Schrijfwarentopic

Oh zo naar is dat als je favoriete producten niet meer te koop zijn!dat kieskeurige herken ik wel hoor haha

Heel saai maar ik heb sinds 2018 dezelfde agenda en dat heb ik ook al een aantal jaar gepost maar het is de business agenda van essencio. De fijnste agenda die ik ooit heb gehad.

En dan nog een leuchtturm 1917 agenda, voor boodschappen enz, en een marjolein bastin kalender, voor dankbaarheidspunten. Die kalender is voor het tweede jaar ik had eerst een andere agenda daarvoor maar deze kalender is een stukje goedkoper en ook nog eens gezelliger dus winwin.

1 like

Ik vind de afsprakenagenda altijd erg prettig omdat die de tijden erbij heeft staan en nog ruimte onderin heeft voor een kleine opmerking of to do.

2 likes

Snap de logica niet om oktober tot december te hebben, waarom niet gewoon september tot september of december tot december. Had deze anders echt perfect gevonden. Maar heb nu al 1 tot december, moet ik dan alles overnemen wat ik al voor de 2 maanden heb opgeschreven. Hoe doe jij dat?

2 likes

Ik heb hierbij m’n ‘verlies’ genomen en gebruik dan een paar maanden niet. Dus ik heb het niet overgenomen maar ben in augustus (ik gebruik de afspraken agenda in het schooljaar dus die heeft net een iets andere verdeling qua maanden) gewoon in een nieuwe agenda begonnen. In jouw geval dus in januari.

Ik heb weleens gekeken of de schoolagenda en de jaaragenda dan op elkaar aansloten, dus of ik dan 1,5 jaar met een agenda kon doen maar ook dat paste net niet helemaal lekker.

Maar zelfs als overgaan van schoolagenda naar een jaaragenda mis je dan alsnog september toch. Ik ben wel mega slecht in plannen dus misschien ligt het aan mij maar snap dan niet waar je die september afspraken in moet schrijven

1 like

Ik gebruik al wat jaren voor werk moyu een notebook. Is inmiddels wel aan vervanging toe, maar dat komt meer doordat ik er niet zo netjes mee omga.

2 likes

Ja de ringband is ook kapot gegaan, doordat ik het steeds in mijn tas propte. Heb het opgelost door zo’n herbruikbaar schrift kaft van de hema te gebruiken :’)

Schrijven vind ik echt helemaal prima werken! Het droogt heel snel en je kunt het met elk doekje met water makkelijk wissen. Misschien niet je tekst maanden laten zitten, maar zelfs dan krijg ik het nog wel weg.
De pen moet je om de zoveel tijd navullen.

1 like

Hier ook nog steeds blij met moyu! Oude aantekeningen krijg ik ook nog gewoon goed uitgewist. Het fijne aan moyu iit sommige andere uitwisbare boekjes is dat moyu nog het meest aanvoelt als schrijven op papier (met een pen). Een collega had een boekje dat eigenlijk een mini whitebord was, dus ook schrijven met een stiftje ipv een pen. Dat veegde je ook sneller per ongeluk uit. Als je heel hard met de pen drukt blijf je dit wel zien trouwens. Mn dochter was een keer boos en heeft op 1 bladzijde gekrast met de pen. De inkt kon ik makkelijk uitwissen maar je ziet de deukjes van de harde lijnen wel nog.

1 like

Ik heb 8 jaar met dit notitieboek gedaan en nu was die vol. Ik ben er helemaal verzot op dus ik dacht ik koop dezelfde opnieuw. Is het papier dus echt veel dunner en de regelafstand is verkleind.
Mocht iemand nog tips hebben voor A5 ringband zonder kantlijn met een grotere regelafstand. Dan hoef ik niet heel m’n handschrift aan te passen weer.

3 likes

Ik zweer echt bij de Oxford collegeblokken. Die hebben gewoon stevig papier en ook de kaft en ringband blijven goed (zelfs bij meerdere keren per dag in een tas te worden gepropt want ik ben niet zo netjes.)

Ik vond deze, maar die heeft geen gaatjes voor een ringband zie ik nu.

2 likes

Wat bedoel je met geen vaatjes voor een afspraak ringband?

1 like

Het blok van jouw plaatje heeft perforatie erin zitten om de blaadjes in een klapper te stoppen.
Het blok van mijn link heeft dat niet.

Ooh dan heb ik nog de verkeerde gelinkt ook.

2 likes