Echt arrogant gewoon
Hoezee mijn masterscriptie is AF! Nu nog durven inleveren
Heb 1 augustus afgesproken, maar ik denk dat ik 'm vandaag nog even laat marineren en vanavond nog 1 keer doorlees en dan op de mail zet.
Hoi meiden, ik meld me hier maar eens. Ik ben echt voor de duizendste keer begonnen aan mijn scriptie. Het ding is dus dat het op mijn opleiding allemaal niet zo heel serieus is, het is eigenlijk meer een soort werkstuk waarin je bewijs dat je kan reflecteren over het vak. Dus je hoeft geen theoretisch kader of methoden ofzo of dingen met statistiek.
Ik heb allemaal dingen gedownload van scribbr maar dan merk ik dat ik driekwart daarvan gewoon niet nodig heb, maar ik weet nu alsnog niet wat ik moet doen. Is er iemand die misschien een vergelijkbare situatie heeft?
Ik weet dat het echt heel simpel klinkt want het is gewoon een soort werkstuk, maar alsnog glipt het gewoon tussen mijn vingers door en lig ik hele dagen op bed series te kijken.
Ik heb overigens wel hoofd en deelvragen en een inleiding. Maar ik snap gewoon niet zo goed hoe ik nu dingen uit de praktijk om kan zetten naar geschreven tekst.
Ik vind dit eigenlijk klinken alsof de opdracht niet duidelijk/concreet genoeg is voor je? Ik zou zelf even in het kort op papier zetten welk idee jij hebt bij het schrijven van je scriptie en dan een afspraak inplannen met een docent op je opleiding om dat te bespreken. Ik zou vooral eerst vragen wat de opdracht precies is, en dan uitleggen wat jij zelf van plan bent/hoe jij de opdracht geĆÆnterpreteerd hebt en vragen of je daarmee dan dus op de juiste weg bent.
Denk dat als je weet wat er verwacht wordt en je een plan hebt het ook makkelijker is om jezelf te motiverenā¦
Ja er is dus geen opdracht. Er is gewoon niks. We moeten gewoon een scriptie schrijven maar er is geen raamwerk. Ik heb heel veel scripties van klasgenoten gelezen en iedereen doet het anders. We krijgen ook geen begeleider, je mag het tussentijds 3x inleveren voor feedback en dan kijkt elke keer een andere (random) docent het na. Dus ik moet het helaas echt zelf uitzoeken⦠mijn mentor kan me hier ook niet mee helpen, dus ik moet even afwachten tot het nieuwe schooljaar begint voor verdere hulp denk ik
Huh wat raar! Hoe beoordelen ze het dan? Mij lijkt dat ze dat wel volgens bepaalde criteria doen? Die criteria moeten ook ergens op gebaseerd zijn lijkt me? Wat je zou kunnen doen is de beoordelingscriteria opzoeken en die als leidraad gebruiken, dat je daar een soort raamwerk van maakt zeg maar.
Oh dat is wel een goede ja! Ik weet het zelf ook niet, ik ben er al heel lang mee bezig en ik kom qua begeleiding gewoon geen stap verder. Ik ga eens op zoek naar een beoordelingsformulier oid, thanks!
Hahaha ik ben nog niet eens begonnen aan mān masterscriptie en de paniek kickt nu al in. Ik heb zogenaamd een half jaar voor mān scriptie maar dat is studiejaar dus dat zijn al maar vijf maanden, als ik nominaal wil afstuderen moet ik 'm natuurlijk al voor het einde van het semester inleveren plus ruimte voor een tweede versie en dan zit er ook nog een kerstvakantie tussen en dan kom ik op 3,5 maand??? En ik moet ondertussen ook nog een andere eindopdracht maken? Ik heb overmorgen de eerste meeting met mān begeleider maar ben benieuwd of dit goedkomt
Oke ik voel paniek,frustratie en een hoofd vol watten.
Ik moet een conceptuele theorie schrijven, ik heb ideeen ,maar die krijg ik niet vertaald vanuit mijn hoofd naar mijn toetsenbord.
En ik weet ook niet of ik in de goede richting zit als wat mijn begeleider wil.
Frustrerend.
