Serietopic #5

Ik weet nog dat ik een paar jaar terug helemaal verslingerd was aan de true crime docu The Staircase, daar is nu een serie van gemaakt op HBO met Colin Firth als Michael Peterson. Aanrader wel! :ok_hand:t3:

5 likes

Ja heel leuk! Moest er wel een beetje inkomen.

1 like
Succession aflevering 5

Er is juist nog niet veel tijd voorbij gegaan, ze vonden het toch ook heftig dat ze geacht werden gelijk naar Mats toen te komen voor de deal terwijl hun pa amper koud was.

En Kendall stuurde Roman dat filmpje, was heel kort in beeld dat hij het had gestuurd.

Shiv zat wel flink aan de alcohol steeds, vond ik opvallend

2 likes
succession aflevering 5

Toen Shiv dat telefoontje in bed kreeg had de dokter het geloof ik al over het inplannen van een 20 weken echo. Dus volgens mij was ze sowieso al niet pril zwanger.

3 likes
Succession

Haha Karl liet even z’n echte aard zien. En ik had wel echt medelijden met Kerry, ondanks dat de relatie met Logan helemaal niet netjes begon.

En ik dacht inderdaad ook dat Shiv al bijna haar 20 weken echo had (was daar die kamer misschien voor gereserveerd? Snapte dat stukje niet helemaal) En ze drinkt wel gewoon (maar heeft volgens mij uiteindelijk niet gesnoven met Matts). Shiv en Tom zijn zo raar samen dat ze eigenlijk voor elkaar gemaakt zijn.

En misschien komt de begravenis nog? Volgens mij zei Kendall deze aflevering dat z’n vader nog geen week dood is. En Connor was de vorige aflevering alles rondom de brgravenis aan het regelen.

5 likes
Succession

Haha ik luister ook de officiƫle podcast dus ik zit er helemaal in :wink: Elke aflevering is ƩƩn (oplopende) dag, dus de begrafenis kan technisch gezien nog komen. Connor regelt dat allemaal.

Die kamer voor Shiv was letterlijk om even me-time te hebben om te huilen. Op Reddit overanalyseren mensen elk glas dat ze vast heeft, ze schijnt vaak te doen alsof. Ook maakt ze een keer zo’n opmerking van ā€˜Durf ik de huiswijn hier wel te drinken?!’ waarna ze tonic bestelt. Bij de coke leidt ze hem idd af.

6 likes
succession aflevering 5

Oja denk dat de begrafenis nog komt, want in die lift naar Lukas boven op die berg krijgt Roman nog een foto van z’n vader in de kist (z’n outfit).

4 likes

Heb uiteindelijk de hele docu van Ed Sheeran op m’n telefoon gekeken ipv m’n tv en vond het heel mooi!

Komt misschien ook wel doordat ik sinds 2012 al fan ben dus sta er misschien niet helemaal neutraal in maar het geeft echt een heel goed kijkje in z’n leven. 2022 was geen makkelijk jaar voor hem en hij stelt zich heel kwetsbaar op en neemt je mee in zijn gevoelens. En Cherry, z’n vrouw, zien we ook regelmatig terwijl zij tot nu toe heel erg op de achtergrond werd gehouden. Vond het erg mooi! Heb op 3 verschillende momenten zitten huilen terwijl t in totaal maar 2 uur ofzo duurt hahaha.

1 like

Queen Charlotte

Ik vond het echt een heel mooi verhaal weer. Het hield me nieuwschierig over wat er mis zou zijn met de koning en bij het einde liet ik het niet droog. Ze kunnen het bij de bridgerton series altijd meeslepend en liefdevol inbeeld brengen.

5 likes

Wat een jankfestijn is deel 2 van Firefly Lane. Vind de verhaallijn en de manier waarop alles gedaan wordt erg manipulatief op je emoties werken, maar het werkt wel; Elke slok drinken komt er uit m’n traanbuizen weer uit :joy:

BTW , Katherine Heigl heeft exact dezelfde spreekstem als Nikkie de Jager, realiseerde ik me net!

7 likes

Echt zo mooi vind ik die vrouw, praaaachtig. Net zoals het meisje die jonge Tully speelt trouwens.

10 likes

Ja vind ik ook. :heart_eyes:

5 likes

Bij haar stem moet ik de hele tijd denken aan Kim Cattrall.

1 like

Queen Charlotte

Ik vond het ook erg mooi. Zit nu traantjes weg te pinken door het einde haha :pleading_face:

5 likes

Heb eindelijk seizoen 5 van The Handmaid’s Tale af gezien. Toch wel weer spannend, maar ben zo blij dat het volgende seizoen het laatste is! Als ik eenmaal ergens aan begonnen ben dan wil ik het ook af kijken maar bij deze serie voelt het echt als een verplichting in plaats van lekker ontspannen kjjkenšŸ˜…

3 likes

Ik vond firefly lane zo ongelooflijk saai. Er gebeurde zo weinig en idd alleen maar gejank. Voelde echt als een waste of time haha

3 likes

Ik ben net begonnen met seizoen 1. En het is eigenlijk best wel slecht maar ik kijk toch verder :sweat_smile:

Hahah ja had ik ook. Daarna toch maar seizoen 2 ook helemaal gezien maar dat was wel echt slecht…beetje spijt van

2 likes

Ik heb net de eerste twee afleveringen van Silo gekeken (apple tv), dystopische serie waarbij mensen in een soort enorme silo leven met heel veel regels omdat de wereld niet meer bewoonbaar is/zou zijn. Zijn pas twee afleveringen uit, maar die waren goed, ben erg benieuwd naar de rest!

Succession was ook weer heerlijk deze week trouwens (S04E07). Ben echt benieuwd hoe ze het gaan afronden, nog maar drie afleveringen te gaan…

6 likes

Ik ben From en Yellowjackets aan het kijken, allebei is tweede seizoen nu bezig.
Zijn horror (waar ik normaal niet van hou), maar zijn echt super spannend en hebben veel mysterie, aanraders

4 likes