Mijn scriptie is af! Maar ben zo nerveus, op mijn concept kreeg ik nog heel veel feedback terug met de opmerking dat er wel nog wat moest gebeuren voor een voldoende. Heb ook heel veel aangepast en heb ook wel ‘het licht gezien’ qua bepaalde dingen maar het is afwachten of het genoeg is… morgenochtend ga ik nog 1 keer met een frisse blik er doorheen en dan op goed geluk inleveren het voelt echt een beetje als mijn baby inmiddels hahaha
Vandaag hopelijk mijn vierde hoofdstuk afmaken en mailen naar de begeleider. Dan nog 1 klein hoofdstuk (mijn aanbeveling) en de conclusie en ben ik gewoon klaar .
Gefeliciteerd!! Had je dat onderwerp gekozen waar we nog berichtjes over hadden uitgewisseld? Edit: gefeliciteerd met het afronden, duim dat je het gehaald hebt, spannend!
Hahahahhaha like is niet genoeg
Doorgewerkt tot nu (half 2). Hij moet maandag af zijn, dus wordt de rest van de dagen ook nog even nachtjes door werken. Heb gelukkig wel weer vertrouwen, eens zien hoelang ik dit blijf zeggen haha
Hahaha dit is zo lief en leuk <3 dankjewel!
@anon81733682 Dat onderwerp was voor een paper haha, maar dat heb ik inderdaad gekozen! heb ook zeker wat aan jouw input gehad, nogmaals bedankt daarvoor! Ook even afwachten welk cijfer daar uit komt
Weet iemand hoe strikt ze zijn met het aantal woorden?(algemene vraag, dus hoe is het bij jou, doe zelf hbo maar uni reacties ook top)
Ik mag maximaal 15.000 woorden en daar ga ik dus wel overheen. Uiteraard ga ik schrappen, maar dan nog wordt het lastig. Ik vraag mij dus af hoe ze dit gaan controleren. Quotes tellen bijvoorbeeld niet mee, net zoals figuren. Is dit dan gewoon een beetje giswerk? want dan kan ik misschien wel 100 woorden smokkelen ofzo haha
wil uiteraard ook niet zakken op het aantal woorden…
Bij mij (hbo) was het echt een harde eis, ik had max. 11.000 woorden. Wij moeten onze scriptie daarom ook in Word inleveren, zodat ze het aantal woorden kunnen checken haha. Figuren heb ik allemaal als afbeelding ingeplakt, zodat de beschrijving eronder geen woorden kostte. Uiteindelijk had ik 4000 woorden teveel, maar die heb ik terug kunnen brengen naar 10.998
Ik zou het anders voor de zekerheid even aan je begeleider vragen, heb het idee dat het overal weer anders gaat. Zonde inderdaad als het daarop afgekeurd zou worden! Heel veel succes nog dit weekend ook!
Wow netjes dat je het zo hebt weten terug te brengen!
Helaas heb ik een flut begeleider, je kan hem niet eens een begeleider noemen… Had achteraf gezien ook direct moeten ingrijpen en moeten vragen om een ander. Waar andere verschillende feedback momenten hadden heb ik slechts 1x feedback gehad en überhaupt dus maar in dit half jaar één contact moment.
Ook wacht ik nu al ruim twee weken op een antwoord op een eerder gestelde vraag maar moet hem maandag af hebben; dat antwoord krijg ik dus niet meer. Het vragen over het aantal woorden zit er dus ook niet echt in.
Ik ga gewoon kijken hoe ver ik kom, wie weet lukt het net zoals jou haha. Je geeft mij in ieder geval hoop!
Bij mij (uni) was het aardig flexibel, ik had officieel een max van 6000 woorden (ja bizar weinig, janken wel), maar daar redde ik het echt niet mee. Heb het toen aan m’n begeleider gevraagd en die zei dat het prima was als het meer was, zo lang alles wat er in stond maar nuttig was. Volgens mij zat ik uiteindelijk op 7.200 woorden. Denk echt dat het verschilt per instelling/opleiding. Misschien kan je eens vragen bij studiegenoten die ook hun scriptie doen? Oh en bij ons is er ook een scriptiedatabase, als jullie die hebben zou je eens kunnen checken of iedereen zich er netjes aan houdt of niet.
Ik denk dat het verschilt per opleiding. Ergens werd een max van 25.000 genoemd (masterscriptie over literatuur), maar ik had een scriptie ingeleverd met 30.000 woorden en dat was geen probleem. (Ik had het vooraf wel even gevraagd of het echt een probleem was). Ik hield meestal een 10% marge aan voor normale papers. Volgens mij zijn ze op hogescholen vaak veel strenger.
Bij ons is het streven 20 pagina’s maar het mag max 50 geloof ik? Als er nuttige dingen in staan. Ik gok op de 20 haha
Pagina’s vind ik altijd zo’n vage eis omdat je veel kan sjoemelen met lettertypes en marges etc.
alles qua lettertype, grootte, marges en spacing staat vast
heb het uitgerekend en het is zo’n 8000 woorden
moet lukken
Dat verander de boel wel. Ik had toen de opmaak op verschillende manieren gedaan en soms scheelde het gewoon 8 pagina’s of zo.
grappig hoe dat soms verschilt
Ik probeer m’n scriptie in 4 maanden te schrijven, heb nu nog 1.5 maand, schiet al op qua tijd hoelang duurde jullie analyse?
Bedankt voor alle antwoorden! Ik hoop gewoon binnen die 15.000 woorden te vallen, ik ga er in ieder geval mijn best nog voor doen.
Mijn scriptie is zo goed als af!! Heb vandaag feedback van begeleider en twee medestudenten verwerkt en mijn abstract geschreven. Mijn moeder kijkt hem nog na qua taal en dan ben ik echt klaar! Moet ook wel, moet hem uiterlijk maandag 9 uur inleveren
Ik heb 6 maanden gedaan over het schrijven van mijn scriptie en werkte er elke week circa 20 uur aan. Het analyseren van 2 dikke literaire werken (750 pagina’s) daar heb ik 6 weken over gedaan (herlezen/passages inventariseren en selecteren / daadwerkelijk schrijven van de analyses). Ik had een eeuw gedaan over mijn theoretisch kader.