Edit: oke ik denk dat ik het heb. Nu opsturen en fingers crossed.
Heeft iemand een goede tip of tutorial/boek( liefst NL) over het coderen van data?
Ik moet een focusgroep coderen en een survey en ik worstel ermee.
Docent heeft een boek aangeraden maar zo op het eerste oog zie ik niet wat ik zoek.
Misschien denk ik ook wel te complex, maar ik zie het even niet meer helder haha
Scriptiestress is real, ik wil gewoon klaar zijn Literatuuronderzoek is eindelijk klaar maar nu kom ik zoals ik al dacht vast te zitten met het veldonderzoek. Mijn doelgroep is 14 t/m 20 jaar en ik kan die gewoon niet goed bereiken of genoeg motiveren om me te helpen. Ben mān omgeving er al mee vol aan het spammen (vind ik ook vreselijk) maar er komt tot nu toe maar weinig van. Onder de 16 jaar is er voor alles ook schriftelijke toestemming nodig van ouders dus dat bemoeilijkt het ook nog.
Weet niet wat je onderwerp is maar je kunt ook denken aan organisaties die jongeren representeren die je bijv als expert kunt bevragen of die voor jou een link uitzetten, of ervaringsdeskundigen?
Ik zou even contact opnemen met NJR of zij je willen helpen!
Nou mijn masterscriptie is officieel ingeleverd. Nu wachtenā¦
Vind het lastig inschatten,de 2e docent sprak de 1e docent wat tegen bij de feedback van de concept-versie dus ik kan het niet meer peilen.
Oh lastig zeg, ik had denk ik wekelijks of een keer in de twee weken begeleiding en dat was prima, maar hangt wel af van grootte en soort opleiding/scriptie denk ik. Wordt je beoordeeld door de mensen die je begeleiden? In het eerste geval niet neem ik aan, als dat in het tweede geval wel zo is lijkt me dat wel een voordeel. Komt soms toch een stukje persoonlijke voorkeur bij kijken qua schrijfstijl en opbouw, is fijn als je dat in overleg met je begeleider en dus beoordelaar kan afstemmen.
Ja dat bedoelde ik inderdaad, en het aantal woorden en hoe lang je erover mag doen. Mijn bachelorscriptie was bijvoorbeeld 6000 tot 8000 woorden en daar had je 10 weken voor, dat is denk ik wel een verschil met die van jou. Voor mij was dit prima met weinig begeleiding maar met grotere projecten verlies ik soms overzicht en hoewel ik 2 a 3 dagen in de week veel vind, lijkt zoveel begeleiding me wel prettig om het overzicht niet te verliezen.
Nee joh, logisch dat je daar niet bij stil het gestaan, is voor jou verder ook niet relevant. Denk dat je geen āverkeerdeā keuze kan maken, gewoon kijken wat jou het prettigst lijkt en wat goed voelt succes in ieder geval!
Ik ga ook beginnen aan mijn scriptie. HBO in de medisch technische richting met leer-werktraject. Dus ik mag ook een jaar over mijn scriptie doen gelukkig.
De meeste mensen doen een onderzoek met beschikbare patiƫntendata uit het eigen ziekenhuis. Maar ik kon eigenlijk niks bedenken waar ik nou echt enthousiast van werd. Maar nu heb ik dus een onderwerp gevonden wat ik heel graag wil, over de opzet van een nieuw onderzoek wat nog nergens in Nederland plaatsvindt. Dus ik kan geen data verwerken.
Iemand hier die ook een scriptie zonder beschikbare data heeft gehad? Ik ben een beetje aan het nadenken wat ik ervoor in de plaats moet hebben. Dacht zelf al aan literatuuronderzoek en interviews met artsen en wetenschappers die meewerken aan de onderzoeken ernaar. Maar verder?
Andere mensen ook dicht bij hun scriptie deadline momenteel?
Ik heb een beetje vertraging maar mijn deadline is nu 14 augustus alles inleveren. Eerste 2 deelvragen zijn goedgekeurd dus hoef ook verder bijna niks meer. Alleen de vakantie zit er nu dus tussen. Ben blij als ik van deze kutzooi af ben, helemaal klaar mee