dat deze vraag hier hoort!

Ik zoek eigenlijk iets als dit To Do planner - Dagplanner - To Do lijst - To Do List - Daily planner - Notitieboek | bol.com

Maar dan zonder van die bladzijden met productiviteitstips en andere onzin en zonder ringband. Het is echt bedoeld voor werk en ik wil per dag een to do lijst, prioriteiten lijst en ruimte voor notities. Iemand een tip hiervoor? Ik kan het natuurlijk ook zelf in een notitieboek schrijven maar dat is dan weer een stap te ver ofzo en dat hou ik 2 dagen vol en heb er dan geen zin meer in. Ik hou van formats

6 likes

Zoiets van de Hema?

1 like
4 likes

Dit zou op zich perfect zijn maar ik ben links dus ik kan op die rechterpagina dan zo slecht schrijven… Maar misschien is die spiraal wel plat genoeg zeg maar, ik moet maar even een bezoekje aan de hema gaan brengen. @Marquez dit zou idd ook kunnen, maar beetje random die pen erbij haha. Maar hema it is dus, thanks!

1 like

Heb je iets geschikts kunnen vinden bij de Hema?

2 likes

Ja het is toch dat boekje van @Feather geworden! Ik vind het fijn om terug te kunnen bladeren welke taken nog niet gelukt zijn en notities te kunnen teruglezen enzo. Tot nu toe vind ik het heel fijn! (wel pas 2 dagen bezig haha) Het is toch veel prettiger op papier dan online vind ik op de een of andere manier. Nu hopen dat ik dit kan volhouden en minder als een kip zonder kop m’n werkdagen doorkom :crossed_fingers: Maar vind het wel een tip voor mensen die net als ik snel overspoeld worden door allerlei nieuwe input op een dag en dan het overzicht kwijtraken en lastig kunnen prioriteren.

6 likes

Dat klinkt wel goed, fijn dat het werkt. Ik zag dat je voor excel ook sjablomen hebt met zo’n soort format als wat jij nu gebruikt. Misschien nog een tip voor anderen die het eens willen uitproberen.

2 likes

Oh dat klinkt handig! Waar haal je die sjablonen vandaan? Ik ben wel best slecht in excel, maar dat is vooral als ik zelf iets moet maken vanuit 0

3 likes

Ik kreeg een mailtje dat ze alleen vandaag 15% korting op alles heeft! Omdat ze 15 jaar bestaan.

1 like

Zijn er hier ook liefhebbers van Mål Paper?
Ik zweer al jaren bij hun Daily Goal Setter en Dot journal :smiling_face_with_three_hearts:

Bestelde eerst ook altijd bij 24Papershop, maar vond de aftersales van MyLovelyNotebook.nl toch stukken beter! Vooral wanneer mijn boekjes weer eens gemarteld zijn door PostNL :cry: :rage:

1 like

Zit ook al een tijdje te kijken naar die ReMarkable 2 (waarschijnlijk omdat ik doodgespamd wordt op Insta met hun reclames… :smiling_face_with_tear:)

Wat is jouw ervaring met het switchen tussen verschillende PDF-bestanden tijdens een vergadering? Gaat dat openen redelijk snel bij ook wat grotere bestanden van +/-15MB?

Ik print nu namelijk nog alles uit om tijdens een overleg op te kunnen kliederen…Ook niet meer van deze tijd eigenlijk.

Ik wil wat georganiseerder werken en heb nu een notitieboekje met 4 verschillende kleuren bladeren erin zodat ik elke kleur voor een andere rol kan gebruiken. Alleen nu heb ik weer een andere rol erbij gekregen en heb ik dus geen ‘kleur’ meer over daarvoor. Dus ik ben opzoek naar een methode waarbij ik steeds bladeren kan toevoegen, dus als ik weer iets nieuws erbij krijg. Een beetje als een ringband map met tabbladen, maar mijn tas is al overvol dus dat gaat ook niet passen. Weet iemand een alternatief? Ik heb een laptop en iPad waarmee ik kan schrijven maar ik ben van het pen en papier en wil alles in 1 ding en niet verschillende mapjes/snelhechters oid.

2 likes

Bedoel je dat je vier verschillende pagina kleuren hebt of 4 van die tabbladen zodat je om de zoveel pagina’s een nieuwe kleur tabblad hebt? Bij dat laatste, is het een ringband notitieblok? Daar kan je soms wel losse tabbladen voor kopen die je er dna zo tussen kunt duwen. En anders zou je, beetje provisorische misschien, gewoon zelf van die gekleurde papiertjes er tussen kunnen plakken. Bijv van deze

Vind ik zelf goed werken en je hebt ze in meer kleuren maar is natuurlijk ook super makkelijk zelf tr maken. Post-it plakt wel het allerbeste zelfs na een aantal keren van plek veranderen blijven ze nog zitten als een huis.

1 like

Nee het is zoiets.

Had net inderdaad ook al notitieblokken gevonden waar je blz eruit kan halen en toe kan voegen, dat is een optie.

2 likes

Ik heb nu al 3 jaar achter elkaar dat ik een fijne agenda had en die het jaar erna uit assortiment is :cry:

Ik gebruik hem voor privé dus wil dat de zaterdag en zondag ook veel ruimte hebben, en ik kan niet wennen aan de ma-di-wo-do op links en vr-za-zo op rechts indeling. Dus ik ben ook wel kieskeurig/er valt veel af. Ik heb er uiteindelijk wel weer een gevonden dit jaar die praktisch handig is maar hij heeft nu wel een suffe cover (deze) :frowning_face:

Wat voor agenda hebben jullie voor komend jaar? Vind ik leuk om te zien!

1 like