Serietopic #4

Oh ik vind dit nieuwe seizoen You veel beter dan de vorige (en die daarvoor?)! Het doet me erg denken aan Dexter eigenlijk, een beetje diezelfde spanning? Ik houd er wel van.

Edit: bedenk me nu dat dat denk ik ook door die voice over komt :laughing:

6 likes

TLOU afl 5

jaaaa ik hoopte al mee dat haar bloed zou helpen maar vreesde al dat dat te makkelijk gedacht zou zijn. Verder was die uitbraak tof. Die reuze geïnfecteerde was bizar, dat was een geëvolueerde versie ofzo? En net toen ik me afvroeg waarom we eigenlijk nog geen geïnfecteerde kinderen hadden gezien kwam dat kind die truck in, haha

8 likes

Last of us 5

Samenvatting

Wat ik zo goed vind aan deze serie is dat de schrijvers geen half seizoen nodig hebben om je gehecht te laten raken aan een karakter.
Net als in aflevering 1 ( Sarah) en 3 ( bill en Frank) duurde het in aflevering 5 nog geen 10 minuten alvorens ik spreekwoordelijke bereid was om m’n leven te geven voor Henry en Sam.

Deze twee karakters staan, net als Frank en Bill, symbool voor de complexe ontwikkeling van de relatie tussen Joel en Ellie.
Het is zo slim gemaakt, en knap hoe ze platte karakters uit de game van essentiële waarde maken in de serie.
10/10

Wil ook nu weer even de officiële podcast van de makers pluggen. Gaat hier vooral over de casting van Sam.

13 likes

Helemaal mee eens. Het is echt waanzinnig knap gemaakt allemaal. Zoveel details en aandacht aan alles besteed

5 likes

Last of us: aanrader?

• Ja
  • Nee
  • (Nog) niet gezien

0 stemmers

4 likes

Ja, absoluut. Maar het is wel echt intens, eng en spannend. Je moet er wel tegen kunnen

1 like

Gewoon de eerste aflevering proberen. Kost je een uurtje en geeft een heel duidelijk beeld van de sfeer.

2 likes

Nah, ik vind “You” vooral schone schijn. Mooie, luxe sets, de beste van alle seizoenen tot nu toe, maar Penn Badgley acteert nog steeds precies als een potlood en de cast eromheen moet het weer een beetje redden.

5 likes

Is You te kijken als je seizoen 3 niet gezien hebt?

4 likes

Wel leuker als je seizoen 3 hebt gezien

1 like

Nee.

4 likes
TLOU S01E05

Ze hebben naar me geluisterd, deze keer namen ze iig wel de rugzak van Henry mee :grin:

Wat een goede aflevering weer! Idd wat @Frenky ook al zei, zo knap hoe ze je in zo’n korte tijd zo geïnvesteerd kunnen krijgen in personages. Heb ook elke aflevering behalve de vorige al tranen gelaten (Sarah, Tess, Bill & Frank en nu Henry & Sam).
Was ook de hele aflevering zenuwachtig omdat ik elk moment de bloater verwachtte…

5 likes

Welke vond je leuker?

• White Lotus S1
  • White Lotus S2
  • Even leuk
  • Even stom
  • Nog maar 1 seizoen gekeken
  • Niets van gekeken

0 stemmers

3 likes

Ik heb seizoen drie ook niet gezien. Of nou ja ben ja drie afleveringen toen gestopt want saaaai. Maar vind dit seizoen prima te volgen hoor. Heb je S3 niet voor nodig.

1 like

Beter dan eerste seizoen? Ik geloof niet dat het eerste seizoen te overtreffen valt. En wat mij betreft hadden ze het daar ook bij gelaten.

2 likes

Succession s2

Ik ben Nefertiti niet, maar denk dat het samenhing met Shivs overall ambivalentie of ze nu wel of niet (al) de spotlight moest pakken. Ergens hoopt dat haar vader haar zelf zou vragen/smeken. Zichzelf overschat als het enige kind dat het echt zou kunnen doen, ipv haar broers. Ook die andere media familie te vriend wil houden.
En toch nog steeds die “hard to get “houding heeft van, als jullie me willen. En zelf ook ergens onzeker is of ze het wel kan? Maar toch ook zichzelf wil bewijzen van “I got this”

Eigenlijk helemaal meegaand in het psychologische spelletje waarin de vader iedereen tegen elkaar uitspeelt
Zo keek ik er iig naar

4 likes

Nee ik bedoel de sets/cinematografie.

2 likes

Oh zo!

2 likes

Bij seizoen 1 regelmatig hard gelachen, bij seizoen 2 helemaal niet. Daarom vond ik 1 leuker/beter denk ik.

5 likes

Ja ik had hetzelfde! Vond de setting van 1 ook leuker denk ik. Maar is een impopulaire mening zie ik haha

4 likes